Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Roy nor: etter omstart, er fortsatt innstillingene slik du overklokket dem? Før, på min stasjonære, ble alle innstillingene satt tilbake etter omstart. Er det slik på IFL90+?

Håper ikke det :nei:

Den driveren du linket til fungerte ikke hos meg.. Bruker xp...

Sto dette:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

84819.jpeg

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Roy nor: etter omstart, er fortsatt innstillingene slik du overklokket dem? Før, på min stasjonære, ble alle innstillingene satt tilbake etter omstart. Er det slik på IFL90+?

Håper ikke det :nei:

Den driveren du linket til fungerte ikke hos meg.. Bruker xp...

Sto dette:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

84819.jpeg

9067339[/snapback]

post-36842-1184343046_thumb.jpg

:thumbup:

Edit: Jeg har redigert posten med 3dmark06 resultatene, jeg linket til feil driver der, er nå rettet på så du får laste ned den. ;)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Men, men, mehhnnnn.. Den driveren er jo bare til Vista 32 :(

Jeg har XP! :cry:

Btw: I følge DriverAgent har jeg problemer med følgende drivere:

Realtek High Definition Audio

Broadcom NetLink Gigabit Ethernet

SDA Standard Compliant SD Host Controller

PCI Memory Controller (turbomemory? I såfall kan jeg ikke gjøre noe med denne)

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Takk  :wee:

Men lasta ned Rivatuner 2.02 og jeg finner IKKE hvordan jeg overklokker derfra! :blush:

Hint?

9067496[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=171401

Edit: Noen som vet om noen gode gratis spyware scanner programmer (som scanner og FJERNER, ikke ber deg om å betale)?

Oppdatert LAN driver, Vista. (Vedlegg)

lan_win_vista_32.zip

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
Kjenner at eg blir litt irretert nå, har stått at pc-en er "behandlet" i to dager nå :thumbdown:

9066585[/snapback]

det har det gjort på min ift00 også, til tross for at de sa på telefon at den skulle sendes i går...

9066754[/snapback]

Ja, irreterende greier det der.. :nei:

Lenke til kommentar

Hjelp fikk nettopp min Compal......

Fy Zatans multicom idioter.

Jeg får en pc, uten tv tuner! Jeg har bestilt tv tuner, og wow knappene fungerer ikke....

Men så kommer problemet: pcen funker fint, helt til andre restart, da vil den ikke starte, eneste som skjer er at prossessorvifta begynner og alt ser ok ut, men skjermn er helt svart og slik står den! :nei:

Vær så snill om noen kan hjelpe meg! haster, drar på ferie i morgen.....

Huff, jeg som ble så gla for endelig å få en :cry:

Lenke til kommentar
Hjelp fikk nettopp min Compal......

Fy Zatans multicom idioter.

Jeg får en pc, uten tv tuner! Jeg har bestilt tv tuner, og wow knappene fungerer ikke....

Men så kommer problemet: pcen funker fint, helt til andre restart, da vil den ikke starte, eneste som skjer er at prossessorvifta begynner og alt ser ok ut, men skjermn er helt svart og slik står den!  :nei:

Vær så snill om noen kan hjelpe meg! haster, drar på ferie i morgen.....

Huff, jeg som ble så gla for endelig å få en :cry:

9067738[/snapback]

Guide: Hvordan få Wow knappene til å fungere.

0: Slå av datamaskinen.

1. Vipp opp dekselet ovenfor tastaturet med negla i høyre kant. (PauseBreak)

Tips: Bøy skjermen helt ned for å få det av.

2. Finn en litt stor teipbit klistra over en brei kabel (litt over 1 cm brei).

Tips: Ta av teipen. kabelen løs fra teipen.

3. Så ser du på dekselt du tok forsiktig av med naglen. Der finner du en litt brei kloss som stikker ut. Stikker ut 5 mm og er over 1 cm brei.

4. På den kontakten eller utstikkeren presser du ut med naglen, to brune små utstikkere  på hver side av kontakten.

5. Deretter finner du frem kabelen du tok av teipen på, med den blå siden opp (Hold dekselet  opp ned)og presser den forsiktig inn i den glipa i kontakten.

