Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skal du returnere den?

9174137[/snapback]

Fordi jeg opplever stadige problemer med PC-en. Om det er drivere som er problemet kan det hende dette bedrer seg om noen måneder. Men jeg trenger en bærbar som fungerer nå.

 

Edit: Æsj, angrefristen har gått ut for ikke mange dagene siden. Dermed er jeg stuck med denne pc-en med mindre jeg får returnert den på reklamasjon. Men det kan jo bli noe vanskelig siden det ikke er sikkert at selve maskinen er problemet, men derimot driverne eller Vista 64 bits.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
Vurderer å benytte angrefristen jeg også ettersom Multicom nekter å rette pixelfeil på skjermen.. =/

Drit ass!

9174631[/snapback]

Har du angrefristen er det bare å benytte seg av den. Merk at Compal skal ha 500 kroner for det da, ettersom maskinen er skreddersydd til deg, og at de dermed har hatt kostnader ved montering og tilpassing. ;) Min angrefrist er gått ut, så er på mange måter stuck med denna maskinen nå. Dermed får jeg håpe de kanskje finner noen feil, eller lar meg bytte til 32 btis Vista om jeg leverer den inn til dem.

Lenke til kommentar
Huff, jeg angrer litt på at jeg bestilte den ettersom at det kan vere så mye problem.. Avbestiller så lenge. *Meh*  :ermm:

 

Jeg orker ikke gå rundt som en fattig student med en laptop som er mye stress med, her skal alt fungere med en gang. hehe

9174726[/snapback]

Kan ha vært et lurt valg. Jeg har snakket med flere som ikke har hatt problemer med sin IFl90+, og misunner dem i så måte. Jeg tror rett og slett problemet ligger i dårlige drivere til 64 bits Vista.

Lenke til kommentar
Mulig det. Men jeg har det med å vere uheldig, så jeg velger som sagt å vente litt. Sikkert best for min del. Holder det å bare sende dem en mail for avbestilling? Burde kanskje heller ringe?

9174740[/snapback]

Det smarteste er kanskje å sende mail. Da har du jo håndfast bevis på at du har avbestilt maskinen i tilfelle Multicom gjør en feil og sender deg maskinen alikevel. Men du kan jo gjøre begge deler. Ringe dem og avbestille, samt sende en mail hvor du minner dem på at du ville avbestille og spør om det er blitt gjort. Eller noe slikt.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar
det er vista folkens, ta hintet. :no:

skaffer meg xp så fort jeg for pcen. har alltid funka på alle maskiner med ikke noe prob. så jeg går heller over til vista da det er kommer noen nye drivere. etter jul, eller nærmere neste sommer.  :)

9174785[/snapback]

Vurderer å gå over til XP igjen selv. Hvordan er det forresten med Compal-drivere til de forskjellige OS-ene nå? Har sett linkene i informasjonstråden, men er det noen flere enn dette? Hvis PC-en fungerer bedre i XP lønner det seg vel kanskje å investere i den da.

Lenke til kommentar

Pcen min funker topp, hadde bare problemer med et par drivere på disken, men fikset ganske raskt. Bruker XP, ikke noe bruk for Vista enda.

 

Det er ingen vits å avbestille fordi enkelte har problemer, jada det er mange som har problemer, men det er ganske små problemer(Vista drivere). Enkelte har noe mer alvorlig som at pcen skrur seg av og slikt, men har bare sett 2-3 her som har opplevd det, har ikke fulgt med om det er fikset for de.

Lenke til kommentar

Har IFL90+ med Vista Ultimat 32bit, og har faktisk ikke opplevd noen problemer....

 

Tenkte en stund å oppgradere til 64bit siden jeg presterte å bestille med 4Gb RAM... (ser bare 3 av dem)... men jeg tror jeg klarer meg fint med 32bit en stund til.

 

Eller ihvertfll til SP1 og litt bedre drivere...

Lenke til kommentar
Vista er søppel, jeg kommer til å installere XP 32bits og selvfølgelig Linux (som kan utnytte mine 2x2GB) ^^

9175024[/snapback]

 

Om du skal ha linux på denne maskina bør du revudrere litt. Jeg og flere med meg har hatt store problemer med å få til linux, såvidt jeg vet er det kun Mandriva som funker, og nokså dålig... Det er så og si umulig å få til Fedora og Ubuntu, både 32- og 64bit.

Lenke til kommentar
Huff, jeg angrer litt på at jeg bestilte den ettersom at det kan vere så mye problem.. Avbestiller så lenge. *Meh*  :ermm:

 

Jeg orker ikke gå rundt som en fattig student med en laptop som er mye stress med, her skal alt fungere med en gang. hehe

9174726[/snapback]

Kan ha vært et lurt valg. Jeg har snakket med flere som ikke har hatt problemer med sin IFl90+, og misunner dem i så måte. Jeg tror rett og slett problemet ligger i dårlige drivere til 64 bits Vista.

9174732[/snapback]

 

Jeg har 64-bits vista og har absolutt ingen problemer overhodet. Mine feil er hardware relaterte og jeg sender min tilbake så fort som bare F!

Lenke til kommentar
Jeg har 64-bits vista og har absolutt ingen problemer overhodet. Mine feil er hardware relaterte og jeg sender min tilbake så fort som bare F!

9176036[/snapback]

 

Kan du presisere hva som er feil med hardwaren, og hvorfor du er så sikker på det? Ikke en teoretisk mulighet for at det er umodne drivere som er problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...