Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Driver å tenker.. Har så utrolig lyst på denne PCen, men tenker på plasseringen av Fn/Ctrl og mangelen på DVI/HDMI...

 

Siden den mangler HDMI hvordan vil det bli å koble den opp mot feks TVen ?

8892116[/snapback]

 

Du får veldig god kvalitet dersom du kobler VGA til en den eksterne skjermen (så lenge du har materiale å spille av som ser bra ut ;)). Selvfølgelig bedre med DVI/HDMI og jeg må si at jeg er forundret over at bærbare nå om dagen ikke kommer med DVI hvis de skal være fremtidsrettet. For med fremgangen på TV-markedet er det faktisk ikke godt nok med VGA om 1-2 år.

 

For all del, VGA viser ganske god kvalitet, men fremtiden er DVI/HDMI!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Greit nok at VGA kan vise god kvalitet, men vil den f.eks vise en HD DVD uten merkbar tap i kvalitet på en 40" LCD-TV? Dette er ganske vesentlig for om jeg kjøper den eller ikke.

8895400[/snapback]

 

Spørs hvor langt vekke fra TVen du sitter, men med normal sitteavstand vil du nok merke en liten forskjell.

Lenke til kommentar

Complements for en super tråd!

 

I følge dama hos multicom er det fremdeles leveringstid på T7500.

 

Når det gjelder harddiskene mener jeg å ha lest her i tråden at det skulle være noen av diskalternativene som hadde "fallsensor" eller noe i den duren. (finner det ikke igjen akkurat nå.) I følge multicom har ingen av diskalternativene noe slikt.

Endret av Janey
Lenke til kommentar

Kommer muligens til å bestille en slik marskin i dag, men lurer på om det er noe jeg bør endre på i dette oppsettet?

 

 

 

- 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

 

- Intel Core 2 Duo Mobile T7100 1.80GHZ 2MB Cache

 

- 120GB SATA 5400RPM 2.5"

 

- 1GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM

 

- 9-celler 7200mAh XL (batteritid ca 5 timer)

 

- Turbo Minne (ikke valgt)

 

- Bluetooth (ikke valgt)

 

- Innebygget TV-tuner (ikke valgt)

 

- Operativsystem (ikke valgt)

 

- Programvare (ikke valgt)

 

Total pris 10 528,-

 

 

Mvh Mr.Anki

Lenke til kommentar

Vurderer nå dette oppsettet:

 

Intel C2D T7700 2.40GHz 4MB Cache

WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

160GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM

6-celler 4800mAh slim (Fordi jeg skal drasse en del på den)

Intel® Turbo Memory 1GB

Bluetooth

Vista Home Premium 64-bit

 

Er mest i tvil om jeg skal gå for en 5400rpm disk og to gig ram og heller oppgradere senere.

 

Kommentarer?

 

Duger forresten Bluetooth til ekstern mus? Har aldri prøvd det selv.

Lenke til kommentar
6-celler 4800mAh slim (Fordi jeg skal drasse en del på den)

8895883[/snapback]

Om du skal drasse på den er vel god batteritid et pluss. Er det virkelig så tungvindt å drasse med seg en maskin hvor batteriet stikker ut (og, regner jeg med, er litt tyngre)? Jeg har bestilt med 9-cellers batteri i den tro at det vil være en fordel når jeg flyr rundt med maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg stiller spørsmålet mitt igjen: Noen som kan si meg sånn ca. hvor mye forskjell det er mellom go 7600, 8600M GS og 8600 GT når det gjelder spill? Har ikke funnet en skikkelig sammenligning med fps grafer osv.

 

Spill jeg skal spille: BF2, div sourcespill(HL episode 2, CS, insurgency), oblivion og stalker.

Håper noen kan svare meg :)

Lenke til kommentar
6-celler 4800mAh slim (Fordi jeg skal drasse en del på den)

8895883[/snapback]

Om du skal drasse på den er vel god batteritid et pluss. Er det virkelig så tungvindt å drasse med seg en maskin hvor batteriet stikker ut (og, regner jeg med, er litt tyngre)? Jeg har bestilt med 9-cellers batteri i den tro at det vil være en fordel når jeg flyr rundt med maskinen.

8895944[/snapback]

 

En presisering: Med "drassing" mener jeg mellom lesesal - forelesninger - kollokvier. Vil alltid ha tilgang til lader på lesesal uansett...

 

Men ser poenget ditt... Decissions, decissions... :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg stiller spørsmålet mitt igjen: Noen som kan si meg sånn ca. hvor mye forskjell det er mellom go 7600, 8600M GS og 8600 GT når det gjelder spill? Har ikke funnet en skikkelig sammenligning med fps grafer osv.

 

Spill jeg skal spille: BF2, div sourcespill(HL episode 2, CS, insurgency), oblivion og stalker.

Håper noen kan svare meg :)

8895988[/snapback]

 

Vet ikke om noen tester, men nvidia.com har noen tabeller som i alle fall gir en viss peiling.

Endret av Janey
Lenke til kommentar
Jeg stiller spørsmålet mitt igjen: Noen som kan si meg sånn ca. hvor mye forskjell det er mellom go 7600, 8600M GS og 8600 GT når det gjelder spill? Har ikke funnet en skikkelig sammenligning med fps grafer osv.

 

Spill jeg skal spille: BF2, div sourcespill(HL episode 2, CS, insurgency), oblivion og stalker.

Håper noen kan svare meg :)

8895988[/snapback]

 

Vet ikke om noen tester, men nvidia.com har noen tabeller som i alle fall gir en viss peiling.

8896052[/snapback]

Takk for svar. Jeg er ikke sikker på hva som betyr mest på de sammenligningene.

Ser at 8600GS har 16 stream processors mens GT har 32. Har det mye å si?

 

edit: Hvis jeg velger 8600GT står det mellom ifl90 og ifl90+. Sistnevnte har et 8600GT med 512 mb ram mens ifl90 har "bare" 256. Har det mye å si?

Er det noen som har erfaring med 8600 i laptoper her? Lager det mye varme?

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt maskinen i et par timer, og er ekstremt fornøyd. (rekker dessevere ikke lage noe lang anmeldelse nå i dag) MEN, jeg har et stort problem pga. at jeg kjører Vista 32 bits. Cden med drivere som følger med maskinen inneholder kun drivere til 64 bits vista, og det er umulig å finne drivere på nettet. Får heller ikke skjermkort driverer fra nvidia sine sider til og fungere. Men det kommer seg nok etterhvert, er bare litt frustrert nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...