Gå til innhold

Nokia N81 og N82 (unannounced foreløpig)


Anbefalte innlegg

http://www.engadget.com/2007/05/10/nokia-n...-come-to-light/

 

 

The N81 is a slider running S60 3rd Edition FP1. It has 8 GB of onboard memory, a 16 million color 320 x 240 screen, 2 megapixel camera, 3.5 mm headphone jack, WiFi, Bluetooth with A2DP support and 3G in the 2100 MHz band. It launches during 4Q 2007.

 

Form factor: slide

Dimensions: 102 x 50 x 17.9 mm

Weight: ~ 140g

Memory: 8GB internal flash memory

Music Playback time: up to 12,5 hours

Gaming time: up to 3-4 hours

Talk time: up to 3-4 hours (3G)/3-4 hours(GSM)

Standby time: up to 15 days

Main Display: 2.4"QVGA 240x320, 16M colors

Main Camera: 2Mpix

Second Camera: CIF

 

051007_0310_nokian818gb1.jpg

 

 

 

 

Nokia N82 Imaging KING

 

The second juicy bit of information from your Symbian-Guru today is of the Nokia N82. This is a candybar device to followup the N73. Similar to the N81, it has quad-band GSM and 2100 HSDPA, BT 2.0 (w/ A2DP), WiFi (b/g w/ uPnP), but also adds built-in GPS, TV-out, FM Radio, and a MicroSD slot. The kicker is VGA, 30 fps video recording and a 5MP shooter with Carl Zeiss lens and auto-focus, similar to the N95. However, the N82 packs an awesome XENON flash for ultra-brightness. The N82 is designed for style, but packing the features to make it worth the $$. Still running S60v3 FP1, the N82 lengthens the life-span of the S60v3 FP1 platform, and should be available in Q4 2007. It is targeted towards "tech-stylists 20-35," with a female skew, but not enough to dissuade males of its power.

 

Full Specs:

* Dimensions: 112 x 50.2 x 17.3 mm

* Weight: 120 g [Target]

* Memory: Up to 100 MB in-build, support for hot swappable MicroSD card (1GB in-box)

* Talk time: GSM: 280min, WCDMA: 180min (Target)

* Standby time: GSM: 270hrs WCDMA: 250hrs (Target) Display Specification

* Main Display: 2.4"QVGA 240x320, 16M colors Camera Specifications

* 5MPix, Autofocus, up to 20 x digital zoom. Real Xenon flash. Integrated camera protection

* Secondary camera: CIF

 

051007_0330_nokian82ima1.jpg

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var spennende..! Spesifikasjonsmessig fine mobiler, men ser ikke helt N82 som N73 sin etterfølger. N82 er spesifikasjonsmessig absolutt på høyde med N95, men i noe de fleste vil si et bedre design. N73 derimot var et alternativ til datidens N95, N80, som ikke hadde wifi. Håper fortsatt på en oppfølger til N73 med gode kameraegenskaper, wifi, symbian osv. men uten HSDPA og GPS.

 

Den som venter får se :)

 

Har noen få ankepunkter:

1. N81 er ikke helt typisk Nokia-design, men kan alltids forandres.

2. Alle ryktene så langt har sagt at N81 skal ha 10gb harddisk, ikke flash. Det har foreløpig ikke vært noen tegn på at Nokia går over til flash helt enda.

3. Bildene er ikke spy-shots, men datagenererte bilder. Den eneste gangen slike ryktebilder har kommet ut og modellen har vært ekte var 6680.

 

Er i hvert fall noe.

Lenke til kommentar

:D

Damn, nå nærmer seriøst Nokia seg "drømmemobilen" min. Eneste som skal til etter min mening er optisk zoom, større og høyere oppløst skjerm og stor sensor i kameraet. ;)

 

På den annen side, så er jo N95 like god som denne, så om N82 ikke kommer før om et år, og til en pris på 5000, så kan en jo like godt kjøpe N95 som da sansynligvis vil koste det N80 koster nå? :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Viker ikke helt sant. Dem vil koste mer i følge spec. og for det andre vil ikke mobilene komme før slutten av 2007 eller starten av 2008... Da må nokia gire om til 5 eller 6 fordi de er veldig trege og holder ikke leveringsdatoene de har planlagt! Tviler på at du vil få se så mye til det i 2007, men man vet aldri :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det sies jo at Nokia N82 = En candybar N95 med bedre blits.

 

Er det sant?

Ser jo at den skal ha 5MP, skikkelig flash osv..

 

Men hva med alt det andre?

Er maskinvaren like kraftig osv?

 

Lurer på om jeg kanskje skulle vente på en N82,

hvis den er like kraftig, og med skikkelig blits.

Kanskje bedre batteri og mer..

 

Så vurderer jeg den kanskje.

Selv om jeg vil savne den store skjermen, og de fancy slidene som N95 har.

 

Kunne noen tenke seg å lage en liten head-up mellom N95 og N82.

Så jeg kan få vite hvordit N82 er noe å vente og satse på eller ei..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...