Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Har nå fått min IFL91, men har to problemer:

Det er ikke noe webcam på den, selv om det står klart og tydelig på multicom sin side at det skal være webcam med. (Hvis det ikke er skjult på en jævlig obskur plass da.)

Jeg klarer ikke å få internetthastigheter over et par kb/s. Hvis jeg kobler akkurat den samme kabelen til en annen PC går det som smurt.

Noen ideer?

(Vista var ferdig installert, med alle drivere der allerede.)

9021548[/snapback]

Jeg har også bestilt IFL91, ble litt bekymret nå når du sier at det ikke var med webcam på den. Det står jo, som du sier, klart og tydelig at det skal følge med et 2.0MP webkamera med CMOS støtte. Hvis det ikke følger med må det jo være mulig å prate med multicom om det og evt komme til en enighet (prisavslag, få sendt nytt eksternt webcam etc)

Er det forresten noe annet som ikke er med som det står på siden skal følge med?

(Bestilte du instalasjon av Vista, eller var dette gjort av multicom likevel?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå fått min IFL91, men har to problemer:

Det er ikke noe webcam på den, selv om det står klart og tydelig på multicom sin side at det skal være webcam med. (Hvis det ikke er skjult på en jævlig obskur plass da.)

Jeg klarer ikke å få internetthastigheter over et par kb/s. Hvis jeg kobler akkurat den samme kabelen til en annen PC går det som smurt.

Noen ideer?

(Vista var ferdig installert, med alle drivere der allerede.)

9021548[/snapback]

Jeg har også bestilt IFL91, ble litt bekymret nå når du sier at det ikke var med webcam på den. Det står jo, som du sier, klart og tydelig at det skal følge med et 2.0MP webkamera med CMOS støtte. Hvis det ikke følger med må det jo være mulig å prate med multicom om det og evt komme til en enighet (prisavslag, få sendt nytt eksternt webcam etc)

Er det forresten noe annet som ikke er med som det står på siden skal følge med?

(Bestilte du instalasjon av Vista, eller var dette gjort av multicom likevel?)

9021709[/snapback]

Alt er ellers til stede. (Vet ikke hvordan forskjellige kort-slotter ser ut, men det er ihvertfall noe der.)

Hadde ikke bestilt installasjon av vista (Var ikke tilgjengelig som et valg da jeg bestilte. Er det nå ser jeg.)

De gjorde det tydeligvis likevel.

Uansett, noen tips for det nettverks/internett-problemet?

Lenke til kommentar
Tror dere laptopen klarer å kjøre GTA IV?

Har lest at dette var veldig ressurskrevende.

9021656[/snapback]

Jeg ville tro at den skulle greie det ja. Kanskje ikke med alle grafikkinnstillinger på fullt, men å kjøre det skal den greie.

Lenke til kommentar
Tror dere laptopen klarer å kjøre GTA IV?

Har lest at dette var veldig ressurskrevende.

9021656[/snapback]

Jeg ville tro at den skulle greie det ja. Kanskje ikke med alle grafikkinnstillinger på fullt, men å kjøre det skal den greie.

9021840[/snapback]

Er IFL91 brukende til spill med det integrerte skjermkortet? Hvor hemmende er det egentlig?

Lenke til kommentar

Integrert skjermkrot egner seg forholdsvis dårlig til spilling. Du vil fint greie å dra noe eldre spill. Men de nyeste spillene, og spillene som kommer vil du ikke greie å kjøre like bra. Det er ikke det integrerte skjermkortet kraftig nok til.

@ Calvinator: Jeg tror nok du blir en glad laks. ;)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Calvinator: Du trenger ikke ta alt med det beste på, du tenker sikkert på prosessoren, men det er langt bedre å bare holde seg på 2.0ghz enn å bruke flere tusen på 0.4 til. Du kommer neppe til å merke noen forskjell andre steder enn i lommeboka.

9022003[/snapback]

Enig, CPU er nok ikke flaskehalsen på IFL90+.

Lenke til kommentar

Flaskehalsen på IFL90+ er uten tvil skjermkortet. På krevende spill vil skjermkortet sette begrensningene, ikke CPU eller Ram. Dermed er det anbefalt å velge 2.0GHz-prosessoren ja. Det gjorde hvertfall jeg og angrer ikke på det. Nå venter jeg bare spent på å få maskinen.

Lenke til kommentar
Calvinator: Du trenger ikke ta alt med det beste på, du tenker sikkert på prosessoren, men det er langt bedre å bare holde seg på 2.0ghz enn å bruke flere tusen på 0.4 til. Du kommer neppe til å merke noen forskjell andre steder enn i lommeboka.

9022003[/snapback]

Jeg valgte 2.2Ghz versjonen for så å klokke denne til 2.4 hvis dette er mulig.

Jeg håper virkelig dette skjermkortet er mulig å bytte til fordel for et annet (8800) senere i år engang.

Lenke til kommentar

Tviler på at du får satt et 8800-kort inn uansett. Disse krever større kjølløsninger og tar mye mer plass enn 8600-kortet. Og det er slett ikke sikkert at det i det hele tatt er mulig å bytte skjermkort da dette like gjerne er loddet fast til hovedkortet. Jeg er også usikker på om prosessor kan klokkes, eller om klokkehastigheten er låst. Husker å ha lest noe om det en gang. Men det finner man jo fort ut. Er kanskje ikke veldig lurt å klokke da overklokking av bærbare er risiko-sport.

Lenke til kommentar
Jeg håper virkelig dette skjermkortet er mulig å bytte til fordel for et annet (8800) senere i år engang.

9022086[/snapback]

Les i signaturen min... Tror Amund henviste til denne tideligere i tråden.

Veldig OT: hva skriver du på Calvinator? :innocent:

Edit: Æsj... Noen kom før meg...

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Første post fra min IFL90+ :w00t:

Lokket er en fettmerkemagnet, men ellers er pc'en nydelig :D

Har ikke fått installert noen spill enda, men hvis noen har noen spørsmål så svarer jeg gjerne.

9022417[/snapback]

Hvordan skjerm har du? Er den klar og fin?

Hvordan er kvaliteten på steder du har håndleddene, gir den etter?

Lenke til kommentar
Første post fra min IFL90+ :w00t:

Lokket er en fettmerkemagnet, men ellers er pc'en nydelig :D

Har ikke fått installert noen spill enda, men hvis noen har noen spørsmål så svarer jeg gjerne.

9022417[/snapback]

Har du fått testet de biometriske innloggingsmetodene (fingeravtrykkleser og Smart Face Recognization)?

Lenke til kommentar
Hvordan skjerm har du? Er den klar og fin?

Hvordan er kvaliteten på steder du har håndleddene, gir den etter?

9022439[/snapback]

Har 1680x1050 og den er klar og fin.

Hvis du trykker med fingertuppene der du skal ha håndleddene merker du at den gir litt etter, men det er ikke mye.

Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...