NikkaYoichi Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jeg har laget et script som konfigurer proxy-instillinger for IE. Ser nå slik ut: Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") WshShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyEnable","1","REG_DWORD" WshShell.RegWrite "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyServer","min.proxy.no:8080","REG_SZ" WScript.Echo "Nå er maskinen klar for Internett =) Dette funker helt fint, men jeg ønsker å legge til 3 unntak, f.eks at proxy ikke skal brukes for ikke.proxy.no ikke.proxy.com ikke.proxy.ru Noen som vet hvordan man kan konfigurere dette samtidig? Edit: Dette er vbs for de som måtte irritere seg over at jeg ikke har nevnt det. Endret 11. mai 2007 av Quayle Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 ' Proxy script set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") ' Slå på proxy WSHShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyEnable", 1, "REG_DWORD" ' Sette ip og port til proxy WSHShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyServer", "min.proxy.no:8080" ' Sette unntak WSHShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ProxyOverride", "ikke.proxy.no;ikke.proxy.com;ikke.proxy.ru;<local>" ' Gi beskjed at proxy er slått på WScript.Echo "Proxy er slått på" <local> setter unntak for lokale adresser. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 *snipp* Tusen takk, det funker perfekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå