Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har funnet drivere for XP x64?

Orker ikke vista lengre og har lyst til å bytte, men kan ikke finne noen drivere.... :/

9286541[/snapback]

Hvorfor slik uvilje mot Vista. Jeg har nettopp byttet fra XP til Vista x64 og mener dette er mye bedre enn det jeg hadde. Riktignok vurderte jeg det samme den første dagen, fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle finne frem til detaljene jeg kjenner så godt fra XP, men det tok 2 dager før jeg skjønte at jeg aldri går tilbake.

Å droppe Vista er å snu ryggen til fremtiden. For min del fungerer alle programmer, hvorav flere av dem er kritiske i mitt arbeid, men om det er noen som allikevel ikke fungerer, har vi jo alltids mulighetene innen virtualisering.

Lenke til kommentar
Noen som har funnet drivere for XP x64?

Orker ikke vista lengre og har lyst til å bytte, men kan ikke finne noen drivere.... :/

9286541[/snapback]

Hvorfor slik uvilje mot Vista. Jeg har nettopp byttet fra XP til Vista x64 og mener dette er mye bedre enn det jeg hadde. Riktignok vurderte jeg det samme den første dagen, fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle finne frem til detaljene jeg kjenner så godt fra XP, men det tok 2 dager før jeg skjønte at jeg aldri går tilbake.

Å droppe Vista er å snu ryggen til fremtiden. For min del fungerer alle programmer, hvorav flere av dem er kritiske i mitt arbeid, men om det er noen som allikevel ikke fungerer, har vi jo alltids mulighetene innen virtualisering.

9287336[/snapback]

Syns det er mange som dropper Vista for de ikke finner fram. Dette er dårlig av PC-brukerne.

Hadde mine første timer på forkurs for informatikk, og jeg kan sitere han som underviste i Unix/Linux, "Det er mulig å sabotere opplegget ved å bruke bare Windows. Dette vil gjøre dere ensporet og vil straffe seg i framtiden."

Disse ordene likte jeg godt. Selv om dette gjelder Windows generelt, så hvorfor utelukke Vista, og bruke XP som dere kjenner så godt? Dere vil vell måtte gå over til Vista etterhvert, så hvorfor ikke nå?

For de som tenker å studere noe med programmering, det er bare å begynne å se på Vista og Unix/Linux, spesielt Unix/Linux, eller så stryker dere glatt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Syns det er mange som dropper Vista for de ikke finner fram. Dette er dårlig av PC-brukerne.

Hadde mine første timer på forkurs for informatikk, og jeg kan sitere han som underviste i Unix/Linux, "Det er mulig å sabotere opplegget ved å bruke bare Windows. Dette vil gjøre dere ensporet og vil straffe seg i framtiden."

Disse ordene likte jeg godt. Selv om dette gjelder Windows generelt, så hvorfor utelukke Vista, og bruke XP som dere kjenner så godt? Dere vil vell måtte gå over til Vista etterhvert, så hvorfor ikke nå?

For de som tenker å studere noe med programmering, det er bare å begynne å se på Vista og Unix/Linux, spesielt Unix/Linux, eller så stryker dere glatt!

9287875[/snapback]

If it ain't broken, don't fix it. Windows XP funker fint fortsatt og nå som SP3 i tillegg kommer ser jeg ingen vits i å oppgradere til Vista før om to år kanskje.

Lenke til kommentar

Den tweaken det er snakk om, bare omfordeler/omprioriterer minnet. Den kommer aldri til å gi deg 4Gb RAM tilgjengelig på PCen.

32 bits operativsystemer kan totalt adressere 4GB minne (32^2), og det totale minnet som skal adresseres omfatter også skjermkort ++... derfor vil du bare kunne se 3Gb av rammen din.

Jeg hadde samme problemet, og valgte derfor heller å oppgradere til 64bits operativsystem.

Hvis du nettopp har fått PCen, så spør multicom om du kan returnere 32bitsen og heller få 64 bits på angrefrist (forutsatt at du ikke har aktivert windowsen din...)

Edit: Her står problemstillingen litt bedre beskrevet --> Link

Endret av TheHead
Lenke til kommentar

Bestilte laptopen 29. juli, og begynner å haste litt siden jeg trenger den til skolen begynner den 20. august. Hadde vel sikkert mottatt den nå, hadde det ikke vært for at jeg forandret hdd underveis.

Sendte email til multicom om hvorfor laptop'en ikke har kommet ennå, og da fikk jeg beskjed om at de ikke hadde hdd'en på lager, men at nye skulle komme snart.

Er det noen her som har bestilt IFL90+ med 7200RPM 160GB hdd som kunne sendt linken til denne til meg? :) Virker ikke som om de har samme harddiskene i vanlig salg (Dette ser jeg ut i fra lagerstatusen).

Har bare link til 5400RPM'en selv, siden det var den jeg bestilte fra starten av.

Hadde vært greit å kunne sjekke lagerstatus på hdd'en selv, og ikke måtte mase etter dette hos multicom...

Eventuellt noen som har noe info om når multicom får inn nye hdd'er?

Takker :)

Lenke til kommentar
Bestilte laptopen 29. juli, og begynner å haste litt siden jeg trenger den til skolen begynner den 20. august. Hadde vel sikkert mottatt den nå, hadde det ikke vært for at jeg forandret hdd underveis.

