Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, så det funker ikke med ubuntu 64 bit versjonen?

Hvilken "alternativ" er det du mener, og blir dette et reint driver-helvette?

 

Har ikke lyst på windows, eller vista (spesielt ikke 64 atm)

9496474[/snapback]

Altså Alternate er bare en annen "installer". Jeg gikk for 64bits versjonen og hadde ingen problemer.

Lenke til kommentar

Genialt!

 

nå gleder jeg meg !

men jeg leste på den siden du linket til tidligere, der sto det at det var en fordel å ha windows instalert ved siden av?

 

Hvordan er det å spille? er det ikke noe man måtte instalere for at ubuntu skulle takle spill som windows? (husker ikke akkurat hva det het atm)

Lenke til kommentar

Når jeg trykker på de berøringsfølsomme knappene så låser maskinen seg! eneste jeg kan gjøre er å bevege musa, trykke på windowsknappen og ctrl-alt-del. Ender med at jeg må skru av og på maskina, som forresten er en ift00. Jeg kjører XP.

 

Noen som kan hjelpe meg??

 

Har prøvd å laste ned diverse drivere fra compals sider, men de funker ikke på min maskin av en eller annen dum grunn, selv om det står at de er til xp.

 

En annen ting jeg sliter med er fingerprintsensoren. Finner ikke driver til den heller.

 

Virker som om det ikke skal være mulig å bruke xp på ift00 :realmad:

 

Trenger sårt hjelp!! :cry:

Lenke til kommentar
Hvordan er det å spille? er det ikke noe man måtte instalere for at ubuntu skulle takle spill som windows? (husker ikke akkurat hva det het atm)

9508762[/snapback]

 

Spill utviklet for Windows kan naturligvis ikke kjøre under Linux, så det er i utgangspunktet ikke noe man kan installere for at ubuntu skal klare det.

 

Imidlertid fins det programmer som kan emulere windows, for eksempel Wine, dette er ett linux-program som kan kjøre blant annet spill som er utviklet og kompilert for Windows. Ytelsen blir naturligvis en del dårligere enn om man hadde kjørt det i Windows, da det tar en del prosessorkraft å skulle både kjøre linux og ett program som imiterer windows og så ett spill oppå der igjen.

 

Hardware.no har skrevet en artikkel om hvordan du kan spille windows-spill i linux, se Del 1 her og Del 2 her

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min den 9. september og de sa den 13. september at det ville ta 10-12 dager. så det blir mindre og mindre ;)

Så nå er det 6-8 dager.

Jeg sendte mail fordi mitt oppsett også sank i pris og fikk dette svaret!

 

Hei.

 

Jeg har nå justert prisen etter dagens pris, satt den ned med kr. 296,-

 

så det nytter å klage :)

 

Kan gi deg noen visdomsord: Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Endret av maets
Lenke til kommentar

Dette er vel posten dere leter etter:

 

Les mer om det her: http://lddubeau.com/avaktavyam/linux-on-a-compal-ifl90/

Jeg hadde Ubuntu på min, men vær oppmerksom på at du MÅ bruke alternative versjonen!

 

 

Jeg var dessuten også borti samme feil at jeg ikke kunne skru på maskinen lengre (hovedkortfeil). Irriterende, midt under en prosjekt-uke, men etter å sette litt stress på multicom så fikk jeg maskinen igjen reparert etter to dager!

Jevnt over godt fornøyd, men XP 32bits føler jeg går trægt og henger ofte og maskinen blir varm i Vista...

9496452[/snapback]

Lenke til kommentar
Har tenkt å skaffe meg en IFL90+, men jeg har ett spørsmål om den/hovedkortet/BIOSen.

 

Inneholder nyeste BIOSen en SLIC tabell?

 

 

(Mulig vi ikke snakker om slikt her, men dette er så indirekte at jeg regner med det går :whistle:)

9525714[/snapback]

 

Har bare en fjern anelse om hva SLIC er for noe.. men hvis man kan se dette i biosen, så kan jeg godt sjekke dette for deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...