Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Siden Vistaen er i OEM, følger det ikke med en Vista-CD?

 

Vel, har ikke så veldig mye å si for meg, da jeg bestilte uten OS, men det er sikkert noen der ute som lurer på det (lurer litt på det jeg og, i og med at jeg helt sikkert kjøper Vista (nope, ingen piratdrit :nei:) en dag.

 

 

Ettersom jeg har flere maskiner, og ønsker å installere vista på alle, må jeg kjøpe den svinedyre fullversjonen da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Håper virkelig jeg kom med på først. Bestilte 29.05.

8860517[/snapback]

 

Jeg bestillte 04.06, sendte mail til multicom i morges og fikk svar om at jeg kunne forvente den neste uke.. :D :D :D *gledesutbrudd*

8862748[/snapback]

*orgasme*

Jeg bestilte 03.06 :D:D:D

Lenke til kommentar

8862748[/snapback]

*orgasme*

Jeg bestilte 03.06 :D  :D  :D

8862959[/snapback]

 

Nasty.. :p

får nok til 4-6 juli jeg :D

gleder meg sykt, bestilte heller ikke OS men får gratis programvare av farmin til en verdi på... 10000 kroner xD

Gratis vista og office (den der dyre til 5k) xD pluss antivirus (joy)

Endret av Mr_Wood
Lenke til kommentar

10k?!!

 

Ja, ja. Har i alle fall XP pro, Office Home & Students 2007 og Norton Internet Security (fra bredbånd, telenor).

 

Det burde holde, for en stund i alle fall.

 

Men er det noen som kan svare ang. fullversjon vs. OEM spørsmålet mitt lenger opp?

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Talar me  :xmas: eller pirat? :ermm:  :p

8863286[/snapback]

 

Gave, selvsagt. Jeg er en lovlydig nordmann som ikke laster ned linsensert musikk/film/software/spill. Har jeg lyst på ei låt så busser jeg til byen og kjøper hele plata, selvsagt. Selv om prisen kommer på hele 100 kroner for ei plate så er det verdt det, siden jeg ikke bryter loven.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
har x600 ikke så mye bedre, men det holder vist ut enda xD ska bli deilig med direct x 10 og shader model v 4.0 + fingeravtrykkleser

8862529[/snapback]

 

Hva er det som blir så deilig med DX10 når det ikke finnes spill som støtter det enda? :)

 

oem kan bare installeres på en maskin(den det følger med) og må følge denne maskinen ved videre salg. Du har ikke lov å bruke det på flere maskiner om gangen eller en annen maskin senere.

Oem kan følgelig også bare kjøpes sammen med en ny maskin eller lignende.

8862877[/snapback]

 

fullversjonen kan også kun installeres på en maskin av gangen. Hovedforskjellen på OEM og fullversjon er at Microsoft ikke gir kundestøtte for OEM, da det er produsenten av maskinen som hører til OEM-lisensen som skal ta seg av dette.

 

Ettersom jeg har flere maskiner, og ønsker å installere vista på alle, må jeg kjøpe den svinedyre fullversjonen da?

8862931[/snapback]

 

som sagt, også fullversjonen kan kun brukes på en pc. Så om du har tre maskiner, trenger du ikke en, men tre fullversjoner.

Lenke til kommentar
har x600 ikke så mye bedre, men det holder vist ut enda xD ska bli deilig med direct x 10 og shader model v 4.0 + fingeravtrykkleser

8862529[/snapback]

 

Hva er det som blir så deilig med DX10 når det ikke finnes spill som støtter det enda? :)

 

oem kan bare installeres på en maskin(den det følger med) og må følge denne maskinen ved videre salg. Du har ikke lov å bruke det på flere maskiner om gangen eller en annen maskin senere.

Oem kan følgelig også bare kjøpes sammen med en ny maskin eller lignende.

