Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Roy_nor: Fant du ut hva de 2 ukjente enhetene var for noe?

9220325[/snapback]

Installer programmene du finner i "AP" mappa på driver cd'n eller på driversiden til Compal.

9220491[/snapback]

Det er gjort. Den ene var smart battery. Men den andre får jeg ikke installert. Vet du hva CIR er nederst på den lista her:

[url="http://service.marasst.com/Compal/IFL90_91/Drivers/Vista_32_64/"]http://service.marasst.com/Compal/IFL90_91...rs/Vista_32_64/[/url]

Får ikke installert noe fra den mappa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

9220325[/snapback]

Installer programmene du finner i "AP" mappa på driver cd'n eller på driversiden til Compal.

9220491[/snapback]

Det er gjort. Den ene var smart battery. Men den andre får jeg ikke installert. Vet du hva CIR er nederst på den lista her:

9220538[/snapback]

Tror det er driver for IR til tv-tuner.

Fikk du ikke den hjemmespikka DVD-R plata fra Multicom når du fikk pc'n?

På den siste så satt jeg bare Windows til å søke igjennom den DVD plata etter å ha valgt "oppdater driver".

Men se under "System devices" i enhetsbehandling, om du har "COMPAL Embedded system control".

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

9220325[/snapback]

9220491[/snapback]

9220538[/snapback]

Tror det er driver for IR til tv-tuner.

Fikk du ikke den hjemmespikka DVD-R plata fra Multicom når du fikk pc'n?

På den siste så satt jeg bare Windows til å søke igjennom den DVD plata etter å ha valgt "oppdater driver".

Men se under "System devices" i enhetsbehandling, om du har "COMPAL Embedded system control".

9220577[/snapback]

Jepp den har jeg. Har du prøvd PCMCIA porten? Får ikke den til å virke tenkte kanskje det var den siste enheten. Men... Ja...

Lenke til kommentar
Faen ass trodde EkspressCard og PCMCIA var det samme kjøpt et lydkort til tusen spenn men passer jo ikke inn. For noe dritt. Finner ikke noe eksternt lydkort som passer til EkspressCard dritten heller.

9220885[/snapback]

Bruke angrefristen? Finnes flere gode lydkort til usb\firewire om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Faen ass trodde EkspressCard og PCMCIA var det samme kjøpt et lydkort til tusen spenn men passer jo ikke inn. For noe dritt. Finner ikke noe eksternt lydkort som passer til EkspressCard dritten heller.

9220885[/snapback]

Her er ett som passer til expresscard utgang.

Lenke til kommentar

Nå har endelig folk flest begynt å få sine IFL90+ maskiner.. Har sikkert tatt sin tid for noen..

Uansett:

Virker disse tingene på maskinen:

1) Ubuntu

2) 4gig ramen

3) Har nesten alle problemer med maskinen..?

Vurderer nesten å styre unna denne pcen, selv om grafikk-kortet er det beste på markedet så er bussen på det dårlig siden det sikkert skal være lite å bruke lite strøm o.l.

Dog, netshop selger nå en Zepto Znote 6625WD her

Noen som har prøvd Linux/ubuntu på denne maskinen, den virker nesten bedre enn multicom sin. Også denne virker som en veldig god maskin til en god pris..

Ellers, er det bedre å satse på dell, har noen gode erfaringer med dem?! Personlig synes jeg de er dyre iforhold til konkurrentene..

Lenke til kommentar
Nå har endelig folk flest begynt å få sine IFL90+ maskiner.. Har sikkert tatt sin tid for noen..

Uansett:

1) Ubuntu

2) 4gig ramen

Vurderer nesten å styre unna denne pcen, selv om grafikk-kortet er det beste på markedet så er bussen på det dårlig siden det sikkert skal være lite å bruke lite strøm o.l.

Noen som har prøvd Linux/ubuntu på denne maskinen, den virker nesten bedre enn multicom sin. Også denne virker som en veldig god maskin til en god pris..

Ellers, er det bedre å satse på dell, har noen gode erfaringer med dem?! Personlig synes jeg de er dyre iforhold til konkurrentene..

9228298[/snapback]

Jeg har ikke fått Linux til å funke på IFL 90+, prøvd både Ubuntu, Fedora ig en distro jeg ikke husker navnet på. Kan hende at dette har blitt fikset i senere oppdarteringer, men har ikke prøvd på nytt siden jeg fikk maskina.

Edit: ellers kjempefornøyd med maskina!

Endret av Der Gustav
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Uansett:

1) Ubuntu

2) 4gig ramen

9228298[/snapback]

Spørs hvilken dell modell du skal gå for. Dell Vostro er knallbillig..

