Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Noen som vet hvilket merke harddisken er i denne pc'en?

 

Og hvorfor er denne pc'en så mye billigere enn zepto 6225? (jeg har brukt samme spesifikasjoner)

 

EDIT: Utenom at multicom sin har bedre batteri som standard.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet hvilket merke harddisken er i denne pc'en?

 

Og hvorfor er denne pc'en så mye billigere enn zepto 6225? (jeg har brukt samme spesifikasjoner)

 

EDIT: Utenom at multicom sin har bedre batteri som standard.

8763078[/snapback]

 

Har kanskje noe med at Multicom er et bittelitt større selskap enn det Zepto er? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Nå er det jo netshop som selger zepto og til en viss grad som bestemmer prisen;) Men at compal er et større firma enn zepto kan man jo trygt si.. Kanskje grunnen ligger der, for jeg kan ikke se noen forskjell på de. Hadde vært morsomt med en test som sammenlignet de 2.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Forskjellen i mitt tilfelle ble på 11 465,- og 12 707,-

Da er konfig. akkurat de samme, utenom at ifl90 har større batteri..

Jeg syns det er litt mye når de stort sett er like. Men jeg liker designet på zepto bedre, men det er ikke verd så mye. Blir spennende å se fremtidige tester av disse to og se om zepto er verd forskjellen.

Lenke til kommentar

Ja, med alt standard så blir prisforskjellen stor, men du må nok trekke fra 300,- NOK for bluetooth som er innebygget i zeptoen, noe det ikke er i IFL.

 

Men hvis du ser de valgene jeg tok, som jeg synes er fornuftige, så blir ikke forskjellen like stor.

Lenke til kommentar
hvorfor er det så stor prisforskjell mellom ifl90 og 91 er det kun pga skjermkortet, eller er det andre ting også ? chipsettet ?

8761769[/snapback]

I tillegg til skjermkortet har vel også skjermen på IFL91 lavere oppløsning, WXGA/1280x800 mot WSXGA+/1680x1050.

 

Og hvorfor er denne pc'en så mye billigere enn zepto 6225? (jeg har brukt samme spesifikasjoner)

8763078[/snapback]

Noe/mye av grunnen (i tillegg til at de er en stort selskap) er vel at Compal så langt primært har vært OEM-produsent, og gjerne vil mer ut på markedet som eget produktnavn, og derfor kjører med svært lav fortjeneste mens de driver med merkevarebygging.

Lenke til kommentar

Det Compalargumentet er et dårlig argument for prisforskjell på IFL90 og 6625. Sammenlign prisene på HEL80 (Multicom) og 2425 (Zepto). 2425 er en HEL80.

 

Nå har jeg ikke giddet å gå og sjekke prisen nå, men prisforskjellen på disse PCene med ca. like specs har i alle fall vært +/- 2.000.

 

- Amund

Lenke til kommentar
Har litt lyst på IFL90, men vil den klare å dra spill som C&C3, FlightSim X og andre nyere spill? Tenker da med C2D T7500 og 2GB minne.

8768157[/snapback]

Den vil nok dra disse spillene uten større problemer. Frames per sekund og detaljenivå blir kanskje ikke like bra som med en stasjonær. Men du får kun bedre ytelse med 17"-ers bærbare. Så jeg ville tro at den kommer til å kjøre spillene mer enn godt nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Har litt lyst på IFL90, men vil den klare å dra spill som C&C3, FlightSim X og andre nyere spill? Tenker da med C2D T7500 og 2GB minne.

8768157[/snapback]

 

Jeg vet at C&C3 ble testet under zepto 6225 testen (dansk test) i zepto tråden. Der har de tall fra testen. 6225 har som du sikkert vet samme spec's som denne pc'en.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går ann å koble denne pc'en til forsterkeren med koaksial s/pdif og få dts og dolby når jeg ser på film? Altså at den bare sender lydsignalet fra dvd'en direkte til forsterkeren og lar den dekode det.

 

Beklager dårlig formulering :p

 

Edit: leif......

Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...