Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg bestilte min IFL90+ for ca. 2 uker sia nå. Multicom sier de vil sende den i løpet av neste uke. (dem sa at de var trege pga. lite arbeids folk :\ )

 

Gleder meg sykt til jeg får den. Tenker å spille en del på den og sånt.. går over til bærbar fordi jeg kan ikke drasse rundt på boksen min mer ;P (den bråker som et fly også..)

 

Men jeg lurer på en ting; vil IFL90+ yte bedre i spill enn min stasjonære jeg har nå? Specs:

 

Stasjonær:

IntelCore2Duo E6600 2.41GHz

2 GB Ram

Nvidia Geforce 7900 GS 256 MB

320 GB HDD 7200RPM

Windows XP home

 

Min IFL90+:

Intel Core 2 Duo Mobile T7700 2.40GHz 4MB Cache

Nvidia GeForce 8600M GT 512MB

160GB SATA 7200RPM 2.5"

2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 1GB)

MICROSOFT Windows XP PRO OEM Norsk SP2

 

Er det stor forskjell på 7000 serien og 8000 serien?

 

Takk for alle svar :)

Endret av Regone
Lenke til kommentar
Noen som har en fungerende minnekortleser?

 

Min leser SD card, har ikke proevd noe annet.

 

Jeg fikk 3086 poeng i 3Dmark06 12xx x 1024 opploesning, er dette normalt?

 

har 2.4 GHz, 2 gig ram, Vista Premium

 

Scoren er normal med uklokket skjermkort tror jeg... Fikk 29xx eller noe sånt.

 

Min leser SD kort, men ikke memorystick kort..

Lenke til kommentar
Installerte ubuntu(7.10) i går kveld, og alt fungerer fett bortsett fra at jeg mangler lyd. Noen som har/har hatt det samme problemet? noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Bla litt ned på denne siden http://lddubeau.com/avaktavyam/linux-on-a-compal-ifl90/ til du kommer til "Installation procedure for Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)". Deretter går du til nr. 6 - Install sound support, og følger det som står der. Det funket ihvertfall for meg. :)

 

Jeppz, fant fram til denne etter hvert jeg og, og fikk det til til slutt :)

Lenke til kommentar

hmm, i RivaTuner står det at skjermkortet mitt har DDR2 RAM, men det skal jo være DDR3 RAM på 8600M GT kortet som er i Compal. Hvorfor står det DDR2 i RivaTuner?

 

Jeg brukte også CPU-Z og der står det at core speed er 15xx MHz, skal det ikke stå 2400 MHz der?

 

 

 

Står også at Frequency på memmory er 33x MHz - burde ikke det være 667 MHz?

post-38335-1194211745_thumb.jpg

post-38335-1194211820_thumb.jpg

Endret av $ig
Lenke til kommentar

Formaterte dataen for ei uke siden, før det hadde jeg hatt samme windows siden jeg fikk dataen i sommer. Etter jeg formaterte slår dataen seg av hele tiden, den blir dritvarm 60grander på cpuen når jeg ikke gamer å opp til 90grader når jeg gamer. Tror den slår seg av når den kommer over 90

 

Har satt opp dataen på noen klosser sån den kommer opp fra bordet men hjelper ikke, går ikke ann å innstalere nye drivere til gpu heler.

 

Har satt rundt dataen 4 stk 80*80 deltavifter da synker alle tempraturene til ca 40 til 50, men det bråker noe sykt å er veldig stress...

 

Det jeg syns er rart er at viftene i dataen ikke går på fullt som ved oppstart, noen som vet om noen programmer som funker til å stille på speeden...

 

Kan de være støv inni dataen,,,

 

Noen som vet hva som er galt skal formatere igjen noen som har noen bra gpu drivere til xp 32bits

Lenke til kommentar
Formaterte dataen for ei uke siden, før det hadde jeg hatt samme windows siden jeg fikk dataen i sommer. Etter jeg formaterte slår dataen seg av hele tiden, den blir dritvarm 60grander på cpuen når jeg ikke gamer å opp til 90grader når jeg gamer. Tror den slår seg av når den kommer over 90

 

Har satt opp dataen på noen klosser sån den kommer opp fra bordet men hjelper ikke, går ikke ann å innstalere nye drivere til gpu heler.

