Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Er det mulig å kjøre OS X på IFL90`en?

Ser ikke noen spesiell annen grunn til å prøve det, enn at jeg er lei windows og syns Linux er teit (misforstå meg rett, men hvorfor gjøre ting mer vanskelig enn nødvendig. Godt mulig en finfint konfigurert linux er laangt bedre enn windows, men likevel vil det alltid være noe man kunne ha konfigurert bedre).

Derfor - hva med OS X? Dette er et OS som er ment for mennesker som absolutt aldri har tatt i en PC (unnskyld, MAC) og ønsker at alt skal fungere smertefritt fra dag 1 (på lik linje med oss konservative Windows-brukere).

Ser det ligger en del emulator-greier (osx86project) ute, men tenkte jeg kunne spørre på forhånd - er det noen som har prøvd?

Endret av aleksano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man skal spille (f.eks Crysis) på en IFL90+, så er det vel best med skjermen på 1280x800 (lavere krav pga. hardware) med tanke på native oppløsning?

Edit: En annen oppløsning enn det som er native blir vel kornete og lite pent, eller? Takk for svar.

Endret av Akadaver
Lenke til kommentar
Hvis man skal spille (f.eks Crysis) på en IFL90+, så er det vel best med skjermen på 1280x800 (lavere krav pga. hardware) med tanke på native oppløsning?

Edit: En annen oppløsning enn det som er native blir vel kornete og lite pent, eller? Takk for svar.

Det du sier er rett, men blir ikke akurat kornete, heller uklart... :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg finne noen veldig gode grafikkdrivere til IFL90+ sitt grafikkort 8600GT. Grafikkdriveren heter 167.26 og er gitt ut av extreme gaming. Med de kan du også overklokke i rivatuner og jeg fikk 400poeng mer i 3d mark med bare å bytte driver fra 169.01 til disse og det var uten overklokking.

Finner ikke igjen linken men skal prøve å finne den :D

Lenke til kommentar
Den har jeg funnet til Vista 32 bit:) Men du finner andre drivere til xp 32 og 64 og vista 64!

Her er linken!

Drivere XTreme-G Drivers

Der kan du bare linke dge frem til forskjellige drivere, laste de ned og bruke en modda inf fra laptopvideo2go og instalere dem og så overklokka! :D

Nydelig, får teste dem ut.

Edit: Installerte heller 16902 driverene, det gikk an å overklokke dem også. Holder på å teste ut de i Crysis, 3dmark gir 4550 med 1280x800, 3GB ram, 580/480.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
syns Linux er teit (misforstå meg rett, men hvorfor gjøre ting mer vanskelig enn nødvendig. Godt mulig en finfint konfigurert linux er laangt bedre enn windows, men likevel vil det alltid være noe man kunne ha konfigurert bedre).
Ubuntu er latterlig lett. Er som å installere et spill, neste, neste, neste. I windows må man installere masse drivere, og programmer man trenger. Det må man ikke i Ubuntu, alt skjer automatisk (sier selvfølgelig alltid ifra osv), og viktige programmer er inne allerede. Er det ikke det ligger det garantert i pakkebrønnen (kan hende jeg bruker feil ord her).
Lenke til kommentar

Har installert Crysis og og gjennomført demoen 3-4 ganger og jeg må si meg meget fornøyd med opplevelsen jeg fikk..

Å kjøre spillet i 1024*768 på medium og antialiasing gikk smertefritt, men å kjøre det i 1650*1080 på low uten antialiasing ga faktisk bedre framerate og bedre grafikk.

Driveren jeg bruker er 101.12 og den funker feilfritt... Tenkte å prøve en av de nyeste i morgen.

Kan ikke si annet at jeg elsker min IFL90+ fra denne dag. Jeg vil rett og slett dele resten av livet mitt med den!

Lenke til kommentar

Hmm.. Innstalerte den nye driveren 167.26 til laptopen. Men etter at jeg har innstalert den nekter spillene mine å kjøre i fullscreen. Blir noen sorte firkanter på hver side. Noen som har peil på hva som må gjøres?

Edit: fikk fiksa det. nvm

Endret av preskatv
Lenke til kommentar
@ Bruktbilen: Hvilket klokkeprogram? Ble fristet av litt høyere instillinger her.

Mvh T.

Så frekvensen nå...

RivaTuner, de er hvertfall de første 160 driverene som jeg har klart å klokke med, så ytelsen er topp i spill. Går helt fint på medium i Crysis med 20-25fps normalt. Det varmeste den har blitt er 85 grader, så den steg med 4 grader ved å overklokke den, ikke noe farlig.

Lenke til kommentar

Fikk min Compal i dag :D jeg har instalert de fleste drivere, men hva skal jeg gjøre med LAN og FB driverne? Det er liksom ikke noen instalasjonsfil..hmm noen som vet? Når jeg prøver å instalere Wierlesslan driveren så popper det opp en boks der det står at operativsystem ikke støttes? (Bruker Vista Premium 64bit).

TPM driveren (hva er dette?) funket heller ikke å instalere.

Må jeg instalere den intel grefikk driveren i tileg til geforce driver?

Jeg er på siden dems og der har jeg valget mellom å laste ned en WHQL driver eller ikke WHQL driver av GeForce driveren, hva skal jeg velge?

Dette ble mange spørsmål, men noen som kan hjelpe meg her?

Mvh Sigurd

Endret av $ig
Lenke til kommentar
syns Linux er teit (misforstå meg rett, men hvorfor gjøre ting mer vanskelig enn nødvendig. Godt mulig en finfint konfigurert linux er laangt bedre enn windows, men likevel vil det alltid være noe man kunne ha konfigurert bedre).
Ubuntu er latterlig lett. Er som å installere et spill, neste, neste, neste. I windows må man installere masse drivere, og programmer man trenger. Det må man ikke i Ubuntu, alt skjer automatisk (sier selvfølgelig alltid ifra osv), og viktige programmer er inne allerede. Er det ikke det ligger det garantert i pakkebrønnen (kan hende jeg bruker feil ord her).

Vet at Ubuntu er latterlig lett - på alt annet enn Compal IFL 90+.

Her må du til med Alternate CD-en, og ca syv A4 sider med guiding til hvordan få halvparten av hardware opp å gå - mens resten av hardwaren forblir uidentifisert av Ubuntu.

Og, sånn "for the record" som det heter på pent - å installere et ATI skjermkort i linux er søren ingen dans på roser det heller, i motsetning til Windows, hvor man bare putter i CD-en, og vipps ..

Tar jeg skammelig feil i mine setninger nå, ønsker jeg gjerne å få høre det..

Lenke til kommentar
Vet at Ubuntu er latterlig lett - på alt annet enn Compal IFL 90+.

Her må du til med Alternate CD-en, og ca syv A4 sider med guiding til hvordan få halvparten av hardware opp å gå - mens resten av hardwaren forblir uidentifisert av Ubuntu.

Her var det bare å smokke i live-CD-en og innstallere. Alt funket fra starten av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...