Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey!

Jeg har vurdert å kjøpe Compal IFT00 grunnet dens billig pris og batteritid (5timer med 9-cell), så da tenkte jeg å kjøpe med en exstra batteri siden jeg reiser mye til USA og trenger underholdning

Er de av dere som har den fornøyd?

Varer batteri så lenge? Er skjermen bra? Bråker den?

Håper dere kan hjelpe meg! :cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg sitter å sliter med en IFL90+, det er ett av de verste kjøpene jeg noen sinne har gjort! Jeg angrer meg grå hvær gang jeg åpner den og begynner å spille, jeg har formatert, jeg har prøvd å rengjøre, men det er ingenting som hjelper, BIOS er også oppdatert.

Jeg har sendt inn maskinen 2 ganger til nå, og av 6 mnd. Så har jeg bare hatt den i 3,5. det tar lang tid å sende den. Men jeg sitter nå fast med multicom i mitt forsøk på å få tilbake mine penger.

Jeg spør bare helt enkelt og greit, er det noen som kan dette med rettighetene mine og slike ting? Jeg har satt meg inn i det, men finner ut at det ikke er så lett å uttrykke det. Så hvis noen kan hjelpe meg, så hadde det vært meget bra!

Edit:

Vi er 5 stykker med samme laptop, og alle har de samme problemene. Det gjelder altså varme under spilling og andre kraftige programmer. Jeg har målt og GPU havner på ca. 109 grader (eller mer) etter det jeg har målt den på. Mens prosesoren er den egentlige synderen, siden den slår seg av ved 100 grader. Jeg VET at den har kommet til denne varmen, siden maskinen slår seg av etter 10 min med spilling.

Og når sant skal sies, så kjøpte vi disse pc-ene fordi vi skulle spille på dem, ikke for å skrive i Word.

Endret av Legolin
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg sitter å sliter med en IFL90+, det er ett av de verste kjøpene jeg noen sinne har gjort! Jeg angrer meg grå hvær gang jeg åpner den og begynner å spille, jeg har formatert, jeg har prøvd å rengjøre, men det er ingenting som hjelper, BIOS er også oppdatert.

Jeg har sendt inn maskinen 2 ganger til nå, og av 6 mnd. Så har jeg bare hatt den i 3,5. det tar lang tid å sende den. Men jeg sitter nå fast med multicom i mitt forsøk på å få tilbake mine penger.

Jeg spør bare helt enkelt og greit, er det noen som kan dette med rettighetene mine og slike ting? Jeg har satt meg inn i det, men finner ut at det ikke er så lett å uttrykke det. Så hvis noen kan hjelpe meg, så hadde det vært meget bra!

Edit:

Vi er 5 stykker med samme laptop, og alle har de samme problemene. Det gjelder altså varme under spilling og andre kraftige programmer. Jeg har målt og GPU havner på ca. 109 grader (eller mer) etter det jeg har målt den på. Mens prosesoren er den egentlige synderen, siden den slår seg av ved 100 grader. Jeg VET at den har kommet til denne varmen, siden maskinen slår seg av etter 10 min med spilling.

Og når sant skal sies, så kjøpte vi disse pc-ene fordi vi skulle spille på dem, ikke for å skrive i Word.

Snodig at alle skal ha det samme problemet!

Jeg har den samme maskinen og bruker den mye til spill (BF2, Crysis, Bioshock, etc..). Den har kjørt timesvis uten problemer for min del.

Jeg har ikke målt temperaturen, men har ikke inntrykk av at den blir for varm.

Lenke til kommentar
Hei!

Edit:

Snodig at alle skal ha det samme problemet!

Jeg har den samme maskinen og bruker den mye til spill (BF2, Crysis, Bioshock, etc..). Den har kjørt timesvis uten problemer for min del.

Jeg har ikke målt temperaturen, men har ikke inntrykk av at den blir for varm.

det skal være helt sikkert at den blir varm! Lover deg! Dette er ikke en pc som jeg anbefaler noen!

Lenke til kommentar

en laptop blir aldri like kald som en stasjonærpc. Jeg har selv en IFL90+ og joda cpuen blir nesten oppe i 80 grader når jeg belaster den hardt men det er ikke noe som er farlig. Jeg ser ingen grunn til å ikke anbefale laptopen til noen andre. HP pavilion dv6060 dermimot...

Lenke til kommentar
en laptop blir aldri like kald som en stasjonærpc. Jeg har selv en IFL90+ og joda cpuen blir nesten oppe i 80 grader når jeg belaster den hardt men det er ikke noe som er farlig. Jeg ser ingen grunn til å ikke anbefale laptopen til noen andre. HP pavilion dv6060 dermimot...

