Gå til innhold

HTML Koding for å laste ned fil?

Anbefalte innlegg

Det er litt dumt, jeg hadde kode for dette men klarte å rote den bort. Siden jeg bare ytterst sporadisk benytter HTML er det ikke lett å huske noe, og nå vil det ta meg litt tid å rite frem igjen noe av den dokumentasjon jeg sikkert har et sted...

Hva jeg trenger er bare en mal for å lage et innslag i min meny, som besørger nedlasting av en fil. Det er jo så såre enkelt...

mvh, Rolf

Endret av rofl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror man er avhengig av et serverside språk for å tvinge frem en nedlastningsboks hos brukeren.

8586969[/snapback]

nope, det er det ikke. lurer på hvor du har det fra egentlig da det ikke henger på greip

8586984[/snapback]

Var vel muligens derfor jeg skrev "Tror man .. *snip* .. " ;)

Uansett, her kan man lese om å tvinge frem en nedlastningsboks ved bruk av PHP.

Du kan lese mer om dette i RFCen "RFC 2183 - Communicating Presentation Information in Internet Messages: The Content-Disposition Header Field".

Lenke til kommentar
nope, det er det ikke. lurer på hvor du har det fra egentlig da det ikke henger på greip

8586984[/snapback]

I noen tilfeller må man faktisk det. Noen filtyper finnes det plugins til i nettleseren, og dermed vil den åpnes i nettleseren i stedet for å åpne en nedlastingsboks. Men om man med et serverside-språk "endrer" filtypen på filen til en fil det umulig finnes extensions/plugins på, kan man få opp nedlastingsboks uansett.

Så det du sier henger ikke på greip.

Lenke til kommentar
Da vil jeg anbefale å skrive [LØST] ved å endre emnefeltet i første posten. Bruk "Rediger"-knappen.

8587673[/snapback]

Løst - nesten - jeg tror det må ligge noe der hvor det står 'Last ned', men hva var nå det igjen?

Lenke til kommentar
Da vil jeg anbefale å skrive [LØST] ved å endre emnefeltet i første posten. Bruk "Rediger"-knappen.

8587673[/snapback]

Løst - nesten - jeg tror det må ligge noe der hvor det står 'Last ned', men hva var nå det igjen?

8588272[/snapback]

Så lenge den viser til en filendelse som ikke åpnes i en nettleser skal du ikke trenge noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...