Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

En test har jeg ventet lenge på!

 

Sa vel egentlig ikke så mye, unntatt at vi ikke trenger å være redd for støyen.

 

 

:( Trodde ikke batteriet skulle stikke SÅ mye ut som det gjør på bildet :dontgetit:

 

 

 

Edit: Ja, nå er det lange linjer som gjelder! Orker ikke trykke på enter...

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var første post oppdatert en del etter denne testen. I tillegg endret litt annet og :) For oversikt over hva som er endret se bunnen av første post.

 

EDIT: Ellers positiv at testen sier at PCen er stille. For det er viktig det... :)

 

EDIT2: Må si jeg spesielt likte ordet rekordsvakt nedenfor :dribble::thumbup::yes: :

 

Hvis du nå lurer på om denne bærbare er en bråkebøtte på grunn av ytelsen den har så har vi også gledelige nyheter på det punktet. Under hard jobbing følger vifta med, men denne er ikke spesielt støyende. Når maskinen ikke er opptatt med noe krevende er det hovedsaklig suset fra harddisken du hører. Vifta spinner riktignok litt opp av og til selv når den er uvirksom, men støynivået er rekordsvakt, og du i praksis legge øret inntil PCen eller være i et helt stille rom for at det kan klassifiseres som noe problem.

 

Vi er kort sagt godt fornøyd med støynivået!

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Bare et kjapt spørsmål som kan tippe rundt kjøpet mitt: Er denne kraftig nok til å dra f.eks. Company of Heros, Supreme Commander og lignende? (jeg elsker sånne spill!)

Lenke til kommentar
Og jeg VIL HA DEN NÅÅÅÅ!
Eneste som gjør at jeg klarer å holde ut ventinga er "fiklinga" på den førsteposten i denne tråden :tease:

 

(Btw. Har blitt et par endringer til siden forrige post :cool: Oppdaterer fortløpende endringene jeg gjør helt i bunnen av posten som sagt.)

 

Bare et kjapt spørsmål som kan tippe rundt kjøpet mitt: Er denne kraftig nok til å dra f.eks. Company of Heros, Supreme Commander og lignende? (jeg elsker sånne spill!)
På bærbarfronten har du vel ikke noe valg? I alle fall ikke med DirectX 10 støttet skjermkort, for i denne PCen sitter jo toppmodellen*. Så i så fall må du vel tilbake til "dagens" eller "forrige" generasjon (alt ettersom man ser det) og et 7900 eller 7950 skjermkort.

* Forutsatt at kortet ikke er underklokket som på HEL80 da.

 

Nå kjenner jeg ikke de spillene der, men jeg føler meg ganske sikker på at IFL90 vil dra de greit. Men topp ytelse vil du selvsagt bare få på stasjonær.

 

En annen ting, hvis du tenker opp mot dinside sin test: Jeg vil også tippe at ytelsen på GeForce 8600M GT 512MB kortet vil stige etterhvert. Dette er jo et veldig nytt kort, så det ville vel ikke vært overraskende om ytelsen stiger etterhvert som driverene blir forbedret? Eller? Om ikke helt når igjen grafikkytelsen til Dell XPS M1710, så i alle fall nærme seg noe? Allerede til salgsversjonen kommer så kan jo driverene være noe forbedret :)

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Den asusen har 8 cellers batteri ikke sant? I den testen oppnår asusen 2 timer og 30 min batteritid. Med et 9 cellers batteri (som er det IFL90 har) ville dette gitt en batteritid på 3 timer og 10 min.

 

Altså 80% av batteritiden til IFL90 i den dinsidetesten. Forskjellen skyldes sikkert ikke skjermkortet alene, men det er vel en del av svaret vil jeg tro? Og at dette er en av grunnene til at skjermkortene blir klokket forskjellig?

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Ja, det er bra med lang batteritid.

 

Men noe jeg lurer på er hvilken Asus det er du snakker om Delavar. Skulle nemlig gjerne sett på den testen.

 

Får håpe det ikke er slik at skjermkortet er underklokket (noen som har spurt Multicom om dette på mail enda?).

 

 

Mks1001

 

 

Edit: BOOM Headshot! Leif got killed

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Men noe jeg lurer på er hvilken Asus det er du snakker om Delavar. Skulle nemlig gjerne sett på den testen.
Delavar posta en link til den testen bare et par sider tilbake, her.

