Yama Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Synes nå godt FunCom kunne godt gjort ferdig Age of Conan før de begynner å gi seg ut på et nytt MMO. FunCom har vel sagt at det ikke er penger i singleplayerspill til PC, så det blir vel i hovedsak MMO-er fra den kanten fremover. 8590892[/snapback] dem prioriterer fortsatt AoC, så jeg er ikke nervøs for enda en utsettelse eller lavere kvalitet pga dette spillet. Men de holder på med det og planlegger hvordan det skal være... Og ja, det blir nok bare MMO fra nå av. men dette plager meg heller ikke da jeg er kjempe fan av den sjangeren. Blir AoC den sukseen det ser ut til og bli kan nok Funcom konkurrere blant verdens toppen... Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 de fleste spillstudioer holder på med flere spill samtidig. siden tech-betaen til AoC alerede har begynt har nok funcom gjort seg ferdige med det meste av ting som grafikk og leveldesign. det er ganske selvølgelig at funcom da setter grafikere og level-designere på nye prosjekter. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Kan ikke si jeg liker konseptet her men, framtidens New York blandet med magi og monstre. Høres litt for sært ut for meg. Hvorfor ikke lage bare "The World Online", totalt realistisk MMO istedenfor å lage noe som ingen kan relatere til. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hvorfor ikke lage bare "The World Online", totalt realistisk MMO istedenfor å lage noe som ingen kan relatere til. Ideen der er god, men jeg ser for meg at det er et konsept som det er vanskelig å få til å fungere i det lange løpet. Det kan bli ganske så kjedelig etterhvert med et totalt realistisk mmo. Lenke til kommentar
Freakhavoc Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Dette er jo rett og slett noe av det mer interessante jeg har sett gjort av noe spillfirma noen gang. Måten de har valgt å introdusere spillet til mmorpg fans, gjennom noe som ligner på en slags prequel til selve spillet i form av gåter og mysterier er nytenkende. Det er jo godt over hundre personer aktive til en hver tid på forumet og flere i irc kanaler som forsøker å forske og løse problemene. @ Avean, spillet foregår ikke i fremtidens New York, men i flere byer, bare tre av byene har blitt nevnt så langt, men at det vil være flere er helt garantert. Spillet tar for seg dagens verden, med dagens teknologi til grunn, da tenker jeg i hovedsak konvensjonelle våpen og transport, samt at byene vil være kjente for mange. Spillet tar den verdenen vi er vant til (og kan du ikke relatere til den, så bør du komme deg ut og vekk fra pc'en litt), og knytter den opp til noe som etter min mening ligner Ragnarok men vi ikke vite noe om hva det er som faktisk skjer enda, muligens enden av verden som vi kjenner den, og hvordan mennsker tar opp kampen mot dem. Det som i følge intervjuet dems legger enda mer dybde i spillet, er at det vil finnes hemmelige samfunn eller grupperinger som har som mål å finne ut hvordan å bekjempe og overvinne det som skjer med jorden. Så som utgangspunktet, så har vi jorden som vi kjenner den, så skjer det utenkelige, jorden blir angrepet av mørket og onder, og hvordan beskytter man seg mot det utenkelige? Hvem vet. Kanskje en må benytte seg av noe annet som er utenkelig? Magi? Muligens. I en slik sammenheng hadde jeg sagt ja takk om det viste seg at noen i verden faktisk hadde slike ferdigheter og kunnskap. Det var uansett min tolkning av det så langt. Meget spennende. Endret 13. mai 2007 av Freakhavoc Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hvorfor ikke lage bare "The World Online", totalt realistisk MMO istedenfor å lage noe som ingen kan relatere til. 8600236[/snapback] Slik som Second Life, mener du? Måten de har valgt å introdusere spillet til mmorpg fans, gjennom noe som ligner på en slags prequel til selve spillet i form av gåter og mysterier er nytenkende. 8601116[/snapback] Dette med slike teaser-nettsteder med gåter har blitt gjort mange ganger før, selv om jeg pinlig nok må innrømme at jeg ikke kan komme på noen eksempler å vise til akkurat nå. