Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Hva står OEM for? Får vi med en windows vista cd med slik at vi kan formatere pcèn ved en senere anledning?

8875704[/snapback]

 

OEM = Original Equipment Manufacturer. Med de fleste/alle pc'er som leveres med operativsystem får man med en eller annen metode for gjenoppretting/formatering, i dette tilfellet vil det mest sannsynlig dreie seg om at man får med Windows-CD.

 

Et OEM OS kan naturligvis fjernes fra maskinen og erstattes med ett eller flere andre OS, om det var det du mente EvenruD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OEM er knyttet til hovedkortet ditt, så når du har aktivert Vista på en maskin så kan du ikke installere den på en evnt. ny maskin senere.

... man kan bytte ut alt unntatt hovedkortet, og skulle det bli defekt, er det bare å ringe Microsoft så fikser vi det slik at lisensen fungerer med det nye hovedkortet. Vi prøver ikke å være vanskelige (ha!)
Endret av Bruun
Lenke til kommentar

Så med andre ord, skulle den gamle maskinen din med Windows Vista (OEM) byttes ut med en av den nyere sorten, kan du bare ringe Microsoft å si du har byttet ut hovedkortet på maskinen din da du trengte oppgradering, eller da det gammle ligger i søppla defekt (det som måtte være sant, samma egentlig) ... Så vil Microsoft gi deg en ny lisenskode slik at du kan bruke din Windows Vista kopi på ditt nye hovedkort ... om du unnlater å nevne at alt annet i tilleg til hovedkortet også er byttet blir opp til deg, men jeg tror jeg hadde holdt meg til å bare nevne hovedkortet i dette tilfellet =P

 

Ikke det, personlig blir jeg nok å kjøpe pc'n uten Windows da jeg skal kjøpe Vista først etter at SP1 har kommet, slik at jeg slipper å installere SP1 fra windows update hver gang jeg reinstallerer .... ^_^

Lenke til kommentar

Forresten: Har prisene på IFL90+ falt allerede?! Mener at når jeg bestilte med 2,4GHZ, 2GB (2x1)minne, 9cellers batteri, skjermen med best oppløsning, 200GB harddisk (7200RPM), turbo memory og bluetooth sist, så kostet det 15531.

 

 

Men nå koster det samme bare med 4GB minne og 250GB harddisk (dog 5400RPM) bare 15655!

 

 

Vil de nye prisene gjelde for de som allerede har bestilt (valgte postoppkrav) eller er det de gamle som gjelder?

 

Tror nok jeg endrer oppsettet mitt litt ja.

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Holder det med en T7100 tilvanlig bruk og litt spilling?

8876233[/snapback]

 

I lange baner. Få spill (om noen) krever så mye av prosessoren at det er den som blir begrensende faktor.

 

De som allerede har bestilt vil mest sannsynlig ikke få nyte de lavere prisene, jfr avtaleloven har multicom i hvertfall ikke lovpålagt plikt/rett til å endre prisene til hverken høyere eller lavere etter at kjøpet er gjort (=avtale om kjøp er inngått).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Det har skjedd med meg også en gang, lengste søndagen i hele mitt liv.

Dog den beste mandagen ever.

8874661[/snapback]

Blir nok en lang helg ja. Dritt at jeg har skole denne uka. Har lyst å bare la pakken ligge på rommet når jeg får den og åpne den på fredag når ferien begynner.

Lenke til kommentar

Ser ut som om mye har blitt endret.

Prisen på skjerm og prosessor har blitt billigere og man får vista 64bit nå.

Må jeg legge inn ny bestilling eller kan jeg typ maile dem å få endret omtrent alt?

Vil helst ikke bakerst i køen ettersom jeg bestilte 6. juni

 

EDIT: Er eneste måte å få endret ordren på over telefon eller mail? Går det ikke å endre inne på siden?

Endret av karminator
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Btw, Jeg sendte en mail for noen dager siden om endring av ordren. fikk svar om at det var endret. men på Mine sider - Ordrer inne på multicom er det enda den samme ordren . Er det fikset tror dere? ^^

8876706[/snapback]

Jepp. De sa i mail til meg at tingene ble ikke oppdatert på internett. Men endringene dine er blitt utført.

Lenke til kommentar
Jeg surfet litt rundt på multicom.no og kom over en litt snedig ting.

 

Det er jo mange (inkludert meg selv) som har uttrykt våre negative følelser angående plasseringen av Fn- og ctrl-tastene.

 

Om man ikke klarer å venne seg til denne spilluvennlige plasseringen kan man jo vurdere å kjøpe denne her: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10514861

8876724[/snapback]

 

Hadde aldri kjøpt den der, den så bare ubehagelig ut. Samt at den er stor og det er ikkenoe slikt man vil ta med seg hvis man har laptop, så er tastene plassert alt for "bra", slik at det bare blir unaturlig :p Nei jeg hadde holdt på det orginale tastaturet.

Lenke til kommentar

Ville nok ikke kjøpt den klossen jeg heller. Er jo en grunn til at det heter bærbar, og om man på død og liv må dra med seg den der, så blir det hele bitte litt vanskeligere.

 

Dessuten er jeg blitt vant til det at fn og ctrl har byttet plass på bærbare, har nemlig skolen har nemlig Lenovo PCer. Ikke at de er spesielt gode da, det er denne vi har, og den fikk to i testen. :ermm:

 

 

Edit: Om jeg endrer bestillingen (fjerner TV-kort ettersom det trolig ikke vil støttes av bakkenettet, og endrer til 4 GB minne) så vil jeg vel ikke havne bakerst i køen igjen?! :cry: Nå er PCen min blant dem som er ventet inn 28. juni. :hmm:

Endret av mks1001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...