Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper at 8800m gtx ikke blir så dyr..

 

Go 7950GTX kostet over 4000 bare for oppgradering fra Go 7900GS (Dell XPS M1710), så DYR er nok bare fornavnet på 8800M GTX om du får kjøpt det løst noe sted :)

Men nå er jo Dell kjent for å være ganske griske ved oppgraderinger da. Det er ikke mer enn to måneder siden de skulle ha rundt 5000+ kroner i sin nettbutikk for å konfirgurere en bærbar pc fra 2 til 4GB ram. Og ram-en kostet da i de aller fleste andre nettbutikker 2000 kroner fire GB. Nå har de forbedret seg på ram-oppgraderinger riktig nok.

 

Poenget mitt er hvertfall at man ikke kan sammenligne priser fra Dell med det andre tar for tilsvarende produkter. I tillegg må man huske på at i eksempelet med Dell sender man jo maskinen inn og lar dem ta seg av byttet av skjermkort (Hvis jeg ikke husker feil). Mens i dette tilfellet er det snakk om at man foretar byttet selv. Så blir nok billigere uansett.

 

Men spørsmålet er om dette skjermkortet kommer til å passe i MXM platform II. Har en anelse om at den krever MXM platform III. Men er slett ikke sikker på dette. Noen 15.4" har jo bedre plass enn andre. Men det er lov å håpe.

 

Og da blir jeg desverre nødt til å informere om at 8800GTX ikke vil passe i Compal IFL90+.

 

The first 8800M GTX GPUs will feature 512MB of video memory, with 256MB models to follow. The card will operate at lower clock speeds than the corresponding desktop model - the 8800 GT - due to laptop-specific thermal and power consumption requirements. The card will have a MXM Type III form factor reportedly, but there is no information on how many shader units it will have, as well as on exact clock speeds.

 

Siden IFl90+ har en type II form factor, vil ikke kortet passe. Ergo er kortet relativt uinteressant for oss IFL90-eiere. En stund der var jeg litt i skyene. Men nå slipper jeg å "kaste bort" penger på et dyrt skjermkort da.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Falt dessverre av denne tråden på side 100something etter at jeg fikk min IFL90+, og har ikke tid til å lese meg opp på alt, men har lest noen sider tilbake, og har følgelig noen spørsmål relatert til skjermkortdrivere og spill.

 

Så at det ble postet link til Xtreme-G sine grafikkdrivere noen sider tilbake her, og siden ingen har postet noe motstridende siden, regner jeg med at disse er de beste man får til gaming per dags dato. Har Vista 32bits, så for min del står det mellom XTreme-G 167.26 eller XTreme-G 169.04. Skal ikke pårope meg noen som helst kunnskap om skjermkortdrivere, så hadde vært kjekt om noen kan si hvilken av disse som er å foretrekke/er best.

 

Så til neste spørsmål, hvordan IFL90+ yter på de nyeste spillene. Har dessverre ikke mulighet til å teste dette nå for tiden, er derfor jeg spør. Regner ikke med at Orange Box byr på problemer, men hvordan er det feks å kjøre Call of Duty 4? Er det tilstrekkelig pent å se på, eller bør jeg kjøpe det til xbox360 hvis jeg ønsker å få den visuelle opplevelsen i tillegg til det gameplaymessige? Og så var det den såkalte rosinen i pølsa da, Crysis...Er dette tilstrekkelig pent til at det er verdt å spille, eller blir det bare "sånn akkurat"?

 

Speccsene min er forresten 2gHz CPU-en, 4gb ram(eller i realiteten 3, siden jeg kjører 32bits), 1680x1050-skjermen og 160gb 7200rpm disk. Sitter noen inne med ett eller flere av svarene til disse spørsmålene, hadde det vært utrolig kjekt å få et svar/en tilbakemelding:)

Lenke til kommentar
Det funker da det, kjørt 64-bits Vista siden juli.