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Dette er jo rett og slett noe av det mer interessante jeg har sett gjort av noe spillfirma noen gang. Måten de har valgt å introdusere spillet til mmorpg fans, gjennom noe som ligner på en slags prequel til selve spillet i form av gåter og mysterier er nytenkende. Det er jo godt over hundre personer aktive til en hver tid på forumet og flere i irc kanaler som forsøker å forske og løse problemene. @ Avean, spillet foregår ikke i fremtidens New York, men i flere byer, bare tre av byene har blitt nevnt så langt, men at det vil være flere er helt garantert. Spillet tar for seg dagens verden, med dagens teknologi til grunn, da tenker jeg i hovedsak konvensjonelle våpen og transport, samt at byene vil være kjente for mange. Spillet tar den verdenen vi er vant til (og kan du ikke relatere til den, så bør du komme deg ut og vekk fra pc'en litt), og knytter den opp til noe som etter min mening ligner Ragnarok men vi ikke vite noe om hva det er som faktisk skjer enda, muligens enden av verden som vi kjenner den, og hvordan mennsker tar opp kampen mot dem. Det som i følge intervjuet dems legger enda mer dybde i spillet, er at det vil finnes hemmelige samfunn eller grupperinger som har som mål å finne ut hvordan å bekjempe og overvinne det som skjer med jorden. Så som utgangspunktet, så har vi jorden som vi kjenner den, så skjer det utenkelige, jorden blir angrepet av mørket og onder, og hvordan beskytter man seg mot det utenkelige? Hvem vet. Kanskje en må benytte seg av noe annet som er utenkelig? Magi? Muligens. I en slik sammenheng hadde jeg sagt ja takk om det viste seg at noen i verden faktisk hadde slike ferdigheter og kunnskap. Det var uansett min tolkning av det så langt. Meget spennende. 8601116[/snapback] Vel jeg tolket ikke spillet som dette, det høres mer ut som ett fantasi spill enn noe annet. De har jo nevnt både magi og monstre, sånne ting får meg til å reagere med avsky med engang. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Vel jeg tolket ikke spillet som dette, det høres mer ut som ett fantasi spill enn noe annet. De har jo nevnt både magi og monstre, sånne ting får meg til å reagere med avsky med engang. 8603565[/snapback] hvis du avskyr magi og monstere går du glipp av satans mye god underholdning. men fair enugh, du er vel rett og slett ikke målgruppen da. jeg synes settingen virker upåklaglig. setting har funcom altid vert gode til. de var de første som laget et sciense fiction MMO spill og de blir nå de første til å lage et satt i moderne tid. Lenke til kommentar
Freakhavoc Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Vel jeg tolket ikke spillet som dette, det høres mer ut som ett fantasi spill enn noe annet. De har jo nevnt både magi og monstre, sånne ting får meg til å reagere med avsky med engang. 8603565[/snapback] Ok, vel jeg forstår ikke helt smaken din, jeg har selv sett at du har postet i en Age of Conan tråd her på forumet om hvilken klasse du skal spille der. I følge AoC faq og feature lister inneholder Conanuniverset en god del magi, abnormaliteter og det spillet er fiksjon i fantasisjangeren av ganske høy karakter. Conanspillet inneholder også en del typer monster i tillegg til sin mennesklige kontigent. Uansett, så vet jeg/vi alt for lite til å egentlig kunne ta The Secret World ordentlig i forsvar. Ideene og settingen høres ganske kul ut, og det er nok for meg til å sjekke innom spillet i blant for å se hvordan det går i utviklingen. Endret 13. mai 2007 av Freakhavoc Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Syntes konseptet hørtes svært interessant ut. Mystikk, magi og filosofi er en lett blanding som hører godt sammen. Er vel derfor jeg liker tv-serien Heroes veldig godt også. Og det er en lettelse å høre at spillet kommer til xbox 360 også, skulle bare ønske at boksen kunne få god støtte for mus! Lenke til kommentar
karakas Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Dette er jo helt fantastisk! Anarchy Online står fremdeles som det eneste mmo spillet jeg har fått en så god følelse av. Drømmefall hadde den mest engasjerende historien av alt jeg har sett på flere år i rpg-ish spill. ------------------ AO har en fantastisk historie som virkelig kan engasjere ja, husker godt den enorme tråden på AO-forumet angående SL-historien, og hvordan tingene egentlig var. Bare synd at vi ikke så så veldig mye til historien in-game. AO har også ett av de absolutt beste communitiene jeg har vert borte i hva anngår spill. Voksent, engasjerende og imøtekommende på alle måter. Håper at de samme folkene flokker seg om de andre MMO-spillene til FC. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Syntes konseptet hørtes svært interessant ut. Mystikk, magi og filosofi er en lett blanding som hører godt sammen. Er vel derfor jeg liker tv-serien Heroes veldig godt også. Og det er en lettelse å høre at spillet kommer til xbox 360 også, skulle bare ønske at boksen kunne få god støtte for mus! 8606047[/snapback] Nå tror jeg ikke dette er HELT det samme som Heroes men Elsker superkrefter selv men nå er nå ikke dette helt det samme. Høres ut som ett typisk RPG for min del. Lenke til kommentar
Bredoc Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Håper dem får til det her hos Funcom. Dette ser virkelig lovende og interessant ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg