Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjermkort skal uten tvil klokkes en anelse opp for økt ytelse, så lenge det ikke går for mye utover temperaturen. Ellers får man se. Hvilket program bruker dere til å klokke skjermkortet? Har hørt at nvidia har et driverutylity-program elns som lant annet kan brukes til å klokke med.

9026390[/snapback]

Bruker AtiTool og fikk det opp i 637/494. 85grader etter en halvtimes stress (både cpu og gpu). Romtemp 27grader. går ikke an å klokke det en mhz høyere men det kjører stabilt på den frekvensen.

Edit: r.i.p leif

Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar

AtiTool hørtes veldig ut som om det brukes til ATI-kort, men dette har altså ikke noe å si? Det kan brukes på Nvidia-kort også tydeligvis? Og er overklokking av skjermkort komplisert. Hvordan vet man hvor mange mhz man kan klokke opp uten at alt går til helvete? Osv. For en total amatør som meg virker det noe risikabelt.

Lenke til kommentar

Ja det stemmer!

Nvidias Ntune har jeg prøvd, og det fungerer veldig bra. Det finner automatisk det den mener er den høyeste stabile klokken. Problemet på min pc var at etter reboot så var hastigheten tilbake på scratch...

Edit: Virker som om Ntune, mildtsagt, driter i hvilket skjermkort du har. Funket i alle fall på mitt sugne ATI kort (x550).

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Fikk 2424/3111 i 3dmark06. 475/400 og 637/494. Oppløsning på 1280x1024. Noe galt med driverene siden scoren var så lav? Bruker 101.19.

9026779[/snapback]

Lurer på det samme, hvorfor fikk han så lav score? burde han ikke fått noe over 3000 uten å klokke skjermkortet i følge dinside.no testen sin benchmark? husker ikke nøyaktig, men syntes å huske det var over 3000 hvertfall...

EDIT

Ok var kanskje ikke noe tall i dinside testen på 3dmark... men trodde den tok over 3000 =P mulig det var en annen plass jeg leste dette da?

Endret av mamazboy
Lenke til kommentar
Fikk 2424/3111 i 3dmark06. 475/400 og 637/494. Oppløsning på 1280x1024. Noe galt med driverene siden scoren var så lav? Bruker 101.19.

9026779[/snapback]

Umm.. pleier de ikke bruke 1024x768 når de kjører "generel ytelsestest" ?

Kjører du 4:3 format oppløsning på en 16:9 skjerm så blir det vel noe ytelsestap dersom du strekker bildet.

Lenke til kommentar

9026779[/snapback]

Umm.. pleier de ikke bruke 1024x768 når de kjører "generel ytelsestest" ?

Kjører du 4:3 format oppløsning på en 16:9 skjerm så blir det vel noe ytelsestap dersom du strekker bildet.

9027003[/snapback]

Kan ikke forandre på den oppløsningen...kjører forresten på en ekstern skjerm så strekker ikke bildet.

Fikk 3651 overklokket på den interne skjermen. Hvorfor er det så stor forskjell....rart

Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar

Er det noen som har prøvd å kjøre en HD-film via VGA porten til en stor flatskjerm-TV? Eller som har prøvd å bruke et eksternt lydkort til 5.1 surround? Må nesten vite at dette går smertefritt før jeg skal vurdere å kjøpe den nå, eller vente/håpe på en modell med DVI/HDMI i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
AtiTool hørtes veldig ut som om det brukes til ATI-kort, men dette har altså ikke noe å si? Det kan brukes på Nvidia-kort også tydeligvis? Og er overklokking av skjermkort komplisert. Hvordan vet man hvor mange mhz man kan klokke opp uten at alt går til helvete? Osv. For en total amatør som meg virker det noe risikabelt.

9026572[/snapback]

Hvordan overklokke et skjermkort

Den guiden likte jeg, svært enkel å forstå, og det programmet var ganske enkelt. Det jeg lurer på er hvilket program som er "lurest" å bruke, kan jeg bare bruke RivaTuner slik som fyren der bruker?

Lenke til kommentar

Hvordan styrer man hvor mye minne det integrerte skjermkortet skal få? (Hvis man i det hele tatt kan styre det selv. Hvis ikke, hvor ser man hvor mye det har fått?)

Merket at 3D-mark sier at det bare har 134mb videominne.

Lenke til kommentar
Hvordan styrer man hvor mye minne det integrerte skjermkortet skal få? (Hvis man i det hele tatt kan styre det selv. Hvis ikke, hvor ser man hvor mye det har fått?)

Merket at 3D-mark sier at det bare har 134mb videominne.

9027977[/snapback]

I mange maskiner henger det sammen med hvor stort systemminne du har og kan ikke styres. I noen maskiner kan du imidlertid velge det i BIOS. Har du IFL90? Fornøyd? Vurderer å anbefale den til dama og ei vennine som skal ha seg pc nå snart. Hvordan er støy, batteri og byggekvalitet?

Lenke til kommentar

Hmmm. Ja, da var det nok noe feil med ditt resultat 2424 n0b0dy... Eller så kan jo dette ha sammenheng med det at du bruker ekstern skjerm. Hvorfor, det aner jeg ikke...

Hehe, allerede har jeg brukt mange timer på denne lappisen :p Først og fremst kanskje som deltager i denne tråden og oversettelsen av den beta-testen fra Din side, men etter det er det vel alle timene jeg har brukt på å legge over og systematisere en haug av filer (filmer, musikk, lekser, setup'er etc, etc) på en ekstern harddisk. Såå, denne maskinen er etterlengtet.

Akkurat nå sitter jeg på min fars laptop, som til min store overraskelse hadde en Compal som jobb PC. Første jeg tenkte på når jeg så PCen hans var den grusomme logoen preget "Whitebox" på lokket ;) Er en *sjekke under maskinen* ehh. Compal AL51 med Ati x600.

Fungerer ganske greit faktisk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...