Lenke til kommentar

Hei folkens. Prøver å bla gjennom flere sider i tråden men det blir litt vanskelig å finne det jeg spesielt er ute etter. Jeg ser flere har problemer mens noen får alt servert på gullfat. Det store spørsmålet er jo da hvem som ikke har hatt problemer og hvorfor de ikke har det? Er det et spesielt mønster som går igjen? Funker noen OS bedre en andre(hvilke)? Funker noen RAM oppsett bedre en andre(1x2)(2x1)(2x2)? Kjøper dere OS av multicom eller installerer selv?

På forhånd takk for all help

Endret av toilz
Lenke til kommentar

Noen som bruker minnekortleseren? Jeg fatter ikke hvordan den funker. Trykk på den så spretter det ut en stor plastramme. Skal en plassere minnekortene på denne på en viss måte?

Og minnekortypen "MS", er dette "Memory Stick"? Kan en bruke Memory Stick Duo?

Og hva med microSD? Vil disse fungere med en SD-adapter?

Hva med micro High Capacity-SD kortene?

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Noen som bruker minnekortleseren? Jeg fatter ikke hvordan den funker. Trykk på den så spretter det ut en stor plastramme. Skal en plassere minnekortene på denne på en viss måte?

Og minnekortypen "MS", er dette "Memory Stick"? Kan en bruke Memory Stick Duo?

Og hva med microSD? Vil disse fungere med en SD-adapter?

Hva med micro High Capacity-SD kortene?

9235164[/snapback]

Leseren er under den plastramma. Plastramma er en del av expresscard sloten, så vidt jeg har skjønt. Jeg vil tro at memory stick due virker med en SD adapter. Jeg har ikke prøvd det.

Lenke til kommentar
Hei folkens. Prøver å bla gjennom flere sider i tråden men det blir litt vanskelig å finne det jeg spesielt er ute etter. Jeg ser flere har problemer mens noen får alt servert på gullfat.  Det store spørsmålet er jo da hvem som ikke har hatt problemer og hvorfor de ikke har det? Er det et spesielt mønster som går igjen? Funker noen OS bedre en andre(hvilke)? Funker noen RAM oppsett bedre en andre(1x2)(2x1)(2x2)? Kjøper dere OS av multicom eller installerer selv?

9234368[/snapback]

av det jeg har funnet ut, så funker xp og vista 32 best. jeg går for xp fortsatt, venter med vista en stund til.

jeg bestillte med instalert os fra før av, så jeg har noe da jeg får pcen.

ram kan jeg ikke noe om.

min pc blir snart sendt. er glad, lei av og vente. de sa den skulle sendes i løpet av noen dager. :D

Lenke til kommentar

Okey:) Det var vel det jeg viste. Men takk!

Hvorfor er Multicom IFL90+ fjernet fra multicom sin forside?:S

Er det noen som har prøvd dette?

Multicom IFL90+ med build:

Intel Core 2 Duo Mobile T7300 2.00GHZ 4MB Cache

100GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB minne DDR2 667MHz SO-DIMM (2 x 2GB)

Intel® Turbo Memory 1GB

XP 32Bit (Installere selv)

Vil dette buildet kjøre bra? eller er noe upasselig? Hva må jeg tenke på når jeg skal innstalere OS og drivere? Blir litt forvirret av alle som forteller de har problemer med ditten og datten av drivere ect.

Endret av toilz
Lenke til kommentar
Hei folkens. Prøver å bla gjennom flere sider i tråden men det blir litt vanskelig å finne det jeg spesielt er ute etter. Jeg ser flere har problemer mens noen får alt servert på gullfat.  Det store spørsmålet er jo da hvem som ikke har hatt problemer og hvorfor de ikke har det? Er det et spesielt mønster som går igjen? Funker noen OS bedre en andre(hvilke)? Funker noen RAM oppsett bedre en andre(1x2)(2x1)(2x2)? Kjøper dere OS av multicom eller installerer selv?

9234368[/snapback]

av det jeg har funnet ut, så funker xp og vista 32 best. jeg går for xp fortsatt, venter med vista en stund til.

jeg bestillte med instalert os fra før av, så jeg har noe da jeg får pcen.

ram kan jeg ikke noe om.

min pc blir snart sendt. er glad, lei av og vente. de sa den skulle sendes i løpet av noen dager. :D

9236618[/snapback]

wow, har du funnet ut!? Helt uten å engang prøve pc'n? WOW! :thumbdown:

Skal si deg at Vista 64bit kjører problemfritt på IFL90+ med de siste driverene.

Så vet du det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...