Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Hei!

Beklager vist dette har blitt tatt opp før men orker ikke å lese gjennom tidligere poster.

Jeg sliter med lav fps i wow. Kjører alt på fult som IFL90+ fint burde klare men har ofte 19-25 fps =(

Har nyeste skjermkort driver og bruker Vista Ultimate 64-bit.

Noen som vet problemet og eventuelt en løsning? =)

På forhånd takk.

Får samme "problemet" hvis jeg kjører alt på fullt, men har 50~60fps hvis jeg setter ned Multisampling.

Kjører 1600*1050 res og alt på fullt utenom multisampling, som jeg har satt til 24-bit color 24-bit depth 1x multisample og det fungerer helt fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

INSTALLER SATA DRIVER I XP.

Finn driver her:

http://downloadcenter.intel.com/Detail_Des...al&lang=eng

Så må du benytte DOS vinduet og ekstraktere ut driverfilene.

Dette gjør du på følgende måte:

Use one of the following command examples to extract the

driver files from the different package types:

c:\iata_cd.exe -a -a -pc:\<path>

c:\iata_enu.exe -a -a -pc:\<path>

c:\setup.exe -a -pc:\<path>

Denne beskrivelsen var hentet fra denne linken:

http://downloadmirror.intel.com/13494/ENG/readme.txt

Har du en USB Floppy stasjon så kan du kopiere filene til diskett og installere XP.

Hvis ikke må du gjennom wn prosess for å legge driverne til XP CD-en din, og brenne en ny CD.

Denne prosessen er beskrevet her:

http://news.softpedia.com/news/Install-Win...-F6-47807.shtml

Lenke til kommentar

Jeg skaffet meg everest for å sjekke temperaturer og lignende da jeg finner ut at prosessoren kjører på 199.5 Mhz med en multiplier på 136!!?? klokkehastigheten ligger og surrer på ca 27100mhz..

Sitter jeg på en monsterpc eller er det noe galt med programmet? :!:

Noe som har det lignende med IFL90+ og Vista 64?

Jeg kan ta screenie hvis dere ikke tror meg..

EDIT: Screenie :!:

post-82234-1192803563_thumb.png

Endret av Calvinator
Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har ett problem med at maskinen IFL91 stopper å lade når den er kommet til 75%. Når jeg holder musa over batteriet nede til høyre står det. Ledning koblet til, lader ikke. Er det en innstilling eller noe som gjør at den stopper å lade på 75 %??

Lenke til kommentar
Min PC (ifl90+) slår seg av når jeg har kjørt litt tyngre spill over kort tid. Noen andre som har dette problemet?`Og hviken skjermkortdriver bruker folket?

Ser med everest at temperaturen ligger mellom 8-85 stabilt når jeg ikke spiller, og oppi 87 når jeg spiller. kan dette være problemet?

Min ligger på under 60 ved spilling... og under 50 ved musikk og sørfing på nettet.. Har du også 27 Ghz i Everest?

Lenke til kommentar
har nok ikke det.Men hvordan har det seg at PC-en er så jævla varm? :S

Hvis du holder på området til høyre for på-knappen, føles den da varm? Altså på motsatt side av touchknappene.

Min er "lunken" når den brukes til surfing og blir litt varm under spilling. Er aldri ubehagelig å ta der med tanke på varme, og fettflekker snakker vi ikke om :!:

Lenke til kommentar

Ikke merkbart. Men tastaturet blir veldig varmt, og rett under FN knappen kan det bli ganske varmt. Irriterende at PC-en slår seg av uten videre sånn plutselig :/

edit: 60C på begge kjerner, nå kjører jeg opera med diskusjon.no åpent, skype og msn.

edit2: Ifølge SpeedFan loggen slår PC-en seg av når CPU når 70 grader celsius.

Endret av ebc92
Lenke til kommentar
Ikke merkbart. Men tastaturet blir veldig varmt, og rett under FN knappen kan det bli ganske varmt. Irriterende at PC-en slår seg av uten videre sånn plutselig :/

edit: 60C på begge kjerner, nå kjører jeg opera med diskusjon.no åpent, skype og msn.

Ramen ligger vel neste nrett under fn tasten.. Sjekket tempen på ramen?

Lenke til kommentar
Finner ingen steder å skrive inn den kommandoen du sendte meg. kan det ha noe med at jeg har trial versjon å gjøre?

Det kan være mulig..

Har noen merket at minnekortleseren ikke leser Memorystick Pro Duo kort? Når jeg setter i kortet i PC-en så står det at kortet må formateres. Når jeg prøver å formatere så står det at lappisen ikke kunne formatere kortet. Kortet funker helt fint i telefonen min, men ikke på lappisen. Noen som har tilsvarende problem??

Lenke til kommentar

Maskinen min har nå begynt å få alvorlige reboot-problemer under spilling. Etter en times tid i flere spill så bare skrur hele PCen seg av. Vil anta dette er varmeproblemer, jeg _tror_ de startet etter jeg installerte nye drivere noen uker siden. Noen som vet noe mer, eller bør jeg bare starte eksprimenteringen med drivere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...