Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

en vanlig laptop-adapter trekker sjelden mer enn 60-65 watt... det betyr likevel ikke nødvendigvis at en 100-watts inverter er kraftig nok til å drive den. Ville satset på minst 150, helst 300 watts inverter for å drive en laptop.

(Imidlertid er det mulig at 100-watts'en din klarer å lade maskinen når den er avslått, og batteritiden med største batteri ligger rundt 4 timer eller noe, så det kan jo fungere likevel, om du kan leve med å ha maskinen avslått noen timer).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den trekker vel ikke fra batteriet i hele tatt hvis adapteren er koblet inn... hvis adapteren er koblet inn, men ikke leverer nok strøm, kan det hende du får skjæring. Jeg vet ikke helt sikkert, men vil tro du kan oppleve plutselige blackouts osv...

Lenke til kommentar

Har nå bestilt compal lfl 90;

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....520949;c:100561

Den her med oppgradert prosessor:

Intel® Core™2 Duo Processor T7500 2.20GHZ 4MB [+886,-]

oppgradert Harddisk:

160GB SATA 7200RPM 2.5" [+631,-]

Oppgradert minne:

2GB DDR2 667MHz SO-DIMM (1 x 2GB [+530,-]

Turbo minne: Intel® Turbo Memory 1GB [+305,-]

Også lurer jeg på hvordan denne her vil fungere til nyere spill, hvordan den vil fungere med windows xp home edition? Også følger driverne med PCen? Eller må jeg laste dem ned selv?

Takk;D

Lenke til kommentar

I henhold til forbrukerkjøpsloven har uansett Multicom ansvar for å utbedre alle produksjonsfeil i fem år etter at varen er mottatt...

Det stemmer forøvrig som det nevnes lenger opp her at Compal er verdens nest største produsent av bærbare pc'er... men man må huske at de fleste pc'ene de produserer selges under andre merker som Dell, HP og Toshiba, og da er det også disse merkene som tar seg av all service og garantisaker.

Dessuten, det mange kanskje ikke vet, er at selv om Compal er nest størst i verden på bærbare pc'er, så er de ikke særlig dominerende i markedet... Verdens største bærbar-produsent, Quanta, står nemlig for mellom 80 og 90 prosent av hele bærbarmarkedet i verden :) Så deler mindre produsenter som Compal (nest størst), Inventec (3. størst, produserer bla. de nye Zepto-maskinene) og ett titalls andre på det som er igjen.

Du vet hva du prater om du :cool:

Merkbar forskjell på støy imellom 5000/7000 rpm HDD ?

Lenke til kommentar
Merkbar forskjell på støy imellom 5000/7000 rpm HDD ?

9257853[/snapback]

forskjellen er hørbar hvis du setter dem ved siden av hverandre, da vil 7200 overdøve 5400. Jeg sover to meter unna min 100GB 7200 uten problem. Jeg ville ikke valgt noe annet enn 7200 nå som prisforskjellen er såpass liten, men er du støyfanatiker, så får du "den lille forskjellen" ved å velge 5400.

Lenke til kommentar
Har nå bestilt compal lfl 90;

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....520949;c:100561

Den her med oppgradert prosessor:

Intel® Core™2 Duo Processor T7500 2.20GHZ 4MB [+886,-]

oppgradert Harddisk:

160GB SATA 7200RPM 2.5" [+631,-]

Oppgradert minne:

2GB DDR2 667MHz SO-DIMM (1 x 2GB [+530,-]

Turbo minne: Intel® Turbo Memory 1GB [+305,-]

Også lurer jeg på hvordan denne her vil fungere til nyere spill, hvordan den vil fungere med windows xp home edition? Også følger driverne med PCen? Eller må jeg laste dem ned selv?

Takk;D

9257651[/snapback]

Turbo memory funker ikke i XP, bare Vista.

Den vil nok funke bra til spill den ja.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det meste jeg har funnet av installeringsfiler til compalen, men jeg det er fortsatt noe på enhets behandling jeg ikke får installert. "Grunnleggende systemenhet" heter det, noen som vet hva dette er, og hvordan jeg får installert det ?

Jeg bruker Win XP PRO 32bit.

Noen chipsett og/eller skjermkort drivere som er bedre enn andre på denne pcen?

Har testet WoW og det går helt glimrende, men å holde 100fps i cs var værre :(

Noe vits å oppdatere BIOS'en?

