Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snakker om solen så skinner'n

Fikk nettopp sånn tilbud mail av Multicom, se, see!

Multicom Z96S 15.4" WSXGA+ GeForce 8600M GS 256MB

9-cellers batteri gir ekstra god kapasitet

Helt ny modell produsert av ASUSTeK for Multicom med lekkert glossy deksel i sort

pianolakk og Santa Rosa chipset.

Blank skjerm med ekstra god oppløsning 1680x1050,

Intel Core 2 Duo Mobile prosessor (ny type),

GeForce 8800GS 256MB skjermkort, Draft-n trådløst nettverkskort med forbedret

rekkevidde, trådløst Bluetooth m.m. Lagervare. Skreddersy selv!

Fra kr  9 699,- inkl. mva.

8995841[/snapback]

:dribble:

Du hadde ikke giddi å linka til den pc'n :innocent:

EDIT:

Er det denne Multicom Z96S

Under den står det jo bare:

Skreddersy selv! Helt ny modell produsert av ASUSTeK, med lekkert glossy deksel. Blank skjerm med god oppløsning 1680x1050, 256MB GF 8600GS skjermkort, Draft-n WLAN/BT m.

Itte no om 8800 :hrm: ... eller har jeg bomma nå :blush:

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar
Men så kom jeg dette med at Compal rett og slett nekta å ha glossy variant på IFL90+. Men det trodde man jo at bare gjaldt skjermene med høy oppløsning. Så noen signaler har det jo vært, men at de skulle være SÅ dårlige?

Hadde vært interesant å sett noen flere - om dette går igjen på alle de skjermene...

Vil ellers få presisere at wsxga-utgaven altså har en veldig bra skjerm  :D  :tease:

- Amund

8997169[/snapback]

Problemet er at jeg ikke ville ha så høy oppløsing, og hvis det faktisk viser seg at denne "feilen" på glossy skjermene går igjen, ser jeg for meg at Multicom vil få MANGE maskiner i retur. Jeg har sett bedre skjermer på PC'er til 5000kr. Ville neste tro at det ikke var lov å lage så dårlige skjermer som det der.

Sitter bare nå å venter på svar fra multicom. Jeg sendte med bilde og det som var, så får jeg se hvordan de reagerer. De kan da ikke tro at noen vil ha noe slikt som bruksmaskin?

Du har ikke fått noen informasjon om hvem som produserer glossy panelene? Skulle jeg gjerne likt og visst.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Ang. skifte av skjermkort, det er visst liten sjanse for at det går, men er vi heldig så er maskinen en av de med så kalt MXM:

Exception 2

Notebooks which are MXM (Mobile PCI EXpress Module) compliant.

For more information check:

- What is MXM-Upgrade?

- Table of known MXM laptops

- 10 things you should know about MXM by Ice-Tea

Kilde

Lette i spesifikasjonslista til PC'en og i lista over som det er kjent at har MXM, men fant ikke noe. Men det er fortsatt mulig at den har det!

The software route

NVIDIA:

Method 1: Download the latest video drivers from your manufacturer's site. Extract it and open the *.inf file Search for anything MXM. Depending on how some information is stored, either in the VBios or a separate ROM, this search will return strings like

[MXMThermal_AddReg]

HKLM,Software\"NVIDIA Corporation"\Global\NVTweak,MXMThermalControl,%REG_DWORD%,1

If it does, your laptop is 99% sure MXM. This method seems to work especially well for Uniwill based notebooks.

Kilde

Kunne noen som har fått maskinen gjøre det som står beskrevet over? Sånn at vi er HELT sikre på at maskinen (antakelig) ikke har mulighet for skifte av skjermkort :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg ringte og avbestilte i dag kun pga skjermproblemene og at det skulle være så lang leveringstid.

Dama i andre enden sa at jeg ikke kunne avbestille, da den var ferdig bygget og skulle sendes idag.

:O

Jeg bestillte 28.06 til de som lurer, og det var jo igrunn jævla raskt.. mulig jeg hadde flaks? Men det var en 90 med 1280 glossyskjerm...

Kommer tilbake med mer info senere, hakke tid nå.. skal sjekke om de faktisk oppdaterer nettsiden også etterhvert.