Sendte email til multicom om hvorfor laptop'en ikke har kommet ennå, og da fikk jeg beskjed om at de ikke hadde hdd'en på lager, men at nye skulle komme snart.

Er det noen her som har bestilt IFL90+ med 7200RPM 160GB hdd som kunne sendt linken til denne til meg? :)  Virker ikke som om de har samme harddiskene i vanlig salg (Dette ser jeg ut i fra lagerstatusen).

Har bare link til 5400RPM'en selv, siden det var den jeg bestilte fra starten av.

Hadde vært greit å kunne sjekke lagerstatus på hdd'en selv, og ikke måtte mase etter dette hos multicom...

Eventuellt noen som har noe info om når multicom får inn nye hdd'er?

9293196[/snapback]

Jeg har en 7200RPM 160GB disk som rapporterer betegnelsen ST9160823AS

Et søk hos Multicom viser at de har 2 nesten like disker med denne betegnelsen hvor en er i bestilling, mens en er på lager. Prisforskjellen er ubetydelig, så du kan jo høre om du ikke kan kjøpe deg opp til denne disken :)

Lenke til kommentar

Et søk hos Multicom viser at de har 2 nesten like disker med denne betegnelsen hvor en er i bestilling, mens en er på lager. Prisforskjellen er ubetydelig, så du kan jo høre om du ikke kan kjøpe deg opp til denne disken :)

9293308[/snapback]

Høres bra ut :) Og jeg vil ikke merke noen forskjell fra den andre harddisken dersom jeg bestiller den de har på lager?

Har spurt dem om det er mulig å bytte, så forhåpentligvis sender de den så fort som mulig...

Lenke til kommentar

9293308[/snapback]

Høres bra ut :) Og jeg vil ikke merke noen forskjell fra den andre harddisken dersom jeg bestiller den de har på lager?

Har spurt dem om det er mulig å bytte, så forhåpentligvis sender de den så fort som mulig...

9293556[/snapback]

Tvert i mot ser det ut til at den disken du nå får har en ekstra funksjonalitet (G-Force Protection) som gjelder å overleve en tur i gulvet :)

Bare hyggelig å kunne hjelpe. Gled deg!

Lenke til kommentar

De fikk visst inn nye harddisker på lager idag :) Kan ikke annet enn skryte av kundesupporten til multicom. Tok kontakt på telefon, og de ordnet det meste for meg. Fikk også vite at dersom du forandrer på ordren underveis, havner du lengt bak i køen... Tenkte det kunne være greit å vite for de som skulle tenke på å gjøre det... Men alt ordnet seg nå for meg :) Skulle visst få høy prioritet, slik at de sender laptopen så fort som mulig :)

Toppkarakter til Multicom på support :thumbup:

Edit: Fikk også vite det at G-Force Protection visst nok ikke hadde noe å si, fordi dersom du mister laptopen så hardt i bakken at det går ut over harddisken. Så er det nok mange flere ting som er blitt ødelagt i så fall. Det kan hende det har noe å si dersom du vil prøve å hente ut filer etter et eventuellt uhell, og at harddisken er spart for skader, men det er jeg ikke sikker på...

Endret av Elanes
Lenke til kommentar
jeg har problemer med fingerprint programmet. Når programmet ligger i bakrunnen bruker det bare mer og mer minne og kraft av cpu. Jeg har windows vista ultimate 64 bits. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Ellers virker pc'n helt fint  :cool:

9296796[/snapback]

Jeg opplevde faktisk samme problemet etter siste runde med windows update... uten at jeg er helt sikker på at det er noen sammenheng..

Min prosess spiste opp 1,5Gb (!) med minne. Jeg avsluttet prosessen, restartet, og nå ser det ut som det fungerer som det skal... Jeg kjører også Vista Ultimate 64.

Får følge med om det skjer igjen da...

Lenke til kommentar
jeg har problemer med fingerprint programmet. Når programmet ligger i bakrunnen bruker det bare mer og mer minne og kraft av cpu. Jeg har windows vista ultimate 64 bits. Noen tips til hva jeg kan gjøre?

Ellers virker pc'n helt fint  :cool:

9296796[/snapback]

Jeg opplevde faktisk samme problemet etter siste runde med windows update... uten at jeg er helt sikker på at det er noen sammenheng..

Min prosess spiste opp 1,5Gb (!) med minne. Jeg avsluttet prosessen, restartet, og nå ser det ut som det fungerer som det skal... Jeg kjører også Vista Ultimate 64.

Får følge med om det skjer igjen da...

9297082[/snapback]

ok.. jeg sletta de like så greit jeg.. får vel innstalere det igjen snart om problemet dukker opp igjen.. det finnes ikke andre versioner av programmet da?

Lenke til kommentar

Den prosessen holdt på å overopphete pcen min..

Jeg la meg en kveld i den tro at pcen skulle laste ned noe greier uten problemer.

Så står jeg opp og tar på tastaturet og brenner meg noe helt for J*****!!!

Da sto begge kjernene på 100% og rammen på 100%.

Da hadde programmet tatt 3,7Gb av RAMen min... Den hadde stått sånn noen timer og tempen var rett under 100 grader!!

Det skal multicom få høre om da jeg sender inn min pc i morgen..

Nå erden blitt mange grader varmere ved spilling også :realmad::realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...