Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må vel bruke 163.44 siden det ikke er noen på nvidia siden som er tilpasset laptops.

9644560[/snapback]

Hvilke driver bruker du?

Jeg har prøvd å overclokke med mange forskjellige drivere i rivatuner men den bare resetter seg når jeg trykker ok eller bruk.

Vet noen hvilke driver man for best score med i 3d mark 06?

Lenke til kommentar

Hei og hopp.

Har nylig kjøpt meg en Compal IFL90.

Storfornøyd så langt, men har et par små problemer som jeg håper noen av dere kunne hjelpe med.

Kjører Windows Vista Home Premium 64bit.

Sliter med det følgende :

Fingerprint programmet sluker ram og cpu om det blir stående på, noen som vet hva årsaken kan være?

Finner heller ikke programvaren som "husker" hva innstillinger jeg har på lysstyrke via FN-knappen. Hva heter dette programmet? Windows liker å stille lysstyrken ganske kraftig opp, noe som er litt plagsomt å måtte stille om på hver restart.

Bruker en ekstern USB-mus, men får ikke til å skru av touchpad'en. Har installert programmet som kom med, og gått igjennom det mange ganger, men finger ingenting som kan skru det av. Driveren går heller ikke å deaktivere.

Sist men ikke minst ;

Adaware, trenger jeg noe slikt, siden Vista har noe som ligner innebygd? Jeg lastet det ned for å prøve, men det stopper bare opp når det skal gå igjennom registeret, der det begynner å sluke RAM.

Takker for eventuelle svar :p

Lenke til kommentar
Hei og hopp.

Har nylig kjøpt meg en Compal IFL90.

Storfornøyd så langt, men har et par små problemer som jeg håper noen av dere kunne hjelpe med.

Kjører Windows Vista Home Premium 64bit.

Sliter med det følgende :

Fingerprint programmet sluker ram og cpu om det blir stående på, noen som vet hva årsaken kan være?

Finner heller ikke programvaren som "husker" hva innstillinger jeg har på lysstyrke via FN-knappen. Hva heter dette programmet? Windows liker å stille lysstyrken ganske kraftig opp, noe som er litt plagsomt å måtte stille om på hver restart.

Bruker en ekstern USB-mus, men får ikke til å skru av touchpad'en. Har installert programmet som kom med, og gått igjennom det mange ganger, men finger ingenting som kan skru det av. Driveren går heller ikke å deaktivere.

Sist men ikke minst ;

Adaware, trenger jeg noe slikt, siden Vista har noe som ligner innebygd? Jeg lastet det ned for å prøve, men det stopper bare opp når det skal gå igjennom registeret, der det begynner å sluke RAM.

Takker for eventuelle svar :p

9647655[/snapback]

Hvis du ikke bruker fingerprinten så kan du bare gjøre som jeg har gjort. Installere bare driverene til den og ikke software, så deaktivere i enhetsbehsndling.

Touchpad deaktivering har jeg også lett etter mange ganger, men finner ingenting...

Lenke til kommentar

Endte opp med at jeg måtte avinstallere det ja, er jo bare en finesse-sak uansett.

Kjekt å ha tho, så om det kommer ny programvare eller lignende som faktisk fungerer uten å sluke RAM, hadde det vært fint.

Hva med lys-instillingene via FN-knappen?

Lenke til kommentar

Hmmm, angående det med lysstyrke tror jeg at jeg vet hva du mener.

Gå inn på kontrollpanel, strømalternativer og klikk på "Juster skjermens lysstyrke".

Da kommer du til et vindu der man endre på innstillingene for hvor lenge skjermen skal stå på, etter hvor lang tid maskinen går i hvilemodus og lysstyrken, det er en som heter "på batteri" og en som heter "koblet til".

Tror maskinen "husker" innstillingene du gjør her...

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe denne med 4 GB ram og Vista 64 bit.

Hvilke erfaringer har dere med Vista 64 bit på denne maskinen, drivere etc.?

9651422[/snapback]

Fungerer som bare rakkern! Har aldri sett makan til rå ytelse noen gang. Alle driverne du trenger finnes på cd du får tildelt. Eneste som er å sette fingern på er fingerprintprogrammet som sluker RAM når man kommer til en nettside man har lagt inn lagrede opplysinger på. Ellers så er det enda ikke kommet en driver rettet DIREKTE mot 8600M GT kortet og det gjør meg møkk forbanna. Istedet må vi drive å klusse med modifiserte INF filer!?

Lenke til kommentar
Ellers så er det enda ikke kommet en driver rettet DIREKTE mot 8600M GT kortet og det gjør meg møkk forbanna. Istedet må vi drive å klusse med modifiserte INF filer!?

9651626[/snapback]

Vel, det er ikke helt sant. Jeg har i allefall en driver der jeg slapp å laste ned inf fil. Veit ikke hvor god den er i forhold til de der man må det da...

Men i allefall, (Link---------->på Intels hjemmesider ligger alle driverne, for mange OS!(<--------Link)

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
Ellers så er det enda ikke kommet en driver rettet DIREKTE mot 8600M GT kortet og det gjør meg møkk forbanna. Istedet må vi drive å klusse med modifiserte INF filer!?

9651626[/snapback]

Vel, det er ikke helt sant. Jeg har i allefall en driver der jeg slapp å laste ned inf fil. Veit ikke hvor god den er i forhold til de der man må det da...

Men i allefall, på Intels hjemmesider ligger alle driverne, for mange OS!

9651657[/snapback]

Du kunne ikke være så elskverdig å gi meg linken til den?

Vil gjerne se om alle spillene mine klarer å justere oppløsningen til standard 16:10 og ikke 16:9. (er lei av å ikke få brukt hele skjermbildet i flere spill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...