Lenke til kommentar
Ja, da var min IFL90+ i hus, og den skal mest sannsynlig sendes tilbake. Maken til dårlig skjerm har jeg aldri sett. Med andre ord, Compal har driti seg SKIKKELIG ut når det gjelder glossy skjermene.

Og ja, det ser faktisk slik ut....

8992782[/snapback]

Compal IFL90 har en 15,4" Widescreen WXGA 1280x800 skjerm (blank glare modell). Er dette samme som den glossyskjermen på IFL90+ - altså en dårlig skjerm?

Bør jeg heller velge 90+ og ta en 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm? Synes det er litt høy oppløsning på denne, og er redd for at det skal bli vanskelig å lese etc på skjermen... Hvordan fungerer denne med lavere oppløsning? Blir det utydelig på noen måte da?

Endret av Toulon
Lenke til kommentar
Hei

Den blanke skjermen har nok noe dårligere svartgjengivelse, spesielt i

sterkt lys, da den reflekterer lys meget godt.

Er også mulig at denne skjermen som det er snakk om har vært en spesielt

dårlig skjerm.

Angående spilling i oppløsninger under den native, så ser jeg personlig

sjelden problem med dette.

Er bare dersom det er mye liten skrift jeg klarer å legge merke til at

bildet blir noe dårligere.

Mvh.

Morten Homdal

Angående IFL90+ skjermvalgene.

Personlig så blir jeg på den lave glossy oppløsningen.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Compal IFL90 har en 15,4" Widescreen WXGA 1280x800 skjerm (blank glare modell). Er dette samme som den glossyskjermen på IFL90+ - altså en dårlig skjerm?

Bør jeg heller velge 90+ og ta en 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm? Synes det er litt høy oppløsning på denne, og er redd for at det skal bli vanskelig å lese etc på skjermen... Hvordan fungerer denne med lavere oppløsning? Blir det utydelig på noen måte da?

8999603[/snapback]

Sitter på en 15,4" med 1680x1050 nå og synes absolutt ikke oppløsningen er et problem, men noe særlig høyere kunne den ikke vært. Hodet er mellom 60-70cm fra skjermen og med den avstanden er all tekst fullt lesbar. Men det er nå min mening.....

Jeg går for 1680x1050.

Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar

en annen ting ang. skjermoppløsning.

Jeg valgte selv den med høyest oppløsning i matt. (får den vel i neste uke)

Det som kan hjelpe om teksten er for liten er jo bare å øke skriftstørrelsen istedenfor å senke oppløsningen. Hjelper i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Pakka mi skulle bli sendt idag.. står derimot fremdeles "under behandling"

Dere som har kjøpt fra multicom før. Legger de ut pakkesporingsnummer på kontosiden når den er shippet?

9001287[/snapback]

Ja det gjør de.

Lenke til kommentar

Er litt små frustrert nå, hadde håpet at pc'en skulle bli sendt ut i dag da det eneste de manglet var det klistermerket på lokket som skulle komme i dag. Så da var jeg jo dum nok til å tro at PC (en IFL91) var ferdig bygget, og manglet bare den delen slik at de bare kunne klistre på merket å sende den ut i dag eller evt i morgen, men neida, de hadde ikke begynnt å bygge den ennå. Den er nå satt i byggekø!! Dette hadde forsåvidt vært greit hadde det ikke vært for at pengene ble trukket fra min konto den 28. juni. Da trodde jeg at pc'en ble begynnt bygget, men nei da. Vet at forbrukerombudet advarer sterkt om en slik ordning om at pengene trekkes før varen er sendt. http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article445258.ece

Endret av eracerit
Lenke til kommentar

Angående spilling i oppløsninger under den native, så ser jeg personlig

sjelden problem med dette.

Er bare dersom det er mye liten skrift jeg klarer å legge merke til at

bildet blir noe dårligere.

Mvh.

Morten Homdal

Angående IFL90+ skjermvalgene.

Personlig så blir jeg på den lave glossy oppløsningen.

8999627[/snapback]

Jeg har testet mange LCD skjermer i spill og satt en oppløsning lavere enn native. Hittill har dette bare resultert i dårlig uskarpt bildet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Jeg har testet mange LCD skjermer i spill og satt en oppløsning lavere enn native. Hittill har dette bare resultert i dårlig uskarpt bildet.

9003063[/snapback]

Snålt, slik er det ikke for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...