Gå til innhold

Compal m/Santa Rosa (LES 1.POST!)


Har din Compal vært inne til reperasjon?  

185 stemmer

  1. 1. Har din IFL90(+) vært på reperasjon?

    • Ja
      31
    • Nei
      62
    • Har ikke IFL90(+)
      92
  2. 2. Har din IFT100 vært inne til reperasjon?

    • Ja
      9
    • Nei
      14
    • Har ikke IFT100
      162


Anbefalte innlegg

OK, jeg skal innrømme at jeg lenger ikke er en stor gamer :)

 

I et "generelt windowsmiljø" syns jeg stor oppløsning er utrolig behagelig. Med tanke på flere vinduer ved siden av hverandre, selvlaga access databaser med mye info i bredden etc. etc.

 

Og ellers har jeg oppdaga en gigantisk feil. 14"'ene heter IFT00 og IFT01, og ikke IFT100 og IFT101 som jeg har kalt de :D

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nytt svar på mail fra Multicom:

 

Hvilke av modellene vil ha mulighet for egendefinert bilde på dekselet på baksiden av skjermen?

 

IFL90+ (WSXGA) - INGEN MULIGHET FOR DETTE, og den vil ikke få noen mulighet for det fordi den har en mer "glossy finish".

IFL90 (WXGA) - Vil ha muligheten.

IFL91 - Vil ha muligheten.

IFT00 - VIL I FØRSTE OMGANG IKKE HA MULIGHET FOR DETTE.

IFT01 - Foreløpig ukjent.

 

Kommer de større diskene som har kommet for IFL90 snart for IFL91 også?

Dette blir lagt ut i løpet av kort tid.

 

Spurte nok en gang om portplasseringer for IFL91

De har en testmaskin inne nå, og info er ikke helt bekrefet. Så derfor vil de ikke gi ut noe informasjon enda. Forståelig egentlig.

 

Når 9-cellers batterier gjøres tilgjengelig for IFL91 vil dette være batteri mulig å benytte som "batteri 1" eller må det kjøpes i tillegg?

Dette er ikke avklart enda.

 

Hvilken av batteritypene vil komme til IFT00?

Denne vil komme med et 9-cellers batteri.

 

- Amund

Lenke til kommentar

Jeg driver å snuser etter ny bærbar nå, og både Zepto og Compal er i siktet. Når dere driver å snakker om alle disse PC'ene her, så kan man jo bare velge om man vil ha Zepto eller Compal, siden Zepto selger Compal PC'ene. Er bare å velge den billigste da...

 

Når det er snakk om oppløsning på skjermen, så var Zepto sin versjon av IFL90 dårligere, altså 1280x800. Compal har 1680x1050. Så det tidligere i tråden at det var nevnt dette om spilling at det var bedre å ha en skjerm med 1280x800 pga at 1680x1050 krever mer av maskinen, men man må jo da ikke kjøre 1680x1050 om man ikke vil. Så akkurat det fattet jeg ikke helt.

 

Ser jo det på min bærbare nå at hvis jeg stiller ned oppløsningen fra nativ oppløsningen skjermen har, 1280x800, så blir bildet mindre klart. Vil det bli slik hvis du kjører 1280x800 eller andre widescreen oppløsninger på f.eks Compal IFL90 også?

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Ser jo det på min bærbare nå at hvis jeg stiller ned oppløsningen fra nativ oppløsningen skjermen har, 1280x800, så blir bildet mindre klart. Vil det bli slik hvis du kjører 1280x800 eller andre widescreen oppløsninger på f.eks Compal IFL90 også?

8793888[/snapback]

Ja, dette kjennetegner alle med LCD-skjerm, derfor anbefaler jeg nesten alltid de som skal ha spillbærbare til å velge en lav nativ oppløsning siden de allikevel må skru ned oppløsninga i mange spill for å oppnå god flyt. Om de velger f.eks WSXGA+, og da er mye av poenget med høy skjermoppløsning borte.

Lenke til kommentar

hmmm.... Da får jeg nesten se hvilken maskin jeg kjøper. Dog tror ikke at det skulle være så stort problem å kjøre fleste spill med 1680x1050 oppløsing med 8600 GT. Jo lavere oppløsning jo flere ganger AA må du kjøre på for at det skal bli smooth. Høyere oppløsning krever mindre AA for å se like bra ut. Men jeg har vel en liten stund å tenke på det, lyst på glossy skjerm, og Zepto sine priser appelerer ikke akkurat nå.

 

Får vel nesten bare håpe at Znote 3415W kommer snart og at de ikke bytter skjerm. Litt dumt at ikke Zepto tilbyr det turbo-minne saken som man putter i. De selger med de hybrid diskene fra Samsung, men virker som om det er lang leveringstid på de.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe meg IFL90. Jeg kunne tenke meg å kjøre Linux på den. Noen som vet hvor kompitabel IFL90 vil være med Linux?

 

Jeg kunne også godt tenke meg noen anbefalinger av Linux-distroer. Jeg trenger en stabil og brukervennlig distro med mulighet til å spille spill, enten direkte støtte fra OS-et eller gjennom et av de mange programmene som finnes...

Lenke til kommentar

Nå har de lagt ut Compal IFL90i også, etterfølger etter HEL80i. Denne har glossy skjerm med 1280x800 oppløsning. Den har 256MB på skjermkortet istedet for 512MB og 6-cellers batteri istedet for 9.

 

Hvor stor forskjell er det mellom 512MB og 256MB versjonen av skjermkortet?

Lenke til kommentar
Så nettopp at 8800-serien var planlagt til høsten :ermm:

 

Og nå kan jeg ikke bestemme meg helt... Kjøpe PC nå med 8600, eller vente til høsten og kjøpe med 8800....

8799059[/snapback]

 

disse vil jo ligge i en helt annen prisklasse enn maskinene med 8600, ved lanseringen må du sannsynligvis på feil side av 20 000 for å få en maskin utstyrt med 8800. 8800 vil også kun være tilgjengelig på maskiner i 17" størrelse (eller større).

Lenke til kommentar

Det har blitt flere valgmuligheter for IFL 90 på Multicom nå... er det sånn å forstå at 9 celler batteriet stikker ut mens 6 celleren ikke gjør det?

 

Edit: Kom en hel horde med leifer her.... tror jeg tok de fleste med en granat :p

Endret av Dhack
Lenke til kommentar
Det har blitt flere valgmuligheter for IFL 90 på Multicom nå... er det sånn å forstå at 9 celler batteriet stikker ut mens 6 celleren ikke gjør det?

8800164[/snapback]

Suverent! Full konfigureringsfrihet nå. Om jeg skulle hatt pc nå så hadde det definitivt blitt en IFL90, mulig å konfigurere den akkurat slik jeg ønsket den nå ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...