Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blib, er akuratt det jeg har problemer med.

Kan du sjekke litt temperaturer med både SpeedFan, Everest osv? Du kan evt. sjekke postene mine til ca 1 side bakover, har forsket litt på problemet. Si ifra hvis du finner ut av noe. Hvordan GPU driver har du forresten?

Jeg hadde et problem med at skjermdriveren hengte seg opp når jeg spilte i ca 1 minutt. Da tok jeg en "ctrl+alt+del" og avsluttet spillet. Fikk da opp en melding "skjermdriveren er gjenopprettet etter en alvorlig feil"

Kan det ikke komme noen ordentligedrivere snart!?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting!

På laptopvideo2go.com er det mange forkjellige skjermdrivere. Den nyeste er 156,72. Men hvem er best av en 152 driver og en 162 driver. Det virker jo ulogisk at en 152 driver er bedre enn 162.

Nå har jeg instalert driveren som fulgte med dataen. Den er den eneste jeg veit om som kan overklokkes med rivatuner. 101.28. Den har jge overklokket. Menhva er den beste driverern generelt i 3d mark 06 og i spill?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting!

På laptopvideo2go.com er det mange forkjellige skjermdrivere. Den nyeste er 156,72. Men hvem er best av en 152 driver og en 162 driver. Det virker jo ulogisk at en 152 driver er bedre enn 162.

Nå har jeg instalert driveren som fulgte med dataen. Den er den eneste jeg veit om som kan overklokkes med rivatuner. 101.28. Den har jge overklokket. Menhva er den beste driverern generelt i 3d mark 06 og i spill?

Etter min erfaring er jo de nyere driverne bedre i spill og lignende, men også mer ustabile i forhold til de gamle. Når jeg sier ustabil, tenker jeg på forskjellige feil som oppstår når man spiller i form av at skjermkortdriveren ikke svarer. Du kan prøve deg fram til den du føler fungerer best og dele resultatet med oss andre.

Endret av Teejay187
Lenke til kommentar

Ser at flere har hatt det samme problemet som meg, at skjermadapteren måtte restartes. Det i sammenheng med at jeg klokker skjermkortet gjorde at jeg tilslutt falt tilbake på den skjermkort driveren som ligger hos Intel. Eneste som har fungert tilfredstillende i forhold til både overklokking og stabilitet.

Men har et problem, vet ikke om det er driveren eller spillet, men når jeg har spilt World in Conflict i ca 3-4 minutter lukker spillet seg og jeg får en Fatal error-melding som sier jeg ikke har nok tilgjengelig minne og at jeg burde lukke noen prorammer.

Trodde da 4 GB skulle være nok!

Edt: HVORFOR bytta du navn til Teejay187 :scared: ?! Var jo blitt vant til Calvinator (som om du spør meg høres bedre ut..)....!

Endret av mks1001
Lenke til kommentar

Hei, jeg bestilte en slik PC på tirsdag, de har ikke sendt den ennå, og den er heller ikke "behandlet". Jeg bestillte 2.4 GHZ 160 GB 7200RPM HDD og 2x1GB RAM. Jeg ser at veldig mange her 4GB RAM. Burde jeg ringe og få instalert mer RAM, er det stor forskjell? For jeg har hørt at det ikke er nødvendig med 4GB ram i stasjonær ennå...

Hvis jeg ønsker å instalere mer RAM senere, er det lett og gjøre selv?

Lenke til kommentar
Ser at flere har hatt det samme problemet som meg, at skjermadapteren måtte restartes. Det i sammenheng med at jeg klokker skjermkortet gjorde at jeg tilslutt falt tilbake på den skjermkort driveren som ligger hos Intel. Eneste som har fungert tilfredstillende i forhold til både overklokking og stabilitet.

Men har et problem, vet ikke om det er driveren eller spillet, men når jeg har spilt World in Conflict i ca 3-4 minutter lukker spillet seg og jeg får en Fatal error-melding som sier jeg ikke har nok tilgjengelig minne og at jeg burde lukke noen prorammer.