 

Hvilken grafikkdriver lastet du ned? Finner bare 'gamle' drivere som har modded .inf.

De andre funker ikke, og den fra CD-en har en tendens til å oppdrive feil i ny og ne, som gjør at maskinen tar en safe shutdown.

 

Noen som har noen nye drivere som faktisk funker og er stabile?

Lenke til kommentar
Hvilken grafikkdriver lastet du ned? Finner bare 'gamle' drivere som har modded .inf.

 

Jeg la bare en modda .inf i en pakke med nye drivere.. funker som bare det =)

 

Hehe, nice. Er det noe vesentlig forskjell på ytelse / stabilitet?

 

Hva med fingeravtrykkleseren btw? Sist jeg installerte den, spiste den bare opp RAM'en min. Er det kommet en ny driver til denne og?

Lenke til kommentar
Hvilken grafikkdriver lastet du ned? Finner bare 'gamle' drivere som har modded .inf.

 

Jeg la bare en modda .inf i en pakke med nye drivere.. funker som bare det =)

 

Hehe, nice. Er det noe vesentlig forskjell på ytelse / stabilitet?

 

Hva med fingeravtrykkleseren btw? Sist jeg installerte den, spiste den bare opp RAM'en min. Er det kommet en ny driver til denne og?

 

JEg lurer også på om nye fingerprintdrivere er å oppdrive noe sted...

Lenke til kommentar

Nå har det dukket opp et meget dårlig moment på min maskin (IFL90+). Skjermen blir grøtete, dvs at at fargene på skjermen blir et slags støyfullt fargespekter. Det er vanskelig å forklare, men det kan sammenlignes med bildet på tven hvis kanalen ikke er stilt inn riktig.

 

Jeg mistenker at skjermkabelen eller noe slik sitter løst, men jeg kjenner ikke så godt til innmaten i laptoper.

 

Det jeg lurer på er som følger; problemet kommer og går. Hvis jeg åpner og lukker lokket et par ganger så er bildet fint. Jeg har kontaktet Multicom og de har bedt meg sende inn maskinen, men hvis de ikke klarer å reprodusere feilen, kan jeg da måtte betale for service? Jeg har også sendt med et bildet av skjermen i sikkermodus til Multicom, men jeg fikk aldri respons på om de mottok det.

 

Formaterer Multicom maskinen under service? Jeg har backup av det viktigste, men savegamer og slik forsvinner jo hvis de formaterer.

 

Hvilken innpakning anbefaler dere for sending?

 

Takk på forhånd.

Endret av unik42
Lenke til kommentar
Nå har det dukket opp et meget dårlig moment på min maskin (IFL90+). Skjermen blir grøtete, dvs at at fargene på skjermen blir et slags støyfullt fargespekter. Det er vanskelig å forklare, men det kan sammenlignes med bildet på tven hvis kanalen ikke er stilt inn riktig.

 

Jeg mistenker at skjermkabelen eller noe slik sitter løst, men jeg kjenner ikke så godt til innmaten i laptoper.

 

Det jeg lurer på er som følger; problemet kommer og går. Hvis jeg åpner og lukker lokket et par ganger så er bildet fint. Jeg har kontaktet Multicom og de har bedt meg sende inn maskinen, men hvis de ikke klarer å reprodusere feilen, kan jeg da måtte betale for service? Jeg har også sendt med et bildet av skjermen i sikkermodus til Multicom, men jeg fikk aldri respons på om de mottok det.

 

Formaterer Multicom maskinen under service? Jeg har backup av det viktigste, men savegamer og slik forsvinner jo hvis de formaterer.

 

Hvilken innpakning anbefaler dere for sending?

 

Takk på forhånd.

 

 

Synd å høre om problemet ditt. Hvis du tar bilder som klart viser at skjermen har et koblingsproblem så skal det være nok vil jeg tro. Multicom tar ut harddisken din og monterer den i den nye maskinen hvis kabinettet(skjermen) må byttes. Det gjorde de hvertfall hos meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...