Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

kjørte 3d mark 06 på maskinen, fikk 2800 ca, er ikke det litt lite? Har bare prøvd med en skjermkortdriver. noen som kan gi meg en link til en driver som fungerer ordentlig?

9263820[/snapback]

Ville ikke brukt di fra laptopvideo. Hadde mye problemer med at jeg blant annet ikke fikk starta opp pcen fra hvilemodus. Di originale funker fint. får rundt 3400 poeng i 3dmark06 med win xp,.

9266908[/snapback]

Hvilken driver bruker du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min ifl90+ fredag. Den virker helt topp! (Jeg har windows vista home premium 64 bit). Driverne som var med fungerer utmerket og det har ikke vært noe tull med en eneste ting. Jeg har prøvd maya og noen spill. Dataen har ikke blitt varm rundt armlenene og vifta har jeg nesten ikke hørt.

Lenke til kommentar

Er det noen som har nøyaktige mål av laptopen? På multicom står det at målene er: 355 x 257 x 35/37mm. Stemmer dette? 9-cellers batteriet stikker jo ut bak dersom du har bestilt det... Har bestilt Targus Sport-sekken i tillegg, så håper pc'en passer oppi... :)

Edit: La til link :)

Endret av Elanes
Lenke til kommentar

Hvilken skjerm skal man velge til denne?

Hvilken av skjermene er best?

HAr selv en finger på 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm

Men har hørt at 15,4" Widescreen WXGA 1280x800 blank skjerm (glare skal være bedre?

Lenke til kommentar

Det er smak og behag, glare skjermen er veldig behagelig å se på syns jeg, men du får større arbeidsflate når du har flere punkter som på matt skjermen, minuset på blank skerm kan være at den speiler lys og omgivelser lett så det kan være vanskelig å se.

Minus med matt skjerm kan være at fargegenigivningen ikke er like god, har man dårlig syns burde man satse på den andre skjermen siden jo flere punkter jo mindre blir bider og skrift, og at når du gamer så krever grafikkkortet mer og den jobber da kanskje treigere, men da går det vel ann å sette ned oppløsningen litt på egenskaper...

Lenke til kommentar

Okei, så skjermen med minst oppløsning er egentlig greiest?

Var egentlig med tanke på HD filmer at matt skjermen var bedre.

Men viktigst var jo om matt eller blank var best?

For i spiller jo ikke med full oppløsning alikavell...

Lenke til kommentar
Okei, så skjermen med minst oppløsning er egentlig greiest?

Var egentlig med tanke på HD filmer at matt skjermen var bedre.

Men viktigst var jo om matt eller blank var best?

For i spiller jo ikke med full oppløsning alikavell...

9277539[/snapback]

Er du vant med 1280x800 har det ikke så mye å si, men om du er vant med full HD oppløsning blir det ofte en negativ overgang... Det fine med høy oppløsning er at du får "mer plass" på skrivebordet osv, det dumme kan være at i nedlastede filmer blir bildet lite eller stort og kornete... Skal du se mye på film og spille så hadde jeg valgt blank skjerm, til arbeid og bilderedigering og ting som foretrekker stor arbeidsflate så hadde jeg gått for matt skjerm...

Det er ingen fasit-svar for spørsmålet ditt men på alle data-tester så klager journalistene over lav oppløsning og at det skulle vært høyere oppløsning men det er selvfølgelig en smakssak.. IFL90+ testen fra dinside.no så sa de at de foretrakk matt skjerm med høy oppløsning... Men som sagt, smak og behag...

Endret av snillest
Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne maskinen et par dager nå, og er storfornøyd. Jeg kjører Vista Ultimate 64-bit og alt fungerer utmerket. Dette er en voldsom oppgradering fra min halvannet år gamle Dell 9300 med XP.

Av ekstern hardware bruker jeg skriver og scanner fra Canon, ekstern harddisk med eSata og USB fra WD, EkspressCard eSata II kontroller fra Lycom og kortleser fra Norsk Tipping. Alt går som smurt.

Av software fungerer både Adobe CS3, iTunes, Mamut og en lang rekke andre programmer. Jeg kjører også Copernic Desktop Search fordi det fungerer så sinnsykt bra, men her er det problematisk å få søkefeltet ned på oppgavelinjen fordi programmet har manglende støtte for Vista 64-bit, men det lever jeg med.

Jeg var redd for at tekster skulle bli for små med denne oppløsningen, men etter 1 dag er det helt uproblematisk og min gamle 17" med 1440x900 ser ut som den har skrift for svaksynte.

Det svakeste punktet med denne PC'en er etter min mening tastaturet, som er litt slarkete, men det godtar jeg når alt annet er så bra. I tillegg kunne det med fordel ha vært noen USB-porter på baksiden slik at man slapp å se så mange ledninger, men det får være greit :D

Denne laptopen får min klare anbefaling. Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Jeg har hatt denne maskinen et par dager nå, og er storfornøyd. Jeg kjører Vista Ultimate 64-bit og alt fungerer utmerket. Dette er en voldsom oppgradering fra min halvannet år gamle Dell 9300 med XP.

Av ekstern hardware bruker jeg skriver og scanner fra Canon, ekstern harddisk med eSata og USB fra WD, EkspressCard eSata II kontroller fra Lycom og kortleser fra Norsk Tipping. Alt går som smurt.

Av software fungerer både Adobe CS3, iTunes, Mamut og en lang rekke andre programmer. Jeg kjører også Copernic Desktop Search fordi det fungerer så sinnsykt bra, men her er det problematisk å få søkefeltet ned på oppgavelinjen fordi programmet har manglende støtte for Vista 64-bit, men det lever jeg med.

Jeg var redd for at tekster skulle bli for små med denne oppløsningen, men etter 1 dag er det helt uproblematisk og min gamle 17" med 1440x900 ser ut som den har skrift for svaksynte.

Det svakeste punktet med denne PC'en er etter min mening tastaturet, som er litt slarkete, men det godtar jeg når alt annet er så bra. I tillegg kunne det med fordel ha vært noen USB-porter på baksiden slik at man slapp å se så mange ledninger, men det får være greit  :D

9278482[/snapback]

Hvordan mener du at skjermen er?

Til film/spill?

Mvh ITW

Lenke til kommentar

Det svakeste punktet med denne PC'en er etter min mening tastaturet, som er litt slarkete, men det godtar jeg når alt annet er så bra. I tillegg kunne det med fordel ha vært noen USB-porter på baksiden slik at man slapp å se så mange ledninger, men det får være greit  :D

9278482[/snapback]

Hvordan mener du at skjermen er?

Til film/spill?

Mvh ITW

9279610[/snapback]

Jeg er ingen stor gamer så andre får svare for hvordan skjermen egner seg til spill, men jeg kan ikke forstå annet enn at det må fungere bra. Den høyoppløste filmtraileren jeg spilte forleden så i hvert fall svært bra ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Ja!

Har nå installert ale driverne og det står fortsatt at jeg har 3GB ram!

9284147[/snapback]

Man får maks 3 (3,5) GB RAM i 32-bits OS. Det er en tweak til det lengre bak i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...