Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)

Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

• Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

• Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162

Anbefalte innlegg

Jeg hadde skikkelig lyst å kjøpe den laptopen. Men spørsmålet er da: er det bare meg eller er den full av feil og kødd?

9176046[/snapback]

Gjør deg selv en tjeneste, ikke kjøp IFL90+. Det finnes andre tryggere alternativer. Dell Inspiron 1520 og Asus G1S er to alternativer hvertfall jeg ser på som tryggere nå i etterkant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde skikkelig lyst å kjøpe den laptopen. Men spørsmålet er da: er det bare meg eller er den full av feil og kødd?

9176046[/snapback]

Gjør deg selv en tjeneste, ikke kjøp IFL90+. Det finnes andre tryggere alternativer. Dell Inspiron 1520 og Asus G1S er to alternativer hvertfall jeg ser på som tryggere nå i etterkant.

9176063[/snapback]

men jeg så på grafikkortet skjønner du :/ 512MB på en bærbar høres namme ut, særlig med en GT versjon av kortet. Men tror du Crysis kommer til å kjøres fint på en 256MB versjon? (f.eks @komplett: NVIDIA GeForce 8600M GT - 256 MB)

Finnes ikke bedre laptop på papiret for under 12000 :/ Men så er det jo kvalitet da.

Endret av MrLeftfield
Lenke til kommentar

Kjedelig at mange her har fått problemer, nå representerer ikke de få aktive personene i denne tråden på hvor dårlig bygd maskinene er. Det er jo de som har problemer med maskinen som kommer hit, de som er fornøyd kan jo ikke bry seg, de har dratt for å spille og leke med maskinen. De første som fikk maskinen har forsvunnet i natten. Så selv om folk her har problemer så betyr ikke det at alle maskinene er elendig og at alle som kjøper en IFL90+ får de samme problemene.

Lenke til kommentar
Kjedelig at mange her har fått problemer, nå representerer ikke de få aktive personene i denne tråden på hvor dårlig bygd maskinene er. Det er jo de som har problemer med maskinen som kommer hit, de som er fornøyd kan jo ikke bry seg, de har dratt for å spille og leke med maskinen. De første som fikk maskinen har forsvunnet i natten. Så selv om folk her har problemer så betyr ikke det at alle maskinene er elendig og  at alle som kjøper en IFL90+ får de samme problemene.

9176186[/snapback]

Samme unnskyldningen 360-fansen brukte om all rapporteringen av problemer med Xbox 360-en. For å være helt ærlig tror jeg faktisk at en god andel har problemer med sin IFL90+. Ingen vet akkurat hvor mange og alle påstander blir dermed rene spekulasjoner.

Når det gjelder grafikk-kort har ikke antall MB alt å si. For eksempel får ASUS G1S med sitt Nvidia 8600M GT 256MB V-Ram høyere 3DMark score enn IFL90+ sitt Nvidia 8600M GT 512MB skjermkort. Så det er slett ikke minnemengden som har alt å si. Ting som klokkehastighet, pipelines, shaders og annet har også mye å si.

Lenke til kommentar
Kjedelig at mange her har fått problemer, nå representerer ikke de få aktive personene i denne tråden på hvor dårlig bygd maskinene er. Det er jo de som har problemer med maskinen som kommer hit, de som er fornøyd kan jo ikke bry seg, de har dratt for å spille og leke med maskinen. De første som fikk maskinen har forsvunnet i natten. Så selv om folk her har problemer så betyr ikke det at alle maskinene er elendig og  at alle som kjøper en IFL90+ får de samme problemene.

9176186[/snapback]

Gode poenger Bruktbilen, kort sagt at noen få ikke er et bevis på hvor elendig kvalitet maskinene er i.

Når jeg kjøpte Compal CL56 for fire år siden var jeg meget bevisst på at jeg kunne fikse mange problemer selv. Legge inn OS, fikse drivere og software problem og snakke med mindre erfarne teknikere og problem skulle oppstå. Dette håper jeg de fleste som kjøper denne maskinen også greier. Det blir håpløst å sende inn maskinen i 14 dager ved hvert uløselige problem. I så måte er Dell et mye bedre alternativ som kommer på døren. Det kan jo lønne seg for folk å handle lokalt hos selskaper som gjerne låner ut maskiner hvis komplikasjoner oppstår. Og det gjerne uten tillegg i prisen. Flere frittstående leverandører som selger acer, asus, fujitsu etc.

Mitt råd er å kjøpe en annen maskin hvis oppetid er svært kritisk. Dersom du ikke kan være uten maskin i 14 dager så styr unna multicom, komplett etc. og alle som ikke tilbyr på stedet service eller erstatningsmaskin umiddelbart.

Når det er sagt så er det like sannsynlig at Compal har like høy pålitelighet/kvalitet som dell og andre merker, men monteringen lokalt er jeg noe mer usikker på. Jeg synes mange andre merker skilter med en mer gjennomført design sett utenifra. Nå kan jo skinnet bedra :whistle:

Lenke til kommentar
32bit xp

9176326[/snapback]

Ok. Slik jeg har oppfattet det kjører de som sliter minst enten XP 32 bits eller Vista 32 bits. Mens de som sliter litt mer med problemer gjerne kjører 64 bits. Slå meg ei om jeg tar feil, men jeg har nå oppfattet det slik. Dette er jo forsåvidt logisk også da driver og programvarestøtten til 64 bits fortsatt er ganske dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har bestillt Compal IFL90. Bruker denne maskinen samme drivere som IFL90+?

Isåfall sliter vel den med de samme problemene som IFL90+ gjør.

Har Compal kommet med nye drivere siden pcene ble sluppet på markedet, og/eller vil de komme med flere?

Lenke til kommentar
32bit xp

9176326[/snapback]

Ok. Slik jeg har oppfattet det kjører de som sliter minst enten XP 32 bits eller Vista 32 bits. Mens de som sliter litt mer med problemer gjerne kjører 64 bits. Slå meg ei om jeg tar feil, men jeg har nå oppfattet det slik. Dette er jo forsåvidt logisk også da driver og programvarestøtten til 64 bits fortsatt er ganske dårlig.

9176368[/snapback]

Ja, tror du har rett i det. Har nok ikke noen planer om å skaffe vista i den nærmeste framtid. Crysis er det eneste spillet jeg ønsker dx10 på, men det er lenge til det kommer, så kanskje Vista har fått seg en SP innen den tid.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ingen problemer med min maskin. Jeg bruker de siste driverne som er lagt ut på Compal sine sider.

Jeg har dette oppsettet.

IFL90+, Vista Ultimate 32bit, 4Gb RAM, Robson 1Gb, WSXGA+, 160Gb 7200rpm.

Eneste skår i gleden er overraskelsen jeg fikk når jeg installerte 32bit Vista og trodde jeg kunne nyte 4Gb RAM... men den gang ei! :wallbash:

Har ingen pixelfeil, maskinen min er godt skrudd sammen, opplever ingen stabilitetsproblemer what so ever!

(Driter forøvrig i WOW knappene, så de har jeg ikke installert)

Edit: Terret neon fileskrive...

Endret av TheHead
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Et spørsmål! Fungerer knappene til venstre for tastaturet hos deres? Altså quick-charge, og den med usb-tegnet på? Hos meg skjer det ingenting når jeg trykker de ned.

9176595[/snapback]

Tror de bare funker når PCen er skrudd av. Har ikke orker å prøve uansett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...