På forhånd, takk:)

Lenke til kommentar

Hei.

Fikk Compal IFL90+ i går, Vista Ultimate 64-bit ble innstalert uten problemer samme med alle driverene. Alt virket vel og bra. Da jeg skrudde av pc'en for kvelden for å legge meg kom jeg på det var en mail jeg hadde glemt å sende, så jeg tok med pc'en bort til senga la meg ned og skrudde den på. Phonenix Technologies bilde kom opp men så ble alt svart. Jeg hadde ikke rørt tastaturet. Pc'en ville heller ikke skru seg av, selvom jeg trykket en gang eller holdt inne av/på knappen, så jeg dro ut batteriet.

Da jeg skrudde den på igjen skjedde det ingenting, skjermen var svart. Vifta starter men så blir den helt stille. Eneste som viser at det er liv i pc'en er de blå lysa og jeg hører en svak summe lyd vist jeg legger øre helt inntil.

Er det noen her som vet hva problemet kan være, synes det er litt rart at en helt ny pc bare skal stoppe å virke etter noen timers bruk.

Jossimd

Endret av jossimd
Lenke til kommentar
Hei.

Fikk Compal IFL90+ i går, Vista Ultimate 64-bit ble innstalert uten problemer samme med alle driverene. Alt virket vel og bra. Da jeg skrudde av pc'en for kvelden for å legge meg kom jeg på det var en mail jeg hadde glemt å sende, så jeg tok med pc'en bort til senga la meg ned og skrudde den på. Phonenix Technologies bilde kom opp men så ble alt svart. Jeg hadde ikke rørt tastaturet. Pc'en ville heller ikke skru seg av, selvom jeg trykket en gang eller holdt inne av/på knappen, så jeg dro ut batteriet.

Da jeg skrudde den på igjen skjedde det ingenting, skjermen var svart. Vifta starter men så blir den helt stille. Eneste som viser at det er liv i pc'en er de blå lysa og jeg hører en svak summe lyd vist jeg legger øre helt inntil.

Er det noen her som vet hva problemet kan være, synes det er litt rart at en helt ny pc bare skal stoppe å virke etter noen timers bruk.

Jossimd

9261666[/snapback]

HVis du leser litt bak i tråden vil du se at jeg har opplevd noe lignende. Men jeg var i boot-menu når jeg avsluttet. Og deretter ikke fikk startet opp igjen. Dermed var skjermen bare svart og det eneste som viste at det var noe liv i den var de blå lysene. Jeg er usikker på hva dette skyldes, men det er nok bare å sende inn PC-en til reperasjon.

Lenke til kommentar

Du må nok bare sende den inn til reparasjon, men den blir liggende en stund hos multicom, og det er kjipt. Jeg sendte min inn for ca en måneds tid siden og har ennå ikke fått den. Regner med å få den i begynnelsen av neste uke, da de sa den skulle bli sendt på tirsdag eller onsdag denne uken.

Men er det noen som forresten har fått til å lagt inn noen linux distro? Jeg prøvde med ubuntu, fedora og frespire før jeg sendte den inn, men den klarte ikke en gang boote opp live cd'en. (har ifl91)

Lenke til kommentar
2800 er vel forsåvidt det området de fleste ligger på uten å overklokke skjermkortet. Det er vel driverne fra laptopvideo2go.com som anbefales for det meste?

9263942[/snapback]

Er vel noen titalls drivere, hvis ikke hundrevis som ligger der så synes det å bare henvise til laptopvideo2go er et litt dårlig råd.

Er det ingen som har testet forskjellige drivere med sitt operativsystem og funnet den med best kompatibilitet/ytelse?

Selv er jeg veldig fornøyd med 162.22 til vista 32-bit. Har til og med fått spill fra slutten av 90-tallet/ begynnelsen av 2000-tallet til å fungere med denne. Ytelsen er vel omtrent lik som de fleste andre driverene du finner.

Lenke til kommentar
kjørte 3d mark 06 på maskinen, fikk 2800 ca, er ikke det litt lite? Har bare prøvd med en skjermkortdriver. noen som kan gi meg en link til en driver som fungerer ordentlig?

9263820[/snapback]

Ville ikke brukt di fra laptopvideo. Hadde mye problemer med at jeg blant annet ikke fikk starta opp pcen fra hvilemodus. Di originale funker fint. får rundt 3400 poeng i 3dmark06 med win xp,.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...