Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

må bare spørre om dette igjen:

 

vurderer seriøst en IFL90 selv men savner virkelig DVI, er det merkbar

forskjell på en maskin som dette med og uten DVI?

 

Har en Medion med x700 skjermkort i dag og kjører på en ekstern 20" på 1600x1200, og kvaliteten/detaljene er virkelig merkbart bedre

når jeg kjører på DVI istedetfor VGA.

 

hva tror dere, har det med type skjermkort å gjøre eller vil man

også på denne maskinen merke forskjell på DVI og VGA?

8817698[/snapback]

 

Send en mail til Mutlicom og spør ;) Ikke verre en det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Nå vurderer jeg denne etter at jeg så at IFL90 hadde mulighet for valgfritt design... En del billigere enn Zeptoen også. Noen som vet når disse er klar for levering? Mulig at jeg kan få den før 16?

8822657[/snapback]

16. juni? Nei, de får inn delene den 20. juni og regner med å få sendt dem så fort som mulig.

 

EDIT: Noen som kan si noe om byggekvaliteten på denne kontra f.eks. Dell Latitude modellene? Jeg vil helst ha noe som holder en stund. Og i tillegg, vil denne fungere greit under Linux?

EDIT2: Vi som har forhåndsbestilt IFL909, får vi den med 1680x1050 i oppløsning eller får vi det laveste?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Vil foresten komme med et lite tips til første-tråden :p

 

Du kan jo legge in forskjellen mellom IFL90 og IFL90+ ?? IFL90 har jo svakere skjermkort, mulighet for egendefinert design og dårligere oppløsning.

 

Noen som vet noe om forskjellen mellom 8600GT 512Mb og 8600GT 256Mb ?

Endret av Dhack
Lenke til kommentar

hihihi, sjekk ut FAQ pkt. C-16, skrev det før leste posten din :D

 

Men glemte bort muligheten for valgfritt design, oppdaterer med det nå.

 

Hvordan er det med garanti og forsikring på denne IFL+en?
Fra spesifikasjonssiden om IFL90+:

 

Maskinen leveres med 2 års garanti og livstids telefonsupport.
I tillegg har man selvsagt lovfestet 5 års reklamasjon.

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Hvis man bestiller 2 gb med minne, har man mulighet for å sette inn enda mere senere eller har den kun 2 slot's?

 

Litt dumt at multicom ikke har muligheten for å konfiguere med en stk a 2 gb. med tanke på senere oppgradering.

Den har nok kun 2 slots så vidt jeg veit.

 

Angående multicom og 4gb ram: Les FAQ i første post punk B-9.

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Vell, betryggende at begge er fra Samsung i det minste... selvfølgelig siden dette er de første i denne klassen på markedet kan det jo oppstå barnesykdommer osv som vi alle kjenner så godt til ;P

8816869[/snapback]

 

har ikke hørt om så mange barnesykdommer på harddisker :roll:

Lenke til kommentar
Spør igjen, har noen mailet og spurt om hvor lang køen er, eller om de vil få inn nok produkter til å dekke etterspørselen? Jeg har mailet dem, men fikk ikke svar.
Litt uoffisiell informasjon nedenfor. Denne er så uoffisiell at jeg ikke legger den inn i FAQen i den første posten engang. Derfor: Ta infomasjonen her med en STOR klype salt! Gjeldende informasjon er det som står hos multicom: "Forventet på lager i slutten av juni", så selvom multicom ikke skulle klare å møte det jeg skriver nedenfor har de absolutt ikke brutt noen løfter. Men dette er mitt inntrykk etter en del mailer med multicom. Og ingenting som kommer fra Multicom direkte!

 

- Det virker som at IFT00 og IFL90+ kan ankomme multicom allerede denne uken hvis alt går 100% uten problemer. Og har vi kjempeflaks kan utsendelse starte allerede i slutten av uken. Sannsynligheten er liten og logikken tilsier vel at dette i så fall kun vil gjelde de aller aller første som bestilte.

 

Som sagt: For at disse leveringstidene skal stemme kan ingen problemer oppstå, og man er også avhengig av at jeg har tolket multicom rett (de har ikke sagt det rett ut...). Som de fleste veit har det dog lett for at et og annet problem kan oppstå, og derfor har også multicom vært lure nok til å sette levering først i slutten av måneden. Så forvent levering i slutten av måneden, men du kan altså håpe på neste uke... Men INGENTING mer enn å håpe.

 

- Når det gjelder IFL90 (uten +) og IFL91 er mitt intrykk at disse ankommer hvis alt går etter planen multicom i neste uke, også går det noen dager til før utsending begynner... Men husk at heller ikke dette har jeg fått bekreftet!

 

- IFT00, IFL90 (uten +) og IFL91 virker det som at de vil få inn nok modeller av til å dekke foreløpig solgt antall. Så bestiller du nå får du TROLIG av første leveranse. Men husk at heller ikke dette har jeg fått bekreftet!

 

- IFL90+ har multicom pr. nå ikke fått bekreftet hvor mange de vil få av i første leveranse. Derfor kan de pr. nå ikke svare på om alle som har bestilt vil få av første leveranse. Pr. nå ser det imidlertid ut til at leveranse nr. 2 vil komme ganske kort tid etter leveranse nr. 1 (vi snakker få uker), så ikke FULLSTENDIG krise om du ikke kommer med på leveranse 1. Men igjen: Ingenting bekreftet.

 

Også viktig folkens: Ikke ring/mail multicom og spør om din ordre er blant de som vil få av første levering av IFL90+. Dette av to grunner:

1 og viktigst: Som sagt, de vet ikke selv. Og kan derfor ikke svare deg.

2. Da har jeg et kjempeproblem :!: Dette fordi jeg egentlig ikke burde lagt ut denne informasjonen. Så ønsker du at jeg skal få tak i info som dette her fremover: Ikke mas på de! (Jeg tar meg av masinga :tease: )

 

PS! Vær også klar over at konfigurasjonen av PCene kan ha noe å si for leveringstiden. Alt som jeg har skrevet over bygger på når selve grunnmaskinen er klar for levering. Og det betyr jo ikke automatisk at de har alle delene (cpu/ram/HDD/skjerm/tv-tuner/bluetooth/intel turbo memory etc.) på lager...

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Fikk svar fra mulitcom, sendte den 8. Juni

 

Hei.

 

De aller første er bestilt vekk allerede, men vi får stadig inn nye partier,

så det bør ikke bli senere enn midt i juli for din del.

 

Vennlig hilsen

Målfrid Krogedal

 

Bestilte den 8. Juni :hrm:

 

Edit: Kan nok hende jeg får før, siden de stadig får inn nye partier :roll:

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...