Gå til innhold

Tips og råd til et lite hjemme studio

Fraction

Anbefalte innlegg

Hei!

Ok jeg er helt grønn når det kommer til dette emne så jeg trenger litt hjelp.

Jeg skal lage et lite hjemme studio og trenger tips og råd til utstyr. Det jeg ønsker er å få ned ideene mine og lagre disse samt lage en mix ol. for en ferdig låt.

Jeg kommer til å bruke en del FL studio men trenger også muligheten for å recorde gitarene mine og vokal.

For gitar og vokal delen tenkte jeg på å kjøpe en Line 6 UX1 eller UX2 men er litt usikker på om jeg kan bruke det jeg lagrer med denne i f.eks FL Studio. I den forbindelse så trenger jeg også en mikrofon for vokal recording.

For å gjøre trommedelen litt enklere samt andre funksjoner så tenkte jeg på en korg padKONTROL i tillegg til at jeg kjøper et midi keyboard av et eller annet slag.

Budsjettmessig så hadde jeg tenkt meg rundt en 10000,- (ferie penger er så digg) men vet at dette ikke kommer til å dekke alle kostnadene rundt prosjektet så jeg starter der og bygger ut etterhvert som jeg har penger til det.

Oi glemte at jeg også trenger et lydkort til dette da jeg kun har et X-FI Xtreme Music.

Endret av Fraction
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

jeg villa ha spart litt til, og kjøpt en Mackie Onyx 1220 eller høyere.

mackien har et innebygd lydkort, som kjører på firewire.

det som er så bra med mackie er at det er veldig bra pre-amper til og sitte i en slik mixer...

en stk kondis mic til vokal.

og en SM57 til gitar

Lenke til kommentar

Som Nird påpeker, er nok Mackie bedre, men det er da et spørsmål om pris.

Når det er sagt, med min Behringer- mikser, fulgte det med lydkort, en liten USB- sak. Forbløffende bra lyd, men jeg hører forskjell på den og Delta- kortet mitt. Men Delta 66- kortet er ikke så mye bedre som prisen skulle antyde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...