8862877[/snapback]

 

fullversjonen kan også kun installeres på en maskin av gangen. Hovedforskjellen på OEM og fullversjon er at Microsoft ikke gir kundestøtte for OEM, da det er produsenten av maskinen som hører til OEM-lisensen som skal ta seg av dette.

 

Ettersom jeg har flere maskiner, og ønsker å installere vista på alle, må jeg kjøpe den svinedyre fullversjonen da?

8862931[/snapback]

 

som sagt, også fullversjonen kan kun brukes på en pc. Så om du har tre maskiner, trenger du ikke en, men tre fullversjoner.

8864078[/snapback]

Eller volumlisens.

Forøvrig er en av hovedforskjellene på OEM og Retail at du ikke kan installere programmet på en annen pc. Selger du eller kaster pc'en skal programmet følge med. I tillegg til supporten da, som jeg ikke visste om.

Lenke til kommentar

om han virkelig har så mange maskiner som takler (og må ha) vista, så kan han gå for en volumlisens ja.

 

De store nettbutikkene selger jo også OEM-versjoner i "løs vekt" - du får kjøpt de om du bare kjøper med en rambrikke eller noe, såvidt jeg har forstått det. Da kan du kjøpe Vista Ultimate til 1600.

Lenke til kommentar
har x600 ikke så mye bedre, men det holder vist ut enda xD ska bli deilig med direct x 10 og shader model v 4.0 + fingeravtrykkleser

8862529[/snapback]

 

Hva er det som blir så deilig med DX10 når det ikke finnes spill som støtter det enda? :)

 

Kanskje riktig nok ikke et fullversions spill enda men Lost Planet: Extreme conditions demo er sluppet via Steam, Xbox360 konvertert men funker bra, skal kjøpe dette til PC. (Sabla morro online på xbox360 ihvertfall.)

 

(Støtter DX10)

 

Windows Vista Users: A version of the Lost Planet Demo that takes advantage of DirectX® 10 is available for Windows Vista users. Click here to install (must have Steam already installed).
Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
om han virkelig har så mange maskiner som takler (og må ha) vista, så kan han gå for en volumlisens ja.

 

De store nettbutikkene selger jo også OEM-versjoner i "løs vekt" - du får kjøpt de om du bare kjøper med en rambrikke eller noe, såvidt jeg har forstått det. Da kan du kjøpe Vista Ultimate til 1600.

8864274[/snapback]

Ja, du kan få kjøpt OEM windows sammen med enkle datakomponenter, men de samme reglenen gjelder jo da. :p

Sist jeg diskuterte dette med noen tror jeg vi kom frem til at du måtte kjøpe ny hd for å få med OEM windows. Husker ikke hvilken nettbutikk vi sjekket med.

Lenke til kommentar
Et par kjappe spørsmål:

 

Edit:

 

3)Hvordan er det med dockingstasjon til denne pcn, eksisterer det/vil det komme i fremtiden, og da med DVI-port? Har selv ikke sett eller hørt noe om dette.

8859569[/snapback]

 

Spurte Multicom om dette og de svarte:

De modellene vi har nå, kommer ikke med DVI. Men det er mulig senere modeller kommer med det.

 

Det er ikke DVI på IFL90, dessverre. DVI er jo kun en tilkoblingskontakt for skjermer, så det er jo ikke noen annen forskjell.

 

Ja, detaljer er bedre på DVI, det er jeg enig i.

DVI gir bedre og skarpere bilde, er min erfaring.

 

Har damn lyst på en Compal NÅ men tror jeg kommer til å vente litt

til på en senere modell med evt DVI.

Har en veldig bra 20" LCD skjerm som jeg spiller på i 1600X1200 og da

er det litt skuffende om det blir dårligere bilde pga mangel på DVI port.

På Medion laptop'n jeg har i dag er det svært merkbar forskjell når jeg kobler

20" til DVI ut, så bruker man en (bra) ekstern skjerm er DVI ganske viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...