Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har prøvd Leopard på Compal'n enda?

 

Og hva er den lille firkanten forran på PC-en, er det infrarød? :p

 

Det er til fjernkontrollen om du bestilte med tv-tuner ;)

 

Såvidt jeg vet så går jo de signalene på infrarød?

 

Men jeg bestillte ikke med TV-tuner, dvs det er ingenting "bak" den lille firkanten da?

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd Leopard på Compal'n enda?

 

Og hva er den lille firkanten forran på PC-en, er det infrarød? :p

 

Det er til fjernkontrollen om du bestilte med tv-tuner ;)

 

Såvidt jeg vet så går jo de signalene på infrarød?

 

Men jeg bestillte ikke med TV-tuner, dvs det er ingenting "bak" den lille firkanten da?

 

 

And the winner is s0ppen!

Lenke til kommentar
Installerte ubuntu(7.10) i går kveld, og alt fungerer fett bortsett fra at jeg mangler lyd. Noen som har/har hatt det samme problemet? noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Noe spesielt du måtte gjøre? Da jeg sist testa med Ubuntu fikk jeg bare feilmelding under install...

 

Forresten, noen som har kjøpt ny harddisk og har erfaringer?

 

Noen som vet om denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=336007 er et bra valg?

Lenke til kommentar

Noen som har fått minnekortleseren til å funke med memorystick pro duo? Har prøvd 3 forskjellig kort og har lagt inn nye drivere mange ganger.. Maskinen finner minnekortet, men når jeg skal utforske det så får jeg opp melding med at minnekortet må formateres. Når jeg trykker på "Formater" så får jeg opp melding om at kortet ikke kunne formateres. Vanlige SD kort funker forøvrig helt perfekt.

 

Mvh T.

Lenke til kommentar

Ang. varmeutvikling mens spilling.

 

Ok, så jeg skaffa meg denne råbra PC-en og det meste fungerer digg, men under spillingen går den varm og slår seg av. Monitorings programmene sier at CPU temp er på 70-80+ når den slår seg av.

 

Jeg leste gjennom tråden om vifter og denne her og finner ingenting som kan hjelpe meg. (SpeedFan fungerer ikke på denne laptopen av en eller annen grunn.)

 

Spørsmål jeg har til dere som har ifl90+.

 

1. Hva gjør du hvis maskinen din driver og slår seg av under spillingen? (konkret)

2. Har drivere av et eller annet komponent noe å gjore med varme utviklingen?

 

Tingen er, jeg kjøpte denne rå PC-en også må jeg sette ned ytelsen for at varmeutviklingen ikke skal bli så høy så jeg kan spille normalt? Det kan jeg ikke leve med.

 

Håper på at folk som har lignende erfaringer hjelper til.

Setter pris på det.

 

-Carisma

Lenke til kommentar
Det er "Desktop Window Manager"....

 

Prøv å lukke noen vinduer med ting du driver med så skal den sakte, men sikkert ta mindre minne.

 

ok:) thx

 

hmm, er det noe eller noen program jeg kan instalere for å øke ytelsen? (og da har jeg spesielt grafikkkortet i tankene).

Endret av $ig
Lenke til kommentar
Installerte ubuntu(7.10) i går kveld, og alt fungerer fett bortsett fra at jeg mangler lyd. Noen som har/har hatt det samme problemet? noen som har peiling på hva jeg kan gjøre for å fikse det?

Bla litt ned på denne siden http://lddubeau.com/avaktavyam/linux-on-a-compal-ifl90/ til du kommer til "Installation procedure for Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)". Deretter går du til nr. 6 - Install sound support, og følger det som står der. Det funket ihvertfall for meg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...