mrhw Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Hei. Jeg skal studere revisjon fra høsten, og lurer på følgende: I hvilken grad praktiseres hjemmekontor (hvis ansatt) i dette yrke. Noen som vet. Endret 11. mai 2007 av mrhw Lenke til kommentar
gorber Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hvis du er selvstendig næringsdrivende revisor kan du ha kontor hjemme. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Har en onkel som er revisor og har både hjemmekontor og kontor på "jobben". Lenke til kommentar
mrhw Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 ok. Det er vel en del jobbing i årsoppgjøret. Hva vil det egentlig si (en del) f.eks. 2 timer over hverdag mellom feb-mai? Eller er jeg ute og sykler nå? Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 2 timer overtid hver dag? Da er du nok ute og sykler De jeg kjenner i de fire store revisjonsselskapene arbeider mellom 300-500t overtid i året og rundt årsoppgjøret er det vanlig å jobbe fra ca 8 til 20-21 om kvelden. De bestemmer imidlertid til en viss grad selv hvor mye de vil jobbe, men for lite arbeid blir ikke sett på med blide øyne. Dette er for øvrig ikke ulikt de fleste andre bransjer og karriereyrker. En del arbeid foregår ute hos klientene og dette kan ikke gjøres hjemmefra. Mitt inntrykk er at de først og fremst jobber på kontoret. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 ok. Det er vel en del jobbing i årsoppgjøret. Hva vil det egentlig si (en del) f.eks. 2 timer over hverdag mellom feb-mai? Eller er jeg ute og sykler nå? 8608237[/snapback] Jepp, her er du virkelig ute å kjører. Jeg jobber i et selskap med revisjon som kjernevirksomhet (jobber ikke med revisjon selv) Under travle perioder består livet av jobb og soving for mange av de som jobber med revisjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå