Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Huh?!

Er det mulig å bli lat eller??!

Du bare velger operativsystemet ditt og klikker på "nvidia *etellerannet*" (så kommer det en haug av bekreft ditt og bekreft datt før du kommer til "download").

9651714[/snapback]

Hvilken side refererer du til? LV2G har bare drivere med moddede INF filer og Nvidia.com har drivere til 7900 Go og lignende..

Lenke til kommentar
Vel, det er ikke helt sant. Jeg har i allefall en driver der jeg slapp å laste ned inf fil. Veit ikke hvor god den er i forhold til de der man må det da...

Men i allefall, på Intels hjemmesider ligger alle driverne, for mange OS!

9651657[/snapback]

Aha, du la kanskje ikke merke til at der det står "på Intels hjemmesider..." var en klikkelink?

9651775[/snapback]

Trodde bare det var drivere til Hk og sånt :!:

Tror hjernen har gODt av skole på mandag etter en uke med utallige timer SWAT 4..

Takk for hjelpen.

Endret av Calvinator
Lenke til kommentar

Jeg har ikke Compal IFL90+, men den litt mindre modellen IFT00. Jeg har hatt store problemer med å installere de nyeste driverne fra nVidia. Jeg får opp en feilmelding når jeg skal innstallere om at programmet ikke finner noen maskinvare som passer. Noen som vet hvor man kan få tak i de nyeste driverne som det faktisk går an å innstallere på maskina?

Håper på svar

Lenke til kommentar

Ja, de har en del drivere der. Men grafikk-driveren fra nVidia for eksempel er jo utdatert for leeenge siden, Intel leverer versjon 101.08 på den sida du henviser til...

Jeg er på utkikk etter noe nyere enn driveren som man kan laste ned fra compal.com, som er versjon 156.10.

Noen som vet hvor man kan få tak i slike?

Lenke til kommentar

jøss. Utrolig bra pris, må vel være den billigste 12" man får nå for tiden (tar førsteplassen fra FSC V3205 som koster 7995)? Helt ok specs også, 3xUSB, 2 mp webkamera, intern optisk stasjon og ellers tilsynelatende god ytelse... ikke den råeste batteritiden til ultraportabel å være, men kanskje som forventet når man bruker "vanlig" prosessor? interresant...

edit: den er naturligvis dyrere enn V3205 ettersom den leveres med OS.

Satte opp det jeg mener er ett høvelig oppsett som vil yte bra:

T7300 prosessor

2GB (2x1 GB) ram

250 GB harddisk

4-cellers batteri

Innebygget bluetooth

Windows XP pro

tilsammen kroner 10 238,-. Slettes ikke verst...

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Hehe, ja den var liten og søt. :wee:

Men har lurt litt på om det er mulig å bytte optisk drev på IFL 90+ selv? Altså med tanke på å sette inn Blu-ray eller HD-DVD kompatible drev.

På skolen har vi noen Lenovo PC-er, og på dem kan man bytte drev enkelt ved å åpne "skuffen" og trykke på en litt skjult knapp.

Finnes det noe liknende på denne maskinen, altså uten at behøver å skru opp hele saken?

Edit: Ble visst litt feil der. Kunne LETT misforstås. Misforsto faktisk selv når jeg leste i gjennom nå :blush:

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Multicom har kommet med en konfigurerbar ultraportabel, Multicom Compal JFT00. Den virker ganske spennende i og med at den kun veier 1.9kg (4-cell batteri) og har en ganske overkommelig pris.

Noen som har vært borti den?

Dette ser ut til å være maskinen jeg leter etter... litt feil farge, men perfekte spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Men har lurt litt på om det er mulig å bytte optisk drev på denne selv? Altså med tanke på å sette inn Blu-ray eller HD-DVD kompatible drev.

På skolen har vi noen Lenovo PC-er, og på dem kan man bytte drev enkelt ved å åpne "skuffen" og trykke på en litt skjult knapp.

Finnes det noe liknende på denne maskinen, altså uten at behøver å skru opp hele saken?

Ironisk nok er Lenovo noe av det verre å bytte optisk drev på :roll: (dette skyldes at Lenovo bruker spesielle drev som er tynnere enn standard bærbar-drev).

På alle bærbare jeg har vært borti (spesielt Compal) er det en eller annen hendel for å løse ut det optiske drevet. Ut fra bildene ser det ut til at JFT00 har standard 12,5mm bærbar-drev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...