Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Nå holder jeg på å klikke! Har som sagt fått denne pc'n tidlig i dag og siden da har jeg installert windows xp pro 64bit SE2, alle driverne som jeg har funnet på internett gjennom denne tråden, MEN nVidia driveren funker ikke! jeg har vært på nVidia siden, lastet ned driver for xp pro 64bit, og den funker ikke.. har lastet ned fra div. sider på nettet, funker ikke.. har prøvd den som fulgte med på cd'n, funker ikke.. Har tilogmed avinstallert den "ukjente hardwaren" lagt til en ny, funnet en "ukjent hardware", installert hardwaren manuelt og gitt den alle veibeskrivelser til den fant 8600gt og 8600gts, prøvd begge to men BEGGE gangene dumpet den all minne og så måtte jeg installere windows på NYTT! Dette er en HAT mld fra meg nå.. trenger sååårt hjelp fra en eller anna som kan si meg hva jeg skal gjøre.

:ph34r:

btw

Dette er en med 4gb ram, intel dual 2 core t7700 2.4, 160gb 7200harddisk and so forth..

9253417[/snapback]

Du må laste ned skjermkort driver fra laptopvideo2go eller fra hjemmesiden til Compal.

Driverene fra siden til Nvidia funker ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for%¤&lt nettleser, dobbeltpost. srry.

9253585[/snapback]

Har gjort det fra begge steder... ingen fungerer..

9253622[/snapback]

Prøv et annet os. (Vista 64 feks er ikke "vanskelig" å få tak i.)

9253776[/snapback]

prøver å unngå vista, av mer eller mindre åpenbare grunner... og fordi jeg er en sta jævel....

Lenke til kommentar
for%¤&lt nettleser, dobbeltpost. srry.

9253585[/snapback]

Har gjort det fra begge steder... ingen fungerer..

9253622[/snapback]

Prøv et annet os. (Vista 64 feks er ikke "vanskelig" å få tak i.)

9253776[/snapback]

prøver å unngå vista, av mer eller mindre åpenbare grunner... og fordi jeg er en sta jævel....

9253909[/snapback]

Lær deg å leve med 3,5GB ram i Xp 32 bit. :p

Lenke til kommentar

Lær deg å leve med 3,5GB ram i Xp 32 bit. :p

9253985[/snapback]

kanskje jeg gjør det... har prøvd vista, og må inrømme at jeg heller hadde blitt låst inn i et rom fullt av vårkåte aper. med våpen.

9254100[/snapback]

Jeg hr prøvd det, det var ikke så galt som man skuklle tro... Apene altså.

Lenke til kommentar

Jeg hr prøvd det, det var ikke så galt som man skuklle tro... Apene altså.

9254171[/snapback]

Nei, ikke i forhold til popups og dritt i Vista...

9254252[/snapback]

Helt korekt, skulle egentlig dualboote med Ubuntu og Vista(fordi det var billigst) for så å bruke Ubuntu til dagligdags og Vista til spilling, men linux går ikke i det heletatt på denne maskina fåreløpig... Hater meg windowsland :(

Lenke til kommentar

Helt korekt, skulle egentlig dualboote med Ubuntu og Vista(fordi det var billigst) for så å bruke Ubuntu til dagligdags og Vista til spilling, men linux går ikke i det heletatt på denne maskina fåreløpig... Hater meg windowsland :(

9254311[/snapback]

Jeg veit! Jeg drømte også ubuntudrømmer... nå har jeg lasta ned winxp32, så kan vista bare kysse meg der gud aldri har skint sitt lys.. så tar jeg til takke med 3.5gb ram inntil videre...

Men seriøst, jeg må finne en måte å få xp64bit til å kjenne igjen sitt eget forbanna grafikkort..

Lenke til kommentar

Hei

Jeg fikk min Compal IFL90+ fra multicom i dag.

Men når jeg prøver å installere Windows XP PRO SP2, så får jeg bare opp meldingen "finner ikke noen harddisk å installere programvaren på"...

Jeg finner harddisken i bios, og har aldri hatt problemer med dette før.

Noen som har noe ide hva jeg kan gjøre her?

EDIT:

Jeg prøvde meg frem og fikk det til å funke. sorry for posten :)

Endret av s0ppen
Lenke til kommentar
sorry om dette er tatt opp før, men har dårlig tid så rekker ikke lese igjennom..

Hvordan er det med garanti/service fra en såppass "liten og ukjent" produsent? Jeg har aldri hørt om merket før  :blush: ( altså Compal )

9255455[/snapback]

Verdens nest største pc produsent mener du? Hvis det er noe feil er det vel bare å sende den inn til multicom så ordner de resten.

Lenke til kommentar
sorry om dette er tatt opp før, men har dårlig tid så rekker ikke lese igjennom..

Hvordan er det med garanti/service fra en såppass "liten og ukjent" produsent? Jeg har aldri hørt om merket før  :blush: ( altså Compal )

9255455[/snapback]

I henhold til forbrukerkjøpsloven har uansett Multicom ansvar for å utbedre alle produksjonsfeil i fem år etter at varen er mottatt...

Det stemmer forøvrig som det nevnes lenger opp her at Compal er verdens nest største produsent av bærbare pc'er... men man må huske at de fleste pc'ene de produserer selges under andre merker som Dell, HP og Toshiba, og da er det også disse merkene som tar seg av all service og garantisaker.

Dessuten, det mange kanskje ikke vet, er at selv om Compal er nest størst i verden på bærbare pc'er, så er de ikke særlig dominerende i markedet... Verdens største bærbar-produsent, Quanta, står nemlig for mellom 80 og 90 prosent av hele bærbarmarkedet i verden :) Så deler mindre produsenter som Compal (nest størst), Inventec (3. størst, produserer bla. de nye Zepto-maskinene) og ett titalls andre på det som er igjen.

Lenke til kommentar

Er det noen her som vet hvor mye strøm ifl90+ bruker under stress?

Lurer nemlig på å bruke den i båten til neste år men har kun en 100watt inverter og vil ikke kjøpe ny. Hvis noen har utstyret til å teste hvor mye strøm den bruker(idle, surfing,spilling osv) så gjør det ;) .

Og legg ut resultatene her, evt få amund til å legge ut resultatene i info tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...