Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om noen har prøvd Windows 2000 på maskinen, og hvordan det går? Fungerer all maskinvaren?

Vanligvis skal jo alt som fungerer i XP fungere i 2000, men noen ting kan være litt mer kranglete enn andre, på min maskin gjelder dette den interne bluetooth-modulen, på IFL90 ser jeg for meg at fingeravtrykksleseren (ikke verdens undergang om den ikke fungerer) og kanskje webcam (litt viktigere) kan være litt lite samarbeidsvillige?

Lenke til kommentar
Hei folkens. Prøver å bla gjennom flere sider i tråden men det blir litt vanskelig å finne det jeg spesielt er ute etter. Jeg ser flere har problemer mens noen får alt servert på gullfat.  Det store spørsmålet er jo da hvem som ikke har hatt problemer og hvorfor de ikke har det? Er det et spesielt mønster som går igjen? Funker noen OS bedre en andre(hvilke)? Funker noen RAM oppsett bedre en andre(1x2)(2x1)(2x2)? Kjøper dere OS av multicom eller installerer selv?

På forhånd takk for all help

9234368[/snapback]

av det jeg har funnet ut, så funker xp og vista 32 best. jeg går for xp fortsatt, venter med vista en stund til.

jeg bestillte med instalert os fra før av, så jeg har noe da jeg får pcen.

ram kan jeg ikke noe om.

min pc blir snart sendt. er glad, lei av og vente. de sa den skulle sendes i løpet av noen dager. :D

9236618[/snapback]

wow, har du funnet ut!? Helt uten å engang prøve pc'n? WOW! :thumbdown:

Skal si deg at Vista 64bit kjører problemfritt på IFL90+ med de siste driverene.

Så vet du det.

9238369[/snapback]

av det jeg har forstått på de andre her som har fått pcen, så er det xp pg vista 32 som funker best. de som fleste som klager over at pcen demms ikke funker har som offtest vista 64. kan hende jeg tar feil, men har vært med og diskutert og lest denne tråden lenge. så det jeg sier er sant, i vertfall vis du har fått med deg det folk har sagt. :hrm:

Lenke til kommentar
av det jeg har forstått på de andre her som har fått pcen, så er det xp pg vista 32 som funker best. de som fleste som klager over at pcen demms ikke funker har som offtest vista 64. kan hende jeg tar feil, men har vært med og diskutert og lest denne tråden lenge. så det jeg sier er sant, i vertfall vis du har fått med deg det folk har sagt. :hrm:

Norsken din er så dårlig at jeg sliter med å lese hva du skriver.

Jeg har vært aktiv i denne tråden siden rundt side 20, jeg var en av de som klaget på dårlig drivere til Vista 64 (tidlig i juni) byttet til Vista 32bit og gikk tilbake til Vista 64 etter nye driver oppdateringer var sluppet i slutten av Juni. Nå som du endelig har fått prakka det inn i hodet ditt av Vista 64 fungere 100% med IFL90+ så kan du kanskje slutte å poste misledene informasjon?

Takk.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

kan hende det funker bra nå ja. men før var ikke vista 64 noe bra. kjenner selv mange har klaga på den versonen, men det er sikkert fiksa nå. trenkte hisse deg opp vettu. dette er en tråd for og hjelpe folk, ikke for og krangle.

og jeg bryr meg ikke noe om norske min da jeg bare skal skrive litt på et forum, i hvertfall ikke vis jeg skal krangle med deg.

og har du hørt om at noen skriver dialekt. ikke alle skriver bokmål rett fram som deg vettu, er fint med litt forandring er det ikke. jeg skriver sån jeg føler for og sån jeg snakker eller kansje "talar". forstår du dette vanskelige ordet. LOL :nei:

Lenke til kommentar

Har tenkt å investere i en IFL90+ og har derfor noen spørsmål jeg håper å få svar på.

Hvor mye stikker 9-celler-batteriet ut? Hvilken tast er plassert under venstre Shift, Fn eller Ctrl? Er det sånn shabby, sært tastatur som ser ut som et standard, engelsk tastatur med påslengt æ, ø og å? Hva slags FireWire-kontakt er det, 4-pin eller 6-pin? Vil denne - med sånn halvbra maskinvare - klare å kjøre spill som WoW, AoC, Assassin's Creed (eller hva det nå heter, fancy krysning av Hitman og Prince of Persia) og slike spill på medium kvalitet, gjerne bedre, uten usaklig mye lag og lav FPS? Er TV-tuneren verdt penga? Og sist for øyeblikket, hvor varm blir maskinen etter å ha stått på til

a) spilling i noen timer?

b) surfing i noen timer?

c) film i noen timer?

d) redigering av bilder og film i noen timer?

edit: Ooh, og hva menes med matt / glossy skjerm?

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Etter å ha lest mye igjennom denne tråden så sitter jeg igjen med noen få spørsmål som jeg håper at noen som har denne pc'n kan hjelpe meg med... Selvom mange av dere er sikkert møkk lei av å bare høre "Compal IFL90+"..

Men saken er den at jeg bestilte denne deilige klumpen for litt over en uke sida..

specs: 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 matt skjerm

Intel Core 2 Duo Mobile T7700 2.40GHz 4MB Cache

160GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM

Og turbo minnet.. (Kan hende jeg ordner meg Vista en dag..)

And all the rest som følger med! ;)

Jeg har ikke bestilt noe OS da jeg har XP 64bit pro her.. med SE2 selvfølgelig..