Trodde da 4 GB skulle være nok!

Edt: HVORFOR bytta du navn til Teejay187 :scared: ?! Var jo blitt vant til Calvinator (som om du spør meg høres bedre ut..)....!

Jeg kan sikkert bytte tilbake om 180 dager.. Men de fleste utenom forumet kjenner meg som Tejay187.

Jeg kjørte Team Fortress driveren i World In Conflict og det gikk helt smertefritt.. Jeg la inn en ny driver nå og jeg skal teste den litt i spill osv.. Versjonen jeg bruker nå er 156.66 og jeg har Vista 64bit.

Endret av Teejay187
Lenke til kommentar
Jepp, det problemet har jeg også. Begynner å bli sånn passe irritert. KAN IKKE TING BARE VIRKE?! :(

Edit:

Lastet opp bilde som viser temperatur.

Ser du har everest installert, gidder du å sjekke Hovedkort-->ACPI og se om den inneholder en SLIC tabell? :)

Lenke til kommentar
Hvor "bra" kan jeg kjøre World in Conflict på IFL 90+?

Specs: 2.4 GHz, 2GB RAM

Du kan nærmere makse det i Dx10... Det kunne jeg hvertfall..

Jepp, det problemet har jeg også. Begynner å bli sånn passe irritert. KAN IKKE TING BARE VIRKE?! :(

Edit:

Lastet opp bilde som viser temperatur.

Ser du har everest installert, gidder du å sjekke Hovedkort-->ACPI og se om den inneholder en SLIC tabell? :)

SLIC: Software Licensing Description Table:

Felt Verdi

ACPI tabell egenskaper

ACPI signatur: SLIC

Creator ID: TBD

Minne adresse: BFEDFDFAh

OEM ID: Compal

OEM Table ID: CRESTLNE

Tabell beskrivelse: Software Licensing Description Table

Tabell lengde: 374 bytes

Endret av Teejay187
Lenke til kommentar

ok, så jeg kan spille det med et høyt detalj nivå uten at det lagger?

Lenke til kommentar
Nye drivere?

Lastet nettopp ned nyeste drivere fra laptopvideo2go.com, om det var skjermkortdriver du mente? Funket ikke med den, den forrige versjonen eller den som originalt fulgte med på driver-DVD-en til maskina.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

ok, så jeg kan spille det med et høyt detalj nivå uten at det lagger?

Det kunne jeg hvertfall... Se signatur for specs.

Nye drivere?

Lastet nettopp ned nyeste drivere fra laptopvideo2go.com, om det var skjermkortdriver du mente? Funket ikke med den, den forrige versjonen eller den som originalt fulgte med på driver-DVD-en til maskina.

Prøvd å oppdatere direct x da? Jeg spilte WIC i DX10 uten problemer. Merket ingen forskjell fra DX9 da :D

Endret av Teejay187
Lenke til kommentar

Jepp, fulgte med rimelig ny versjon til spillet. Jeg kunne iallfall ikke finne noen nyere hos ms. Finner bare opp til 9.0c der, er det jeg som er blind eller dårlig til å leite? Nedlastingslinken her sender meg videre til 9.0c den også.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Jepp, fulgte med rimelig ny versjon til spillet. Jeg kunne iallfall ikke finne noen nyere hos ms.

Prøv å gå i enhetsbehandling og avinstallèr skjermkortdriveren og legg inn den nyeste tilgjengelig. Det løste en del problemer jeg hadde med at spill hengte seg.

Edit: Fant et lite innlegg her om hvilken versjon av skjermkortdriveren du må ha for at det skal funke. http://www.itavisen.no/php/art.php?id=384318

Endret av Teejay187
Lenke til kommentar
SLIC: Software Licensing Description Table:

Felt Verdi

ACPI tabell egenskaper

ACPI signatur: SLIC

Creator ID: TBD

Minne adresse: BFEDFDFAh

OEM ID: Compal

OEM Table ID: CRESTLNE

Tabell beskrivelse: Software Licensing Description Table

Tabell lengde: 374 bytes

Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...