Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det stor forskjell på T7300 og T7500? Syns prisforskjellen er litt for stor til å være verdt 200Mhz.

 

Og burde jeg ha 100GB 7200rpm harddisk eller 160GB 5400rpm? Har e-sata kontroller til expresscard og e-sata disk som jeg bruker til spill, er vel nok er det ikke? Så blir det bedre batterilevetid og mindre støy hvis man har en 5400rpm disk.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

vurderer seriøst en IFL90 selv men savner virkelig DVI, er det merkbar

forskjell på en maskin som dette med og uten DVI?

 

Har en Medion med x700 skjermkort i dag og kjører på en ekstern 20" på 1600x1200, og kvaliteten/detaljene er virkelig merkbart bedre

når jeg kjører på DVI istedetfor VGA.

 

hva tror dere?

Endret av another_visitor
Lenke til kommentar

Ser ut som de har gjort en del oppdateringer på nettsiden nå. Det er bl.a. mulig å velge større HDD og 6-cellers(slim) batteri. Nå er det også kun mulig å velge glare skjermer.

 

Betyr dette at de som har allerede bestilt vil få matte skjermer, eller vil de få glare?

Lenke til kommentar
Ser ut som de har gjort en del oppdateringer på nettsiden nå. Det er bl.a. mulig å velge større HDD og 6-cellers(slim) batteri. Nå er det også kun mulig å velge glare skjermer.

 

Betyr dette at de som har allerede bestilt vil få matte skjermer, eller vil de få glare?

8804544[/snapback]

Så lenge man bestilte mens matt skjerm enda sto oppført under spesifikasjoner får man en matt skjerm, ville jeg tro. Det kan jo alltids hende at de har "overbooket" litt i forhold til antall matte skjermer, men hvem vet.

Lenke til kommentar
Ser ut som de har gjort en del oppdateringer på nettsiden nå. Det er bl.a. mulig å velge større HDD og 6-cellers(slim) batteri. Nå er det også kun mulig å velge glare skjermer.

 

Betyr dette at de som har allerede bestilt vil få matte skjermer, eller vil de få glare?

8804544[/snapback]

Så lenge man bestilte mens matt skjerm enda sto oppført under spesifikasjoner får man en matt skjerm, ville jeg tro. Det kan jo alltids hende at de har "overbooket" litt i forhold til antall matte skjermer, men hvem vet.

8805188[/snapback]

 

Jeg sendte mail og spurte om dette. Da fikk jeg som svar at jeg kom til å få glare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg må bare si at kundeservicen til Multicom er helt fantastisk. Svar i løpet av dagen (jeg fikk svar på 4 minutter en gang!), og hyggelige også. Jeg trodde jeg hadde kjøpt med 6-cellers batteri, men det var visst 9-cellers alikevel. En liten, men hyggelig overraskelse! Kommer garantert til å kjøpe masse mer derifra med denne supporten!

 

Angående skjerm så bryr jeg meg ikke, matt eller glossy. Så lenge den funker er jeg /happy :p

Lenke til kommentar

Bladde litt bakover i tråden og kom over spørsmål om oppløsning, syntes det var litt uklart så må spørre igjen: Er det slik at hvis du velger 1680x1050 på laptopen, men så lagger det litt i spill, så man tar ned oppløsninga et par hakk, vil det da bli uklart?

 

Altså vil det lønne seg å heller bare kjøre på med 1280x800 på laptopen og i spill? Personlig bruker jeg 1024*768 i alle spill, så det gjør ikke meg noe at jeg bruker 1280*800 på laptopen, men jeg lurte på om det var verre å ha ei høy oppløsning å sette den ned, enn å ha samme oppløning på spill og laptopen?

Lenke til kommentar

Har nå bestilt min IFL90 og forventer at den skal være et beist med dette oppsettet:

 

Intel Core 2 Duo Mobile T7700 2.40GHz 4MB Cache

200GB SATA 7200RPM 2.5

2GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM

9-celler 7200mAh XL

Og Turbominne

 

Kan nærmest ikke vente til den kommer, selv om jeg synes det er litt lenge å vente..

Lenke til kommentar

Til Kazoom:

 

Ja, de nødvendige driverne følger med på en løs CD og er derfor uavhengig av OS.

 

Spurte selv om dette da jeg har XP-fullversjon og det blir mye dyrere dersom jeg skulle hatt det med.

 

 

 

Mks1001

 

 

PS: Det er helt utrolig! Altså hvor raskt Multicom svarer. Jeg er helt imponert, og da service var et av mine punkter er jeg ikke akkurat negativ! :yes:

Lenke til kommentar

Vil først si, takk for en informativ tråd. Den har mest sannsynlig tatt valget for meg.

 

Det er bare et par punkter som er litt uklare for meg ennå. Har noen funnet noen tester på effekten av å ha turbo minne? Har jeg forstått det riktig at jeg må ha Vista for å benytte meg av turbo minne?

 

Batteritid er ikke det aller viktigste for meg, men det er alltid praktisk med litt ekstra, er det noen som har noen formening om hvor mye en 7200 disk iforhold til en 5400 vil påvirke batteri tiden? Jeg regner meg at jeg går for et 9cellers batteri.

 

Forøvrig, noen som har noen linker til tester/info om Vista? Slik jeg ser det nå, så virker plattformen veldig umoden, og generelt lite egnet til spill, stemmer dette? Noen som har lyst til å leke spåmenn, og fortelle meg at dette kommer til å bli mye bedre om kort tid?

 

-KoNk

Lenke til kommentar

Og jeg spør igjen. Er ytelsesforskjellen på en 200GB 7200 RPM merkbart bedre enn på en 250GB 5400 RPM? Vil 7200RPM-harddisken yte så mye bedre at det er verdt å velge denne?

 

Et annet spørsmål er anngående prosessoren. Er det i det hele tatt nødvendig å ha 2.4 GHz T7700 prosessor. 2.5 tusen kroner ekstra for skarve 400 mhz ekstra virker mye. Om ytelsesforskjellen ikke er så mye bedre vil det være en dårlig investering?

 

Et siste spørsmål. RAM er blitt veldig billig med tiden, og man får nå 4GB minne oi løsvekt til omtrent 2000 kroner. Jeg er klar over at 32 bits windows kun greier å nyttegjøre seg av mellom 3 og 3.5 GB minne. Så kommer spørsmålet. Vil hovedkortet og prosessoren takle så mye ram, og vil det strengt tatt være nødvendig overhodet? Jeg har lekt litt med tanken og kommet fram til at 4GB vil gjøre multitasking langt bedre. Å kunne bytte mellom programmer raskere høres besnerende ut.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Et annet spørsmål er anngående prosessoren. Er det i det hele tatt nødvendig å ha 2.4 GHz T7700 prosessor. 2.5 tusen kroner ekstra for skarve 400 mhz ekstra virker mye. Om ytelsesforskjellen ikke er så mye bedre vil det være en dårlig investering?

8809212[/snapback]

 

Tror det ble nevnt lengere bak i tråden at 400 mhz for 2500 var alt for dyrt i forhold til hvor mye det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...