Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Ok, det er bra. Men er fortsatt litt skeptisk siden man skal skal installere noe spesielt for intel-kort :hmm:

Se litt på guiden jeg linket til, der endrer man NV til vesa i xorg og senere installerer de riktige driverne med envy. Virker litt mer... logisk.

9333108[/snapback]

Jeg er forholdsvis blank på dette feltet, men det virker som om det du sier stemmer. Du kan jo ta en titt i tråden der jeg fant gueiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=808510&hl=

9334898[/snapback]

Den guiden var vist for santa rosa generelt, og ikke kun IFL. Den funker nok for å få det grafiske kjørende og alt, men vet ikke hvordan det blir hvis man senere bruker envy for å installere drivere til nvidia når man alt har installert for intel. Går vel kanskje bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel.. Jeg har gode nyheter for de som ikke har hørt dette før.

IFL90 har muligheter for bytte av skjermkort! Dette fant jeg ut på MXM. Det beste kortet er et 7600, men dette tror jeg vil endre seg når 9000 serien kommer. Eller eventuelt 8700 eller 8800 hvis disse blir mindre i størrelsen. Siden 8700 er et type 3 kort så vil det bare passe på 17" og oppover. Type 2 kort passer i 14" og 15" laptoper osv.

Men så er det jo opp til hver enkelt om de vil rote rundt inni laptopen sin uten garanti da.....

Lenke til kommentar

ettersom de sliter med å få 8800 inn i ett 17" kabinett er det vel dårlige utsikter for at dette skal komme i en størrelse som passer IFL90... 8700M GT er vel ikke umulig, og ettersom dette yter om lag 20% bedre enn 8600 er det ikke en dårlig oppgradering for de som vil ha det lille ekstra på grafikken

Lenke til kommentar

gjelder dette for hele ifl90 serien, for + også tenkte jeg på?

men det var ikke det jeg lurte på.

er det noe jeg må gjøre for at jeg kan skru på pcen uten strøm? forde den må ha strøm for og starte opp, men etter det så kan jeg ta ut strøm kontakta, og da kan den stå og gå. pcen har fullt med batteri og greier.

:hmm:

Lenke til kommentar
ettersom de sliter med å få 8800 inn i ett 17" kabinett er det vel dårlige utsikter for at dette skal komme i en størrelse som passer IFL90... 8700M GT er vel ikke umulig, og ettersom dette yter om lag 20% bedre enn 8600 er det ikke en dårlig oppgradering for de som vil ha det lille ekstra på grafikken

9339370[/snapback]

Vel... Størrelsen på produksjonsteknologien blir jo mindre og jeg for min del håper på et samarbeid mellom intel og nvidia. Da ville vi sikkert fått opp noen kort med 45nm teknologi.... Rett meg hvis jeg er på bærtur :!: Skriver etter hukommelsen

Lenke til kommentar
Har forsøkt driveren på cden, fra compal sin side, og fra intel sin hjemmeside. Får installert driveren, men får bare følgende feilmelding: Code 10, Device cannot start.

9330078[/snapback]

Samme problem her. Har innstallert, men får en gul varselstrekant i systempanel. Enheten kan ikke startes. Har prøvd ulike drivere uten suksess :-(

Lenke til kommentar
Her er 64-bit driveren. Denne er sluppet i sammenheng med Bioshock utgivelsen så den burde funk greit tror jeg.

9349954[/snapback]

Den funker ikke =/, får opp denne feilmeldingen: "Installasjonsprogrammet for NVIDIA fant ingen drivere som er kompatible med din gjeldene maskinvare. Installasjonsprogrammet avsluttes."

Har Windows Vista Ultimate 64-bit.

(brukte vista driveren fra samme side som XP driveren Calvinator linket til)

Clicky

EDIT: Fikk det til å virke med den modded INF greia.

Endret av jossimd
Lenke til kommentar

Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en ny bærbar (Multicom Compal IFL90) og jeg har problemer med å komme innpå 3D-instillinger på nVidia kontrollpanelet. Når jeg går inn på kontrollpanelet skal jeg kunne finne tre mulige kategorier (skjerm, video og tv, 3d-innstillinger) men jeg får bare frem de to første.

Derfor lurte jeg på om det kan være skjermkort driverene som ikke er skikkelig installert? Så, da prøver jeg og finne skjermkort drivere, men dette blir vanskeligere enn det hørres ut som. Jeg leter etter skjermkort drivere til nVidia geForce 8600m GT 512mb...

(På multicom.no stod det at Compal IFL90 har 256mb minne på kortet, men når jeg går innpå skjermkort-innstillinger: Høyreklikk->Egenskaper->Innstillinger->Avansert->Kort så ser jeg at det står minnestørrelse 512mb(!), vel - det gjør ikke meg noe ihvertfall tongue.gif)

... fordi jeg vil da bruke denne pcen til litt gaming, da den er desidert mye bedre enn min stasjonære. Problemet er at jeg ikke vet om jeg finner den rette og nyeste driveren (har prøvd nvidia.com - men når jeg laster ned den nyeste til gf.8'serien - så funker den ikke når jeg skal installere. Det kommer en melding opp om at jeg ikke har rett maskinvare eller noe slikt. Kan dette være fordi jeg har et 8600m? Uansett - jeg finner en side som har de nødvendige driverene til Geforce 8600m gt (Laptopvideo2go - ikke direkte link til driver. Når jeg laster denne ned så får jeg den pakket inn i en winrar/winzip mappe som har et ikon som ser ut som et sjutall. Men denne virker ikke når jeg unzipper den.

Håper på hjelp fra dere!

*edit:

Lasta ned drivere fra denne samlesiden og nå tror jeg at jeg har de nyeste...

Men det andre problemet mitt er fortstatt uløst. Hvordan skifter jeg nVidia control panel tilbake til den gode gamle varianten? Evt. hvordan får jeg opp kategorien 3D-innstillinger ved siden av skjerm, video og tv? Det ville vært rimelig OK å hatt den derre 3d-innstillinger kategorien, da jeg må innpå den for å skru av v-sync.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...