Mine små rare spørsmål er da:

1. Med XP 64bit så får jeg vel full utnyttelse av de 4GB rammene?

Og er det stress å installere OS selv? Altså, er det mer å gjøre en å fikse litt i

BIOSen o.l?

2. Har noen testet ut denne fullspekkede maskinen og kan si litt om ytelsen?

Altså dere som ikke har spart på en krone ved denne pc'en, hvilket versting spill

og eller program har dere klart å kjøre på ganske god kvalitet?

3. Er det ikke deilig å få litt glanende blikk etter seg med denne under armen? ;)

4. Var ikke vente tiden uutholdelig? (Det synes jeg..)

5. Nevn din favoritt ting med denne og selvfølgelig din mest negative ting..

6. Nei, der tok det slutt... takker for alle svar!

:ph34r:

Lenke til kommentar
1. Med XP 64bit så får jeg vel full utnyttelse av de 4GB rammene?

Og er det stress å installere OS selv? Altså, er det mer å gjøre en å fikse litt i   

BIOSen o.l?

2. Har noen testet ut denne fullspekkede maskinen og kan si litt om ytelsen?

Altså dere som ikke har spart på en krone ved denne pc'en, hvilket versting spill

og eller program har dere klart å kjøre på ganske god kvalitet?

3. Er det ikke deilig å få litt glanende blikk etter seg med denne under armen? ;)

4. Var ikke vente tiden uutholdelig? (Det synes jeg..)

5. Nevn din favoritt ting med denne og selvfølgelig din mest negative ting..

6. Nei, der tok det slutt... takker for alle svar!

9245447[/snapback]

1. Ja.Nei.Ja(du må legge inn ca 15-20 forskjellige drivere)

2. Den største flaskehalsen i spill er nok skjermkortet så tror ikke du får så ekstremt mye større ytelse...4gb minne hjelper jo litt da...jeg har 2gb og merker at det er litt lite.

3. Ser jo ikke veldig spesiell ut så de eneste du får glanene blikk fra tror jeg er spesielt interesserte som oss eller, misfornøyde pc-designere.

4. Har hatt maskinen i en måned jeg :whistle:

5. Mest negative er baklys lekkasje når jeg ser på film.

En ting du bør gjøre er å sende mail til multicom og be om å få seagate 7200.2 disken, hvis de har den på lager. Den har vunnet over hitachi disken i alle tester jeg har lest.

Endret av n0b0dy
Lenke til kommentar

Har en kompis som skal kjøpe seg skole-pc så fort som mulig og han tenker/jeg foreslo en compal hel80i.

Noen som har erferinger med denne? Tenkte på 2gb minn og 1,66ghz cpu.

Vil dette fungere bra til feks call of Duty 2?

Og det viktigste av alt. Noen som har peiling på hvor lang baterilevetid vil bli på denne? Og hvordan er støynivået?

Håper noen kan hjelpe:p har ikke lyst å foreslå en pc som suger:D

Øyvind

Lenke til kommentar
Fikk mail fra Multicom nå, hvor de beklaget at de ikke hadde sendt med drivere til vista 32bits. De skulle sende cd med en gang med både vista32 drivere og XP32 drivere :)

8913764[/snapback]

Hva er det dere med dette?

Om jeg nå har bestillt 64 bits vista, kan jeg enda

få den installert som 32 bits om jeg har drivere til det?

:hmm:

Lenke til kommentar

9245447[/snapback]

1. Ja.Nei.Ja(du må legge inn ca 15-20 forskjellige drivere)

2. Den største flaskehalsen i spill er nok skjermkortet så tror ikke du får så ekstremt mye større ytelse...4gb minne hjelper jo litt da...jeg har 2gb og merker at det er litt lite.

3. Ser jo ikke veldig spesiell ut så de eneste du får glanene blikk fra tror jeg er spesielt interesserte som oss eller, misfornøyde pc-designere.

4. Har hatt maskinen i en måned jeg :whistle:

5. Mest negative er baklys lekkasje når jeg ser på film.

En ting du bør gjøre er å sende mail til multicom og be om å få seagate 7200.2 disken, hvis de har den på lager. Den har vunnet over hitachi disken i alle tester jeg har lest.

9245676[/snapback]

tusen takk for svar.. men hvor skal jeg finne disse driverne? Har fått drivere for xp 32bit og vista 64bit vedlagt, men finner ikke drivere for xp 64bit... hva skal jeg gjøre`? har du en fin side med drivere til xp 64 bit?

Lenke til kommentar

Nå holder jeg på å klikke! Har som sagt fått denne pc'n tidlig i dag og siden da har jeg installert windows xp pro 64bit SE2, alle driverne som jeg har funnet på internett gjennom denne tråden, MEN nVidia driveren funker ikke! jeg har vært på nVidia siden, lastet ned driver for xp pro 64bit, og den funker ikke.. har lastet ned fra div. sider på nettet, funker ikke.. har prøvd den som fulgte med på cd'n, funker ikke.. Har tilogmed avinstallert den "ukjente hardwaren" lagt til en ny, funnet en "ukjent hardware", installert hardwaren manuelt og gitt den alle veibeskrivelser til den fant 8600gt og 8600gts, prøvd begge to men BEGGE gangene dumpet den all minne og så måtte jeg installere windows på NYTT! Dette er en HAT mld fra meg nå.. trenger sååårt hjelp fra en eller anna som kan si meg hva jeg skal gjøre.

btw

Dette er en med 4gb ram, intel dual 2 core t7700 2.4, 160gb 7200harddisk and so forth..

Endret av Dan_Emil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...