Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer sterkt å kjøpe en IFL90+, men har noen spørsmål:

Så dere diskuterte forskjellen på 7200 rpm og 5400 rpm, og dere sa der at den med 7200 rpm utvikla mer støy og varme. Vil dette være en merkbar forskjell? Lurer også på om det er mulig å bestille en 2 GB ram-brikke istedenfor to på 1 GB.

Lenke til kommentar
Bladde litt bakover i tråden og kom over spørsmål om oppløsning, syntes det var litt uklart så må spørre igjen: Er det slik at hvis du velger 1680x1050 på laptopen, men så lagger det litt i spill, så man tar ned oppløsninga et par hakk, vil det da bli uklart?

 

Altså vil det lønne seg å heller bare kjøre på med 1280x800 på laptopen og i spill? Personlig bruker jeg 1024*768 i alle spill, så det gjør ikke meg noe at jeg bruker 1280*800 på laptopen, men jeg lurte på om det var verre å ha ei høy oppløsning å sette den ned, enn å ha samme oppløning på spill og laptopen?

8806940[/snapback]

Noen som kan svare på dette? :ph34r:

Lenke til kommentar
Bladde litt bakover i tråden og kom over spørsmål om oppløsning, syntes det var litt uklart så må spørre igjen: Er det slik at hvis du velger 1680x1050 på laptopen, men så lagger det litt i spill, så man tar ned oppløsninga et par hakk, vil det da bli uklart?

 

Altså vil det lønne seg å heller bare kjøre på med 1280x800 på laptopen og i spill? Personlig bruker jeg 1024*768 i alle spill, så det gjør ikke meg noe at jeg bruker 1280*800 på laptopen, men jeg lurte på om det var verre å ha ei høy oppløsning å sette den ned, enn å ha samme oppløning på spill og laptopen?

8806940[/snapback]

Noen som kan svare på dette? :ph34r:

8839436[/snapback]

Om du skal spille mye ville jeg helt klart valgt 1280x800 da det i mange tilfeller vil være ei grei oppløsning å kjøre spill på, 1680x1050 blir for høyt i endel spill, spesielt nyere, eks oblivion og gothic 3 (det gpr jo men da må du kutte ned mye på detaljene og da faller jo mye av poenget bort). Alle LCD-skjermer har en nativ oppløsning hvor de er helt skarpe, alle lavere oppløsninger blir mer uklare\diffuse.

Lenke til kommentar

Takk for svar, Delavar. Da blir det nok 1280 x 800. :)

 

Jeg har også et annet spørsmål om HD: Mener at jeg bakover i tråden så noe om at lagene i 5400 RPM-disker med høy størrelse lå så tett at det ble liten ytelsesforskjell mellom 5400 RPM og 7200 RPM. Hvor store størrelser er det her snakk om? Vurderer å slenge inn en 120 GB 5400 RPM-disk i setupen min, versus en 160 GB 5400 RPM. Er jo snakk om godt over 250 kroner mer for 40 GB, og jeg kommer jo uansett til å kjøpe en ekstern harddisk. Er disse 40 GB-ene kritiske for ytelsen?

Lenke til kommentar

Noen som vet noe om hvor jeg vil merke forskjellen på 8600 GT 512 Mb og 256Mb versjonen?

 

Og foresten 1280x800 skjermen fikk jo veldig dårlig omtale i Din-side testen:

 

15,4-tommers bredskjermen på vår testmaskin består av 1280 x 800 punkter og imponerer ikke. På tross av kontrastbelegget virker den litt blass eller utvasket i kontrast og farger. Det er unntak ved en spesiell synsvinkel, men her snakker vi svært få grader - i praksis fungerer det dårlig.
Endret av Dhack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...