Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm.. Kjørte en 3dmark06 test i går, havna vel på ca 2900.

2ghz, 2gig ram, 160gig 7200rpm disk, turbomem.

*EDIT* Ja, også vista 64 da*EDIT*

Kan dere andre poste deres 3dmark06 resultater? Er litt usikker på om jeg fikk rett score.

Ellers er maskinen "fah kin su pah"! :)

Endret av vgard
Lenke til kommentar

Var heldigvis med drivere til det trådløse nettverkskortet, så jeg får koblet meg til internett på IFL90+. Med untak av mangel på drivere, er jeg svært fornøyd så langt. God kvalitet og ingen problemer i det venstre hjørnet her i gården, nei! :)

Lenke til kommentar

Har hentet IFL90+, og prøver og få installert win XP på den, men installasjonen finner ikke harddisken. Regner med at dette er noe s-ata problemer? Jeg har dog ingen peiling på hvordan jeg skal løse dette. Ingen drivere for s-ata på cd-rommen. Hjeeelp?

Lenke til kommentar
Har hentet IFL90+, og prøver og få installert win XP på den, men installasjonen finner ikke harddisken. Regner med at dette er noe s-ata problemer? Jeg har dog ingen peiling på hvordan jeg skal løse dette. Ingen drivere for s-ata på cd-rommen. Hjeeelp?

9051234[/snapback]

Går ut i fra at du har en annen pc du kan bruke til dette.

Gå ut på internett og se om du finner drivere for sata (kanskje compal sine nettsider), evt på noen av cd'ene som fulgte med, så legger du driveren inn på en usb minnepinne, deretter trykker du "f6" eller hva du nå må trykke helt i begynnelsen av xp setup, for å legge til sata drivere. da skulle alt være i boks sånn ca. :)

Lenke til kommentar

Gnarf: Jeg fikk installert XP (32-bit) uten noen som helst modifisering. Det er her snakk om SP1-versjonen fra 2001, så jeg vet ikke om det har noe å si da.

Windows XP-brukere: Hvilke skjermkortdrivere har dere lastet ned til IFL90+? Blir liksom ikke helt klok på LaptopVideo2Go... :-\

Lenke til kommentar
Takk vgard. Fikk bare med en cd med drivere til Vista x64. Ingen xp-drivere.. argh. Ingen s-ata.

Tok og slo av i bios så disken vil fungere som en ide disk inntil videre. Hvis noen finner en s-ata driver så post gjerne link!

9051379[/snapback]

Ikke skyt meg om det ikke virker, men det kan se ut som om det er disse driverene du trenger.

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Des...sional&lang=eng

Hentet fra denne tråden

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=135134

Ser ut som du må slipstreame driverene inn på en xp-cd, men hvordan det går til vet ikke jeg.

Når du mekker i bios for å få den til å dukke opp i installasjon, senker du vel ytelsen, fra sata til pata. eller hur?

Lenke til kommentar

Laster ned 3DMark 06 nå og skal teste så snart det er gjort. Forløplig synes ejg ytelsen i spill er høyst tilfredstillende, men dette fordi jeg har vært vant med dårlig hardware en stund nå. Skal poste min score når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Hva slags videodrivere og wlan drivere har dere brukt?

9051694[/snapback]

Jeg har Windows XP og fikk kun med driver-CD til Vista (Ultimate). Det ligger likevel noen drivere til Win XP der. Prøv *D*:\driver\WLAN\XP\Drivers - omtrent der jeg fant min wlan-driver.

Lurer selv på hva slags skjermkortdrivere jeg skal bruke. :-\

Lenke til kommentar

9051694[/snapback]

Hvilket OS?

9051809[/snapback]

Windows XP pro 32.

Faar ikke driverne paa laptopvideo2go til og funke. aargh. Mangler forovrig drivere til alt annet av hardware ogsaa.

9051859[/snapback]

http://www.laptopvideo2go.com/drivers Her er en liste med drivere hvor flesteparten fungerer. Selv brukte jeg 165.01 da jeg hadde 32-bit os. Last ned driver og inf fil, pakk ut driver og lim inn inf fila i den utpakkede mappen(husk å skrive over den gamle inf fila). Start setup og installer driveren.

De andre driverene vet jeg ikke hvor du kan finne. Send en mail til [email protected]

Her og her er 165.01. Den første er selve driveren den andre er .inf fila. XP 32-bit driver.

Her er vista 32-bit driver

Her er vista-64-bit driver

Har kun testet vista 32-bit driveren men er 99,999% sikker på at de andre fungerer også.

Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar

9051694[/snapback]

Hvilket OS?

9051809[/snapback]

Windows XP pro 32.

Faar ikke driverne paa laptopvideo2go til og funke. aargh. Mangler forovrig drivere til alt annet av hardware ogsaa.

9051859[/snapback]

http://www.laptopvideo2go.com/drivers Her er en liste med drivere hvor flesteparten fungerer. Selv brukte jeg 165.01 da jeg hadde 32-bit os. Last ned driver og inf fil, pakk ut driver og lim inn inf fila i den utpakkede mappen(husk å skrive over den gamle inf fila). Start setup og installer driveren.

De andre driverene vet jeg ikke hvor du kan finne. Send en mail til [email protected]

Her og her er 165.01. Den første er selve driveren den andre er .inf fila. XP 32-bit driver.

Her er vista 32-bit driver

Her er vista-64-bit driver

Har kun testet vista 32-bit driveren men er 99,999% sikker på at de andre fungerer også.

9051933[/snapback]

Flott ! Takk for den. Har fått en link fra multicom med driverene til alle di andre komponentene. Rask server også.

Lenke til kommentar

Takk, n0b0dy. Men driveren er jo en .exe-fil da. Er det slik at .exe-filen (driveren) og .inf-filen skal ligge i samme mappe? Det er ikke noe mer hokus-pokus enn det?

Edit: Har du en link å dele, Gnarf?

Endret av Synthem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...