6. Slå på datamaskinen og nyt de trykkfølsomme knappene og det blå lyset :D

Fant ut en morsom ting, du trenger faktisk ikke å røre knappene for å få de til å feks dempe lyden. o,1 mm over holder ;)

9063564[/snapback]

Edit: Har du lastet ned Vista og brent det ut så prøv å brenn det om igjen på enten 2x eller 4x. Brente en på 8x og den ville ikke funke.

Vil det ikke funke så ta det fra starten igjen. (Trykk på en knapp det står "Press a button to boot from CD/DVD".

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Jeg prøver enda å finne ut hvordan man styrer WoW Video/Audio, har installert drivere. Er det noe sted jeg kan styre det? Det fulgte jo ikke med noen slags guide til pcen...

Driverene jeg installerte fungerer ikke, står at de skapte en error og at de lukkes.

Help please

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Dagens mysterium...

Etter 2 dagers bruk hendte det plutselig at skjermen skiftet til regnbuens farger eller ble

helt lys med noen lodrette streker og at bildet på skermen frøs fast. Etter noe knoting fant jeg ut at hvis jeg holdt hånda under lappen så gikk det greit å jeg fikk lastet xp.

Så fant jeg ut at hvis jeg presset på enkelte punkter på den største "luka" under lappen der hvor vifta er så gikk det også fint..

Slapp jeg trykket på disse punktene frøs skjermen igjenn og regnbuens farger var tilbake. Prøvde først å skru alle skruene litt fastere ettersom det virket som om multicom hadde hat det litt travelt. Det fungerte 50/50...

Den beste løsningen jeg har funnet til nå er faktisk å skru ut skruene til plata over vifta men la selve plata være på så jeg slepper å få så mye drit inni der. Det eneste jeg må være forsiktig med nå er å ikke trykke for hard rundt omkring på plastikken for da blir det regnbue tid igjenn... Er jeg jeg heldig kan jeg korrigere det med å slå litt forsiktig her å der på lappen.. Snålt Hæ?

Dessuten la jeg merket til at enkelte av skruene til hvert lokk var manuelt farget blått.. Lurer på om disse "blå" merkede skruene har faste plasser slik at dem kan sjekke at du selv har vært inni lappen å knotet eller ikke.. Gud veit..

Sist men ikke minst så er jeg også en av dem som ikke fikk med xp drivere og måtte koble til de fansy wow lysene selv.

Gjett om multicom skal få en hissig kunde på tråden mandag morgen!!

Forruten disse små start vanskene så er seff ifl90+ det råeste jeg har vært borti! :thumbup:

Lenke til kommentar
- Jeg har Windows XP liggende, vil det være relativt smertefritt å innstallere det på maskinen? Får jeg tak i drivere til alt sammen? Vurderer nok Vista senere.

9060157[/snapback]

Funguerer fint det :) Har XP selv.

9062928[/snapback]

Får du vekket PCen til live hvis den går inn i ventemodus? Om ja, hva slags skjermkortdrivere bruker du?

9065266[/snapback]

Sleepmode fungerer bra, jeg bare tar igjen lokket og pcen blir helt stille, bare lysa fremme som lyser. når jeg tar opp lokket kommer påloggingsskjermen. Brukte den som fulgte med pcen.

Lenke til kommentar

Par spørsmål angående drivere.

Hva er / gjør:

Smart Watch Dog

Smart Tracing

Smart Meeting

Robson

CIR

Har prøvd google osv med heller dårlige resultater.

Og, hvordan bruker man kameraet uten å installere ekstraprogrammer?

Leste en plass i tråden at man med Vista skulle klare å ta bilder / film bare med driveren installert, men det eneste jeg ser er "Uninstall" på startmenyen.

Lenke til kommentar

Robson er kodenavnet på Intels nye turbominne. Dette er 1GB minne hvor viktige Vista-filer og mye brukte filer lagres. Det spesielle med Turbo-minnet er at informasjonen selv når maskinen er slått av (som med minnepenner). Dermed skal turbo-minne gi en raskere oppstart, og bedre batteritid.

@ Roynor:

Hadde du problemer med å innstallere Rivatuner? Og kan du forklare litt nøyere hvordan man overklokker. Hvilke funksjoner som bær være aktivert osv?

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...