 

Får håpe det ikke er slik at skjermkortet er underklokket
Jeg antar delavar tok en "røff" sammenligning mellom tallene fra IFL90 testen og Asus testen. Røff fordi IFL90 er av dinside.no testet med PCMark, mens asusen er testet med 3dMark.

 

Med så stor forskjell i ytelse som delavar påstår så må det jo være noe forskjell med skjermkortet da? Underklokking er jo nærtliggende å tenke på...

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Med så stor forskjell i ytelse som delavar påstår så må det jo være noe forskjell med skjermkortet da? Underklokking er jo nærtliggende å tenke på...

 

- Amund

8758446[/snapback]

I testen på dinside står ikke skåren nevnt, men se på linken nederst i testen med mer utfyllende info så står 3Dmark-skåren, litt rart de ikke nevner den i testen.

Lenke til kommentar
I testen på dinside står ikke skåren nevnt, men se på linken nederst i testen med mer utfyllende info så står 3Dmark-skåren, litt rart de ikke nevner den i testen.
Den så jeg ikke nei. Merkelig at ikke er tatt med ja. Trodde du tenkte på grafikkortytelsen i PCMark 05 jeg, som jo var ganske dårlig i forhold til Dell'en. Beklager, min feil :)

 

Rimelig langt bak asus'en. Forhåpentligvis kan noe av det bli fiksa frem til endelig versjon blir lagt ut for salg, men blir vel noe bak uansett kan det se ut som ja.

 

Jeg for min del derimot tror jeg er vilig til å ofre det, for batterikapasiteten. Men det er jo folk VELDIG forskjellig :) Men det kommer selvsagt litt an på hvor mye skjermkortet er klokka ned...

 

Nå ligger IFL91 også ute hos Multicom, siden i hvert fall i ettermiddag.
Takk!

 

Skal få oppdatert førsteposten litt i løpet av natta :D

 

 

Ellers er dinside.no sin test en av de første i verden :!: Og noen folk på notebookreview.com ville gjerne ha hatt noe av testen oversatt, gjerne alt selvsagt, men noe er bedre enn ingenting. Selv er jeg for dårlig i engelsk til at jeg orker, men hvis noen føler seg kallet er dette stedet å poste oversettelsen.

 

Dette er hva de fikk opp når de prøvde en automatisk oversettese :tease: Som en av folka sa "Thanks for the translation, but it was almost easier to read in Norwegian!".

 

Håper noen som er gode i engelsk setter av et kvarter, husk at hele denne tråden er i hovedsak bygd på informasjon fra det forumet :cool:

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Jeg ville tro at det er skjermkortet som er årsaken til det meste av prisforskjellen jeg da. Ca. 2.500, jeg vil ikke være kjempeoverrasket et par tusen av de skyldes skjermkortet, er jo toppmodellen...

 

Begge har i alle fall Mobile Intel® GM965 Express Chipset.

 

Ellers er det jo 6 cellers batteri da, uten at det bidrar til noen kjempeforskjell i pris...

 

EDIT: Informasjonen om IFL91 + FAQen om IFL91 er oppdatert som lovet. Litt usikker på noen ting så fint hvis tar en titt og ser etter om du kunne ha noe informasjon som jeg ikke har...:)

 

Men jeg skal flytte hjem for sommeren nå. Muligens kommer jeg innom en tur i morgen ellers er jeg ikke tilbake før søndag kveld/mandag.

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Flott :-)

 

Laaaaaaaaaaange linjer da? :!:

 

EDIT: Kan ellers opplyse om at jeg akuratt nå har sendt en laaang liste med spørsmål (10 hovedspørsmål, 20-30 delsspørsmål) til Multicom for å best mulig utfylle punktene i post 1 hvor jeg har skrevet at jeg ikke er sikkert. Så får vi se hvor mye av det jeg får svar på :)

 

Forhåpentligvis er i alle fall han fyr'n som har hatt ferie denne uka tilbake allerede på mandag, så er vi heldige kommer svaret allerede da. Leser du post 1 og legger merke til der jeg sier at jeg ikke veit ting helt eksakt så har du sånn ca. spørsmålene mine :)

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...