Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Greit at det er mange problemer her, men man må ikke glemme at de som sikkert er igjen og poster i denne tråden er nettopp de med problemer da... :whistle:

Jeg har hatt min IFL90+ siden i juni, og har ikke hatt nevneverdige problemer. Det jeg har opplevd har enten vært Vista eller driverrelatert (eller summen av begge deler,,,)

Støtter den,ikkje hatt problemer med sjølve maskina, utover litt trøbbel med å få den opp igjen etter at vista har gått i dvale, men var visstnok pga drivere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg er kjempefornøyd med maskinen og har hatt den snart et år. Mye surr med Vista i starten, og endel dårlige drivere til 64-bit, men det kom seg etterhvert. Kjører nå en strippet ned 32-bits Vista, men tror jeg skal tilbake på 64 etter SP1.

Har ikke oppdatert BIOS ol, så det er derfor jeg er tilbake i tråden nå. Vil tro det er mange fornøyde der ute som ikke følger med i tråden lenger..

Et godt kjøp, så lykke til alle sammen, og takk for en tråd med mye gode tips.

Lenke til kommentar
Jeg har forstått det sånn at grafikkortet i ifl90 er 8600M GT 512mb gddr2

Og at den er mxmII!

Går det ann å bytte mitt kort mot et 8600M GT 256mb gddr3

Fordi GDDR3 er bedre en GDDR2!

Er dette multig å få byttet?

Det var vel ikke så logisk? ddr3 er vel ikke så mye bedre at det er 256 er bedre enn 512?

Lenke til kommentar
Det var vel ikke så logisk? ddr3 er vel ikke så mye bedre at det er 256 er bedre enn 512?

Jo, det er det faktisk. Skjermkort i denne klassen er ikke kraftige nok til å dra mye nytte av den ekstra minnemengden du får med 512MB kontra 256, derimot tjener de stort på kraftigere minne (dette er bevist, 8600M GT med 256MB GDDR3-minne klarer 500-600 poeng mer i 3DMark06 enn samme kort med 512MB GDDR2-minne).

Lenke til kommentar

Har et par problemer med min Compal IFL 90+, for det første så buler tastaturet ut ved start knappen, har hørt at flere har samme problem, men når jeg trykker den inn kommer det bare et klikk og så buler den ut igjen når jeg slipper trykket. Jeg har hørt at man kan ta av dekselet til tastaturet og sette det på igjen, noen som har en formening om hvordan jeg kan gjøre det? For det andre så virker det som fn tasten er trykket inn hele tiden, når jeg trykker på for eksempel k på tastaturet så kommer det heller 2, så for å få k må jeg trykke inn fn tasten, istedenfor at det er motsatt. Noen som har peiling på hvordan jeg retter opp det? Setter stor pris på svar, forjævlig å trykke inn fn tasten hele tiden for å skrive dette innlegget...

Okei, fikk ordna problemet med fn tasten, var bare og trykke inn Num Lk. Men lurer fortsatt på om noen vet hvordan jeg fikser problemet med at tastaturet buler ut i øverst i midten ved start knappen.

Endret av Enhuine
Lenke til kommentar
Nå etter SP1 er jeg veldig fornøyd med IFL90+en min.

Kjører Vista x64.

Etter jeg stillte strømstyringa til balanced istedenfor high performace har jeg blitt kvitt at maskinen skrur seg av når jeg spiller.

Veldig fornøyd.

Selv uten SP1 på Vista 64-bit har jeg enda til gode å møte på særlig med problemer, så vil nok tru at Vista begynner å bli passe modnet nå. Sikkert enda bedre med SP1, men venter til den offisielt dukker opp :whistle:

Skjønner ikke at folk skal ha sånn trøbbel med overoppheting. Sitter folk i senga og spiller med laptopen liggendes nedi dyna eller? Kjører alltid på high-performance og har enda ikke hatt overopphetingsproblemer.

Lenke til kommentar
Nå etter SP1 er jeg veldig fornøyd med IFL90+en min.

Kjører Vista x64.

Etter jeg stillte strømstyringa til balanced istedenfor high performace har jeg blitt kvitt at maskinen skrur seg av når jeg spiller.

Veldig fornøyd.

Selv uten SP1 på Vista 64-bit har jeg enda til gode å møte på særlig med problemer, så vil nok tru at Vista begynner å bli passe modnet nå. Sikkert enda bedre med SP1, men venter til den offisielt dukker opp :whistle:

Skjønner ikke at folk skal ha sånn trøbbel med overoppheting. Sitter folk i senga og spiller med laptopen liggendes nedi dyna eller? Kjører alltid på high-performance og har enda ikke hatt overopphetingsproblemer.

Hvordan kan man gå inn og ta ned performance high/medium/low? Dette er vel greit når man ikke spiller, bare jobber...;)

Lenke til kommentar
*bortevekke*

*bortevekke*

Hvordan kan man gå inn og ta ned performance high/medium/low? Dette er vel greit når man ikke spiller, bare jobber...;)

Gjøres via "power options" går ann å trykke på batteri-ikonet nede i venstre hjørnet, eller gå den lange veien innom kontrollpanelet.

Lenke til kommentar
Har et par problemer med min Compal IFL 90+, for det første så buler tastaturet ut ved start knappen, har hørt at flere har samme problem, men når jeg trykker den inn kommer det bare et klikk og så buler den ut igjen når jeg slipper trykket. Jeg har hørt at man kan ta av dekselet til tastaturet og sette det på igjen, noen som har en formening om hvordan jeg kan gjøre det? For det andre så virker det som fn tasten er trykket inn hele tiden, når jeg trykker på for eksempel k på tastaturet så kommer det heller 2, så for å få k må jeg trykke inn fn tasten, istedenfor at det er motsatt. Noen som har peiling på hvordan jeg retter opp det? Setter stor pris på svar, forjævlig å trykke inn fn tasten hele tiden for å skrive dette innlegget...

Okei, fikk ordna problemet med fn tasten, var bare og trykke inn Num Lk. Men lurer fortsatt på om noen vet hvordan jeg fikser problemet med at tastaturet buler ut i øverst i midten ved start knappen.

Jeg hadde samme problemet med min. Tastaturet mitt var det en liten svikt på venstre siden også. Så jeg bestemte meg for å sjekke om det var noe jeg kunne gjøre (etter at jeg hadde snakket med multicom angående garantien. Jeg åpnet opp dekselet til de trykkfølsome tastene, og la under en bitteliten papirbit der tastaturet lå oppå, kanskje 1 cm lang /5 mm bred papirbit. Dette gjorde underverker og nå er tastaturet helt herlig!!=)

Bulen forsvant etter at jeg tok på igjen lokket (husk å trykke ned over hele dekselet). Da forsvant bulen neten helt. Den stikker kanskje ut 1/3 millimeter. Umulig å se viss du ikke ser hele linja (dekselet) vannrett, da kan du se at det stikker litt opp ved startknappen.

Lykke til!

Endret av EndreT
Lenke til kommentar
Trenger hjelp!!

Jeg får blåskjerm når jeg spiller warcraft 3. Hva kan være galt? Må ha hjelp!!

Skjermdriver: 169.17

BIOS: 116

Har du prøvd å reinstallre spillet? Det funket for meg.

Jeg installerte den nye patchen 121. Det var vist et problem som oppstod med dual core prosessorene.

Etter jeg installerte denne har jeg aldri fått blåskjerm. (herlig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...