Snodig, for når jeg belaster den, så havner den opp i 100 grader. Da slår hele pc-en seg av..

Lenke til kommentar

jeg og mine kompiser som har samme pcen (hatt den siden i høst) har ikke fått noen problemer med den... eneste er at jeg noen ganger har problemer med at skjermen ikke vil orntlig på igjen etter jeg åpner selve lokket. men det fikses lett ved og åpne/lukke den et par ganger =)

ang det at den blir varm: har alltid fiksa det med og fjerne støv i vifter osv, og etter det så har alt gått smooth. du og dine venner må virkelig ha vært uheldige når det kommer til selve pckjøpet.

Lenke til kommentar
jeg og mine kompiser som har samme pcen (hatt den siden i høst) har ikke fått noen problemer med den... eneste er at jeg noen ganger har problemer med at skjermen ikke vil orntlig på igjen etter jeg åpner selve lokket. men det fikses lett ved og åpne/lukke den et par ganger =)

ang det at den blir varm: har alltid fiksa det med og fjerne støv i vifter osv, og etter det så har alt gått smooth. du og dine venner må virkelig ha vært uheldige når det kommer til selve pckjøpet.

Ja, det skal jeg love deg! VELDIG uheldig, men nå er det eneste jeg ønsker å få tilbake pengene mine. Slik at jeg kan bruke dem på en annen pc. Har mistet helt troen på Multicom :/

Lenke til kommentar

Når det gjelder varme, så er det kanskje ikke så snodig at dette er et varierende problem.

Når man bestiller denne hos Multicom, så spekker man den selv. Dette betyr at det er Multicom som monterer f.eks prosessorer. Med den pågangen Multicom har hatt på disse PCene i en periode, kan det hende at "noen" har vært slurvete med monteringen og ikke fått god nok kontakt mellom prosessor og kjøleribba....

Hvis man opplever store problemer selv etter en støvrens, så kan det kanskje være en ide å sjekke dette? (OBS! garanti... kontakt Multicom først eller vit hva du gjør... :roll: )

Bruk skikkelig kjølepasta...

Jeg for min del har aldri opplevd at PCen har slått seg av under hverken spilling eller ved bruk av andre applikasjoner. Blir faktisk heller ikke noe spesielt varm av å være på fanget mitt eller lignende.

Ber helt oppgit av å lese om enkeltpersoner som opplever problemer med sin PC å fraråde alle andre å kjøpe denne.... Jeg er faktisk fornøyd med min IFL 90+!

Lenke til kommentar
Faen.... sliter med varmeproblemet enda.. må vel levere tilbake nok en gang. Faen som jeg angrer! :)

Håper jeg får tilbake penga over tid, da skal jeg kjøpe ASUS EEE pc og en stasjonær :D

DA er vi mange!

Men hvis du skal ha pengene tilbake, forbered deg på litt vrange multicommer. De er ikke like hyggelige da. Men bare press på, så vinner du nok tilslutt. De har nemlig en liste med ferdiskrevne svar som de sender til deg. Når de ikke har flere av dem, så får du pengene dine tilbake.

Minner meg litt om ett spill egentlig :)

Lenke til kommentar
Men hvis du skal ha pengene tilbake, forbered deg på litt vrange multicommer. De er ikke like hyggelige da. Men bare press på, så vinner du nok tilslutt. De har nemlig en liste med ferdiskrevne svar som de sender til deg. Når de ikke har flere av dem, så får du pengene dine tilbake.

Serriøst? Hvor har du hørt om den lista? :p

Lenke til kommentar

Serriøst? Hvor har du hørt om den lista? :p

Hehe, det er bare slik det virker..

De sender helt usaklige svar tilbake til meg, uansett hva jeg skriver, så kommer det samme babbelet tilbake. Hvis jeg spør om noe helt spessielt, som kanskje ingen andre har spurt om, så får jeg ofte tilbake ett svar med tusenvis av skrivefeil og manglende innhold.

Mens på de andre svarene, så er de i perfekt og saklig Norsk. Så derfor tror jeg bare de velger det svaret som passer best, og sender det..

Helt sykt irriterende å måtte svare på samme mailen tusen ganger.

Har UTALLIGE eksempler på dette, som jeg ofte har lagt ut på forum. Men det er ikke akuelt i denne omgangen. Er i en ganske kritisk fase når det gjelder mc, så da vil jeg ikke forværre min situasjon.

Men hvis du er virkelig interresert i litt skitt om mc, så er det bare å sende meg en mail :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...