Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Mobile Graphics Cards - Benchmark List

 

Fant den endelig! :D

 

#19 NVIDIA GeForce 8600M GT, Core speed: 475, Memory speed: 700, Memory Bus: 128, DirectX: 10, 3DMark06: 3566.

9028068[/snapback]

Kortet der må jo være endel høyere klokket enn i compalen og zeptoen siden det greier over 1000 poeng mer i 3Dmark05.

9028208[/snapback]

 

Minnet er klokket en del høyere, n0b0dy klokket det slik:

Fikk 2424/3111 i 3dmark06. 475/400 og 637/494. Oppløsning på 1280x1024. Noe galt med driverene siden scoren var så lav? Bruker 101.19.

9026779[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan styrer man hvor mye minne det integrerte skjermkortet skal få? (Hvis man i det hele tatt kan styre det selv. Hvis ikke, hvor ser man hvor mye det har fått?)

 

Merket at 3D-mark sier at det bare har 134mb videominne.

9027977[/snapback]

I mange maskiner henger det sammen med hvor stort systemminne du har og kan ikke styres. I noen maskiner kan du imidlertid velge det i BIOS. Har du IFL90? Fornøyd? Vurderer å anbefale den til dama og ei vennine som skal ha seg pc nå snart. Hvordan er støy, batteri og byggekvalitet?

9028066[/snapback]

 

Jeg har da IFL91, siden jeg snakker om det integrerte skjermkortet.

 

Temmelig stillegående. Batteri er nok som forventet. Byggekvaliteten virker litt billig og myk, som også er tilfellet på IFL90 i følge dinside.no sin test.

Lenke til kommentar
Jeg har da IFL91, siden jeg snakker om det integrerte skjermkortet.

 

Temmelig stillegående. Batteri er nok som forventet. Byggekvaliteten virker litt billig og myk, som også er tilfellet på IFL90 i følge dinside.no sin test.

9028430[/snapback]

Skrev feil, mente såklart IFL91 :) Hvor lenge varer batteriet ved lett bruk? 2 timer? 4 timer? Vet jo det er mindre enn i ifl90, men samtidig bruker jo skjermkortet i denne mindre strøm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Jeg har da IFL91, siden jeg snakker om det integrerte skjermkortet.

 

Temmelig stillegående. Batteri er nok som forventet. Byggekvaliteten virker litt billig og myk, som også er tilfellet på IFL90 i følge dinside.no sin test.

9028430[/snapback]

Skrev feil, mente såklart IFL91 :) Hvor lenge varer batteriet ved lett bruk? 2 timer? 4 timer? Vet jo det er mindre enn i ifl90, men samtidig bruker jo skjermkortet i denne mindre strøm.

9028548[/snapback]

Jeg greide nå to og en halv time tror jeg mens jeg satt på MSN og surfet i Opera, og da var det fortsatt omkring 20% batteri igjen.

Lenke til kommentar

Har nå testet ferdig med 3dmarks06 og resultatet ble:

 

Elstern skjerm:

2424 475/400(standard)

3111 637/494(max overklokk)

 

Intern skjerm:

2937 475/400

3651 637/494

 

Synes fortsatt de er litt lave men det kommer seg.

 

Er det noen som har fått intel turbo memory'en til å fungere? Når jeg åpner turbo memory console er der ikke mulig å skru på windows ready boost. Tips?

Bilde:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-120777-1183895083_thumb.jpg
Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar
Har nå testet ferdig med 3dmarks06 og resultatet ble:

 

Elstern skjerm:

2424 475/400(standard)

3111 637/494(max overklokk)

 

Intern skjerm:

2937 475/400

3651 637/494

 

Synes fortsatt de er litt lave men det kommer seg.

 

Er det noen som har fått intel turbo memory'en til å fungere? Når jeg åpner turbo memory console er der ikke mulig å skru på windows ready boost. Tips?

Bilde:

9028705[/snapback]

 

Må mase litt ekstra på deg: Hvor høyt får du klokket minnet uten å klokke GPU?

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

For folk med IFL91:

Husk å laste ned beta-drivere til skjermkortet fra Intel, ellers får vi ikke noen form for shader-model.

http://www.intel.com/support/graphics/intelg965/

 

Fikk først ikke lov til å starte et spill fordi jeg liksom manglet pixel shader 1.1.

 

EDIT: Gikk ned litt i 3Dmark da. Er vel kanskje en grunn til at det er BETA-drivere. Fulgte ikke med, men det er vel kanskje også mulig at jeg fikk til å kjøre noen tester som jeg ikke kunne kjøre før, og at det gikk ned pga dårlig ytelse på disse, og ikke fordi kortet plutselig gjorde det dårligere på de samme testene som før.

 

Er det slik 3Dmark fungerer? At nye vanskeligere tester som blir mulig kan senke scoren? Altså et slags gjennomsnitt av de separate testene istedet for sum?

Endret av Rexen
Lenke til kommentar
Fikk beskjed om at det var 1 stk IFL90+ på lager igjen idag. Så da håper jeg denne kommer til meg om en ukes tid.  :dribble:

Noen som har testa å koble til en LCD-TV via vga porten?

9029332[/snapback]

Så snart jeg får min IFL90+ skal jeg koble den opp mot en 46"-LCD TV (720P-oppløsning) og se hvordan kvaliteten blir via VGA-porten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Jeg greide nå to og en halv time tror jeg mens jeg satt på MSN og surfet i Opera, og da var det fortsatt omkring 20% batteri igjen.

9028684[/snapback]

Ok, vil kanskje anta den greier 3,5 timer med litt dimmet skjermlys og lett bruk?

9028827[/snapback]

Jepp, jeg kjørte den med ganske høy lysstyrke og litt kraftig bruk. :)

Lenke til kommentar
Må mase litt ekstra på deg: Hvor høyt får du klokket minnet uten å klokke GPU?

9029074[/snapback]

 

Får det opp i 497...så ikke så mye forskjell...men når begge er klokket må pc'en stå i vinduet om natta hvis jeg skal spille ;) kanskje jeg skal få meg en notebook cooler :hmm:

Lenke til kommentar

n0b0dy, for meg ser det nesten ut som om du ikke har turbomemory. Ut ifra at det står "Total Cache Size: 0GB" - ergo, 0GB turbomemory. Mulig jeg tenker feil her. Sjekk kvitteringa du fikk i mailen din når du plasserte ordren.

 

Edit: Sorry, my bad, ser jo selvfølgelig til venstre der at den er installert. Da vet jeg ikke >_>

Endret av zeeq
Lenke til kommentar
Lurer på hvordan IFL90+ klarer Ghost Recon Advanced Warfighter 2. Den klarer eneren ganske rent. Får kanskje tak i etterfølgeren før jeg får pcen :| slow stuff.

9029664[/snapback]

 

Den gjør ikke det på maks ivertfall, du skal ganske langt ned i settings for å kjøre det glatt uten lagg...

 

Husker ikke hva jeg endte opp på for å få det spillet til å kjøre uten lagg, men var langt ifra på fullt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...