 

Har satt rundt dataen 4 stk 80*80 deltavifter da synker alle tempraturene til ca 40 til 50, men det bråker noe sykt å er veldig stress...

 

Det jeg syns er rart er at viftene i dataen ikke går på fullt som ved oppstart, noen som vet om noen programmer som funker til å stille på speeden...

 

Kan de være støv inni dataen,,,

 

Noen som vet hva som er galt skal formatere igjen noen som har noen bra gpu drivere til xp 32bits

 

 

Edit : The NVIDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit.

Lenke til kommentar
Jeg brukte også CPU-Z og der står det at core speed er 15xx MHz, skal det ikke stå 2400 MHz der?

 

Står også at Frequency på memmory er 33x MHz - burde ikke det være 667 MHz?

 

Kan ikke svare deg angående minnetypen på grafikkortet, men prosessoren din klokkes ned til 1600 Mhz for å spare strøm når du ikke trenger full kraft. Dersom du kjører ett eller flere programmer som krever mer prosessorkraft vil den automatisk klokkes opp til 2,4 Ghz.

 

667 Mhz effektiv minnefrekvens er det samme som 333 Mhz ordinær minnefrekvens. Husker ikke helt hvordan dette hang sammen, men på grunn av virkemåten til DDR-minne blir effektiv minnefrekvens den dobbelte av den ordinære (eller noe sånt). Så det er ingenting galt med hverken maskinen din eller CPU-Z :)

Lenke til kommentar
Jeg brukte også CPU-Z og der står det at core speed er 15xx MHz, skal det ikke stå 2400 MHz der?

 

Står også at Frequency på memmory er 33x MHz - burde ikke det være 667 MHz?

 

Kan ikke svare deg angående minnetypen på grafikkortet, men prosessoren din klokkes ned til 1600 Mhz for å spare strøm når du ikke trenger full kraft. Dersom du kjører ett eller flere programmer som krever mer prosessorkraft vil den automatisk klokkes opp til 2,4 Ghz.

 

667 Mhz effektiv minnefrekvens er det samme som 333 Mhz ordinær minnefrekvens. Husker ikke helt hvordan dette hang sammen, men på grunn av virkemåten til DDR-minne blir effektiv minnefrekvens den dobbelte av den ordinære (eller noe sånt). Så det er ingenting galt med hverken maskinen din eller CPU-Z :)

 

bra:)

 

men når det gjelder grafikk rammen så får jeg opp i GPU-Z at jeg har DDR2 altsåå det samme som jeg får i RivaTuner.

Hva får dere andre?

Lenke til kommentar

Hahaha.

 

Jeg er DUM.

 

Har hatt IFL90+en min i noen uker nå, men irriterte meg at når jeg brukte funksjonstastene (FN+F tastene) åpnet IE og Outlook seg ofte. Lyden forsvant også ofte. Først nå gikk det opp for meg at det er fordi jeg var nær de trykkfølsomme knappene (som jeg trodde var statusindikatorer). Hahaha.

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært i kontrollpanel å surret samt software progget til touchpad`en og enda ikke klart å funnet en funskjon for å deaktivere sjittten når jeg har ekstern mus tilkoblet. Eneste jeg har funnet er en funskjon som deaktivere touchpad når jeg skriver på tastaturet..

 

Noen som har løsningen på dette?

 

Fikk ikke engang deaktivert touchpad via device manager...

Lenke til kommentar

Enkelte ganger så skrur ikke vifta seg på ser det ut som, som nå, hvis jeg prøver å spille et spill så går det hakkete og vifta lager ikke en lyd. Restarter jeg maskinen så kjører vifta som normalt når jeg spiller og fpsen min er helt fin.

 

What to do? Programs to download?

 

Maskinen blir ikke varm, den holder seg på en konstant 57 grader, men ytelsen er helt ræva.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Nå har jeg vært i kontrollpanel å surret samt software progget til touchpad`en og enda ikke klart å funnet en funskjon for å deaktivere sjittten når jeg har ekstern mus tilkoblet. Eneste jeg har funnet er en funskjon som deaktivere touchpad når jeg skriver på tastaturet..

 

Noen som har løsningen på dette?

 

Fikk ikke engang deaktivert touchpad via device manager...

Hvor fant du den funksjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...