Gå til innhold

Er maskinen min i orden?

Anbefalte innlegg

De fleste som leser om min ytelse påstår at det er en feil med maskinen min. Jeg bygget en ny maskin for litt siden og har bygget PC i 10 år, jeg mener at alt skal være i orden. Andre mener at det ikke er det.

Problemet skal være ytelsen, men det er tre programmer som mener at det ikke er noen feil med ytelsen på min maskin:

3DMark 05

3DMark 06

PCMark 05

Alle disse programmene har testet min maskin og gitt meg en total poengsum. Når jeg laster opp resultatet på produsentens hjemmeside og sammenligner med andres poengsummer, stemmer de overens med flere andre som har samme oppsett.

Dersom de tre overnevnte programmene viser det som skal være riktig score, er da maskinen min i orden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si litt mer om hva som gjør at maskinen ikke er i orden? Det kan være andre faktorer som ikke gir deg noen pekepin i de programmene. F.eks. en defekt diskkontroller vil ikke ha så mye å si i 3dmark hvis du har mye minne. Gi oss litt mer info om hvorfor du tror det er noe galt.

Men hvis du ikke vet hvorfor noe er galt, hvorfor bry seg? Så lenge du ikke savner noe er vel det det viktigste?

Tenk også på at noen av kompisene dine kan være missunnelige på pc'en din, og derfor forteller deg noe slik...

Mvh. Steffen

Lenke til kommentar

Da jeg la frem mine FPS fra Battlefield 2 med mitt nye system, ble det utelukkende svaret tilbake at ”noe var galt”. Men som sagt får jeg de riktige scorene når jeg tester nettopp ytelsen i spill med 3Dmark. Når jeg senere testet den totale ytelsen på hele maskinen med PCMark, var også resultatet tilfredsstillende.

Det jeg lurer på er, som sagt, om 3DMark og PCMark kan fortelle om systemet ditt er OK når det kommer til ytelse. :)

Lenke til kommentar

Om noe er galt kommer jo helt ann på hva slags innstillinger du bruker i forhold til dem. Spiller du BF2 på nett kan jo det være at internettlinja di ikke klarer å holde følge, og du derfor får lav fps. Men lek litt med instillingene, men så lenge 3dmark holder riktig score antyder det at du har satt opp ting riktig, og det heller er instillinger i BF2 du må tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...