Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Er dette en bærbar som kan måle seg med Toshiba x200 til bare 1000kr mere?

Eller er Toshibaen mye bedre på grafikk/spill?

9598448[/snapback]

Toshiba X200 har ca 20-30% bedre grafikkytelse (utgjør 800-1000 poeng i 3DMark06). Utover det er det bare vekt og størrelse som skiller dem nevneverdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette en bærbar som kan måle seg med Toshiba x200 til bare 1000kr mere?

Eller er Toshibaen mye bedre på grafikk/spill?

9598448[/snapback]

Toshiba X200 har ca 20-30% bedre grafikkytelse (utgjør 800-1000 poeng i 3DMark06). Utover det er det bare vekt og størrelse som skiller dem nevneverdig.

9600515[/snapback]

20-30% bedre grafikk ytelse er jo en god del mer. Og et annet pluss er HD-DVD leseren. Pokker, hadde det vært litt bedre grafikkort på Compalen, så tror jeg at jeg skulle gått for den :hmm:

Lenke til kommentar

Hei

Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med noe. I dag da jeg startet maskinen min (en IFL91) så kom det en fryktelig ekkel "ule" lyd fra den. Jeg tror den kommer fra oppe til høyre på maskinen, og jeg lurer på om det er harddisken som holder på å gå fløyten? Kanskje det er noe fra strømforsyningen (i den grad det finnes det på en bærbar...) Denne ulingen gir seg gradvis etterhvert som maskinen står på. Men den kommer tilbake igjen om maskinen har vært inaktiv en stund (dvalemodus/avslått). Håper dere kan hjelpe meg med dette, men jeg frykter jeg må sende den inn.

Lenke til kommentar

Shit, er jækla usikker på datakjøp nå. Noe trekker meg mot en dyr bra pc til prisen 15k, nemlig Toshiba x200. Mens fornuften prøver å trekke til å si at dette er fordyrt, og vil helst ha Compalen.

Fikk tidligere svar her at den var 20-30% dårligere på grafikk, noe som er endel.

Men hvordan opplever dere den i spill osv? Kjører den AoE 3 på full grafikk, og greier den å kjøre f.eks Two Worlds bra? Kan den klare Crysis og Starcraft 2?

Tenker liskom på en til rundt 12-13k, med bra spesifikasjoner. Så da er det kanskje litt dyrt å betale 2-3k ekstra for en 17" med HD-DVD brenner og bedre GPU (Toshibaen).

Sorry for at dette innlegget ble rotete, men håper noen tar seg tid til å svare, for da blir det kanskje et medlem til her i tråden ;)

Lenke til kommentar
Kjører den AoE 3 på full grafikk

9615092[/snapback]

AoE 3 er ikke spesielt krevende. Kjører det greit i 1400x1050 med middels innstillinger på min snart tre år gamle Compal CL-56, som har omtrent 60-70% dårligere grafikkytelse enn IFL90+...

Lenke til kommentar

Fikk min compal ifl90+ i dag etter en god del venting og jeg får ikke instalert xp på den.

da jeg starter instalasjonen får jeg beskjed om at windows ikke finner noen harddisk. hvis jeg starter maskinen uten win CD-en kommer en eller annen system check greie med feilmeldingen

PXE - E61: Media test failure, check cable

PXE-M0f: Exiting Broadcom PXE R0M.

Lenke til kommentar
Fikk min compal ifl90+ i dag etter en god del venting og jeg får ikke instalert xp på den.

da jeg starter instalasjonen får jeg beskjed om at windows ikke finner noen harddisk. hvis jeg starter maskinen uten win CD-en kommer en eller annen system check greie med feilmeldingen

9622470[/snapback]

Dette er omtalt ett utall ganger i tråden, søk på AHCI, IDE, SATA eller annet i søkeboksen nederst :)

edit: for eksempel dette innlegget

Endret av ventle
Lenke til kommentar

IFL90+ tar crysis ganske fint egentlig:

Textures: Low

Alle effekter: High

Shadow: Medium

Med dette så har jeg 15-20 fps normalt, så det hakker litt. Jeg kan ta shadows av da kjører det helt rent selv med medium textures, men shadows er så utrolig fint i dette spillet så det går ikke an. Effektene har ikke noe å si på fpsen egentlig, de er eyecandy som er nødvendig uansett.

Det jeg derimot trenger er en god 8600M GT driver, bruker den fra cd-en, any help? Tror jeg kan få akseptabel fps hvis jeg bare får en ny driver.

Edit: Muhaha, fant "nye" drivere, og med de instillingene kjører det rent :)

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

9622470[/snapback]

Dette er omtalt ett utall ganger i tråden, søk på AHCI, IDE, SATA eller annet i søkeboksen nederst :)

edit: for eksempel dette innlegget

9622488[/snapback]

DOH! Se der ja disabla AHCI hva har det å si for ytelsen?

Lenke til kommentar

Blir litt små irritert nå, har skaffet de nyeste driverene til xp, måtte update rivatuner fordi den versjonen var for gammel til de driverene, lastet ned ny rivatuner, men når jeg skal overklokke til det gamle jeg hadde så vil den ikke det.

Hver gang jeg trykker på apply på helt på slutten så resettes den til default igjen >.<

Lenke til kommentar
Blir litt små irritert nå, har skaffet de nyeste driverene til xp, måtte update rivatuner fordi den versjonen var for gammel til de driverene, lastet ned ny rivatuner, men når jeg skal overklokke til det gamle jeg hadde så vil den ikke det.

Hver gang jeg trykker på apply på helt på slutten så resettes den til default igjen >.<

9627024[/snapback]

Prøv Notebook Hardware Control.

Notebook Hardware Control helps you to:

- control the hardware and system power management

- customize the notebook (open source ACPI Control System)

- prolong the battery lifetime

- cool down the system and reduce power consumption

- monitor the hardware to avoid system failure

- make your notebook quiet

Du kan bl.a over/underklokke grafikkortet.

Var veldig nyttig på min gamle laptop som ble altfor varm da jeg spilte!

Gratis er den også (men du kan betale og nyte godt av noen xtrafunksjoner)!

:thumbup:

Endret av insolvent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...