Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Og jeg spør igjen. Er ytelsesforskjellen på en 200GB 7200 RPM merkbart bedre enn på en 250GB 5400 RPM? Vil 7200RPM-harddisken yte så mye bedre at det er verdt å velge denne?

8809212[/snapback]

 

Såvidt jeg vet er de eneste 200GB 7200rpm diskene på markedet per dags dato Samsung MP1, så jeg antar det er en slik du får med om du velger denne config'en. Denne yter spesielt godt med bla. støtte for SATA300 grensesnitt med 3 Gbps overføringshastighet (usikker på om bærbare maskiner klarer å utnytte dette) og har dessuten innebygget fallsensor og er utstyrt med noe de kaller rotary vibration controller som skal beskytte harddisken når den blir utsatt for sterke vibrasjoner.

 

8809961[/snapback]

 

 

Sendte nylig inn en mail til Multicom med spørsmål om hvilken harddisk de selger den med og hvordan WoW-funksjonen fungerte. Da fikk jeg først dette som svar:

 

"Hei

 

Det kommer helt an på hva vi har på lageret.

Dersom du vil ha en spesiell type / produsent, må du kontakte salg og be om dette.

 

WoW Video/Audio avspilling ligger ikke på harddisken, og du trenger dermed ikke programvare for dette.

Det ligger på en egen brikke på hovedkortet (regner jeg med)."

 

Jeg sendte så et oppfølgingsspørsmål vedrørende harddisken som du Amund snakket om samt hvordan det kunne bli med batterikjøp.. Svar:

 

"Hei

 

Er faktisk ikke helt sikker på dette, da jeg ikke kan finne denne harddisken på Samsungs nettsider.

Ifølge prisguiden på www.hardware.no skal det være den samme.

."

 

 

 

Edit: leifer... :whistle:

Edit2: fjernet infoen om 12-cellers batteri da jeg fikk mail om at dette ikke var korrekt informasjon alikevell.

Endret av Raptus_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer sterkt å kjøpe en IFL90+, men har noen spørsmål:

Så dere diskuterte forskjellen på 7200 rpm og 5400 rpm, og dere sa der at den med 7200 rpm utvikla mer støy og varme. Vil dette være en merkbar forskjell? Lurer også på om det er mulig å bestille en 2 GB ram-brikke istedenfor to på 1 GB.

8838233[/snapback]

 

 

Jeg spurte Multicom om forskjellen i ytelse, støy og varmeutvilking mellom 5400 og 7200 HDene.

 

Dette var svaret:

 

"Generelt ligger ytelsen på 7200rpm harddisker på rundt 15-20% over det 5400rpm diskene gjør.

Støy og varme-utvikling er rimelig lik."

Lenke til kommentar

Pokker så vag de skulle være i andre forumere angående støy/varm/ytelse på 7200 vs 5400rpm. På macbook testet de 7200, og det gav mer eller mindre dobbelt så rask oppstart av programmer, men fant ingen tester til pc. Når det gjelder støy så har 7200 en mørkere lyd, men hvis man spiller så merker man ikke dette. Varme så er begge lik. Dette er hvertfall hva jeg fikk ut av å surfe rundt på google.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Jeg driver å ser på IFL91, som har et integrert skjermkort; X3000.

 

Skal kjøpe bærbar til min bedre halvdel, og hun spiller ikke all verden. Går for det meste i kabal.

Når jeg leser spesifikasjonene, ser jeg at det står "PC Card (PCMCIA) og PCI Express card slot". Er det da mulighet for å sette inn et skjermkort senere, eller hva mener dem med PCI Express card slot?

 

Fant en test på AnandTech HER angående Intel Turbo Memory hvis noen lurer på hvordan det fungerer i praksis.

Endret av merrin
Lenke til kommentar
Jeg driver å ser på IFL91, som har et integrert skjermkort; X3000.

 

Skal kjøpe bærbar til min bedre halvdel, og hun spiller ikke all verden. Går for det meste i kabal.

Når jeg leser spesifikasjonene, ser jeg at det står "PC Card (PCMCIA) og PCI Express card slot". Er det da mulighet for å sette inn et skjermkort senere, eller hva mener dem med PCI Express card slot?

 

Fant en test på AnandTech HER angående Intel Turbo Memory hvis noen lurer på hvordan det fungerer i praksis.

8848305[/snapback]

Tror ikke du kna oppgradere senere da det integrerte skjermkokrtet pleier å være loddet på hovedkortet og ikke kan fjernes. Turbomemory er såvidt jeg vet bortkastet, ikke uten grunn at store produsenter som f.eks HP velger å ikke bruke det, de så rett å slett ingen nytte i å bruke noe som ikke gav effekt. Som testen på anandtech viser virker det jo av og til mot sin hensikt.

 

Vurderer selv denne til dama jeg og, men er litt spent på batterilevetiden på den.

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe IFL90 med 9 celllers batteri, men hvordan funker dette med å bruke laptopsekk? Tenkte å kjøpe TARGUS Urban Backpack 15.4" med lappien. Passer det med 9 cellers batteri i den?

8850945[/snapback]

Om det faktisk er et 9-cellers batteri på dette bildet, tror jeg ikke det skal by på problemer...

 

Nå koster det forresten kun kr 45,- ekstra for et 9-cellers batteri. Kostet vel rundt kr 100,- før?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har selv en HEL80 med 9-cellers batteri. Den passer i veska jeg har. Men den passer ikke i alle sekker.

Målene på den maskinen er:

 

Mål i mm: 355 x 257 x 35/37

 

Sekken har:

Interior Dimensions

36 x 30 x 5 cm

 

Så det bør gå greit, for det er 4,3cm å gå på.

 

Mvh

Audun Brekke Sandhaug

__________________________________________________

Multicom Norge AS, 4865 Åmli

Dir. tlf. 370 81 012 - Faks 370 81 001

http://www.multicom.no

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Fra: Karl Erik Granberg [mailto:[email protected]]

Sendt: 13. juni 2007 14:34

Til: [email protected]

Emne: Passer laptop med 9 cellers batteri i 15 laptopsekk?

 

 

Heisann!

 

Skal kjøpe meg laptop snart og IFL90 er en av kadidatene. Men jeg lurer på om laptopsekken TARGUS Urban Backpack 15.4" (TSB013EU) passer med en IFL90 med et slikt stor batteri (9 cellers, det som stikker ut). Om pcen går oppi sekken med batteriet i pcen.

 

Takk :)

__________________________________

Karl Erik Granberg

 

Sendte mail til Multicom om det.

Lenke til kommentar
Jeg driver å ser på IFL91, som har et integrert skjermkort; X3000.

 

Skal kjøpe bærbar til min bedre halvdel, og hun spiller ikke all verden. Går for det meste i kabal.

Når jeg leser spesifikasjonene, ser jeg at det står "PC Card (PCMCIA) og PCI Express card slot". Er det da mulighet for å sette inn et skjermkort senere, eller hva mener dem med PCI Express card slot?

 

Fant en test på AnandTech HER angående Intel Turbo Memory hvis noen lurer på hvordan det fungerer i praksis.

8848305[/snapback]

 

PCI Express card slots kan dessverre ikke brukes til å sette inn skjermkort,

/34 og /54 brukes stort sett til TV-kort o.l som følger med f.eks visse Medion modeller.

Litt mer info her: http://www.expresscard.org/web/site/standardsummary.jsp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...