Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Du får nesten ikke 15.4-tommere med bedre skjermkort enn dette. Eneste er vel den bærbare som har kommet med 8700-kortene som yter noe bedre. Men skal du ha seriøs ytelse kjøper du en 17"-er med 7950 GTX. Bedre ytele på bærbare er ikke å oppdrive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller skaffe seg en stasjonær til samme pris som en IFL90+, men samtidig få seg en sykt bedre spillemaskin, som man samtidig kan oppgradere.

Laptop til hardcore spilling har vel aldri vært noe å anbefale.

9024547[/snapback]

Enig. Driver du med hardcore gaming er ikke bærbar noe for deg. Da kjøper du en stasjonær istedenfor.

Lenke til kommentar
Sjekk innom Youtube, der viser dem filmer av 8600 GT på lik hardware som IFL90+, de kjører Oblivtion på max, Lost Planet på mye high og Stalker på max. DiRT kjører de også svært høyt, ser hvertfall helt nydelig ut.

Kan ikke si at det ser ut som et dårlig kort.

9024492[/snapback]

Er du sikker på det er 8600'M' GT du har sett? Finner ingenting på youtube som viser 8600M GT, kun 8600 GT og der er en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
Hehe 8600 GT skårer 5367 poeng mens 8600M GT skårer 3566, begge testene utført i 3dmark06. Så ja, det er en merkbar forskjell. 8600M GT funker nok for det meste, ble bare litt urolig når skjermkortet ble slaktet... men men.

9024903[/snapback]

Nå er vel 8600 GT et skjermkort som står i stasjonære pc'er.

8600M (Mobile) GT er skjermkort som står i laptops og har betraktelig mye mindre strøm å ta av enn en stasjonær pc, for ikke å snakke om varmeutvikling.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål som sansynlighvis er svart på ovenfor men ettersom jeg er lat orker jeg ikke lete ^^

Jeg har bestilt med 4GB ram og 64bits Vista Professional, vil dette skape problemer for meg? Har hørt at man kan fixe 4GB ram med 32Bits også, isåfall er det vanskelig?

Hva ville dere hatt? 32 eller 64bit? (-:

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål som sansynlighvis er svart på ovenfor men ettersom jeg er lat orker jeg ikke lete ^^

Jeg har bestilt med 4GB ram og 64bits Vista Professional, vil dette skape problemer for meg? Har hørt at man kan fixe 4GB ram med 32Bits også, isåfall er det vanskelig?

Hva ville dere hatt? 32 eller 64bit? (-:

9025138[/snapback]

Skal du ha mer enn 2GB ram så syntes ihvertfall jeg at Vista 64-bit er et must.

Btw: Windows XP x64 Pro er ikke et "ekte" 64-bits basert OS, så håper det er Vista 64-bit du har bestilt. :)

Lenke til kommentar

Btw: Windows XP x64 Pro er ikke et "ekte" 64-bits basert OS, så håper det er Vista 64-bit du har bestilt. :)

9025183[/snapback]

hmm.. hvis du leser det du selv har quote på, ser du at han har bestilt vista 64bit. :)

Lenke til kommentar

9025183[/snapback]

hmm.. hvis du leser det du selv har quote på, ser du at han har bestilt vista 64bit. :)

9025255[/snapback]

Så han skrev "Windows Vista 64-bit Professional", så om han har misforstått og bestilt Windows XP x64 Pro så burde han rette på feilen. Hvis ikke det er tilfellet.. All is good. :)

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Virker som om skjermkortet er et beist til å overklokke. Tok det lett opp til 600/500 uten artifacts. 84 grader på gpu og 72 på cpu under stress. Noen som vet hvor mye de tåler?

EDIT: Endte opp på 637/494 som høyeste stabile klokk.

Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar
Virker som om skjermkortet er et beist til å overklokke. Tok det lett opp til 600/500 uten artifacts. 84 grader på gpu og 72 på cpu under stress. Noen som vet hvor mye de tåler?

9025765[/snapback]

Nærmer du deg 90-100 grader er du ute og kjøre. (Diverse komponenter sier "god natt".)

Men nice! Fikk du klokket CPU? Leste noe tidligere i tråden at multiplier og fsb var låst, stemmer dette?

Kunne du tatt deg tidsbryet med å kjøre 3dmark06 uklokket vs klokket?

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Nærmer du deg 90-100 grader er du ute og kjøre. (Diverse komponenter sier "god natt".)

Men nice! Fikk du klokket CPU? Leste noe tidligere i tråden at multiplier og fsb var låst, stemmer dette?

Kunne du tatt deg tidsbryet med å kjøre 3dmark06 uklokket vs klokket?

9026034[/snapback]

Skal laste det ned nå.

Har ikke funnet ut hvordan jeg skal få klokket cpu'en enda....bios er utelukket, men finnes kanskje noen programmer der uteP

Lenke til kommentar

Skjermkort skal uten tvil klokkes en anelse opp for økt ytelse, så lenge det ikke går for mye utover temperaturen. Ellers får man se. Hvilket program bruker dere til å klokke skjermkortet? Har hørt at nvidia har et driverutylity-program elns som lant annet kan brukes til å klokke med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...