Senshi Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei, Planlegger en roadtrip til Europa og vurderer derfor å gå til innkjøp av en GPS. Noen som kan hjelpe meg i jungelen av GPS'er? Ønsker en GPS med stor skjerm, og den må ha gode oppdaterte kart. Viktigste for meg at den finner fram, og er kjapp til å kalkulere ny rute dersom jeg kjører feil etc. MP3 støtte er ikke veldig viktig. Har IPOD tilkobiling i bilen. Bluetooth handsfree støtte er sikkert kjekt å ha. TomTom GO 910 er vel et safe kjøp? Men er det verdt 4000 kr? Eller får jeg mer for pengene ved å gå for en Garmin Nüvi 310? Hvordan er TomTom 910 mot Garmin Nüvi 660 f.eks ? Håper noen kan hjelpe meg i GPS jungelen. Har aldri hatt en GPS, så jeg trenger litt innspill fra noen med peiling. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Har selv er Garmin nuvi 360,veldig fornøyd med den Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg har ikke GPS-mottaker selv, men har hørt veldige gode erfaringer med TomTom. Tror uansett at både TomTom og Garmin er "sikre" valg, men du kan jo ta deg en tur innom www.dingz.no, de har testet en del GPS-mottakere. Lenke til kommentar
diss Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jeg har Garmin Nüvi 350, fornøyd med den Tips: Ikke fest gpsen midt i frontruten! Det er overraskende mange som gjør nettopp det.. Endret 11. mai 2007 av diss Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Jeg har Garmin Nüvi 350, fornøyd med den Tips: Ikke fest gpsen midt i frontruten! Det er overraskende mange som gjør nettopp det.. 8587483[/snapback] Hva er problemet da? Lenke til kommentar
diss Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 (endret) Problemet når folk setter GPSen midt i ruten er at de reduserer sikt ut gjennom ruten. Nå er jo ruten delt inn i felter som f.eks. bestemmer muligheten for reperasjon ved steinsprutskader. Jeg lurer på hva folk tenker med når de setter gpsen i hodehøyde midt i ruta, bra korka. Det er problemet. Endret 11. mai 2007 av diss Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Forumet har en egen kategori for GPS og satelittsporing her. Her finner du mange som er flinke å svare på det du lurer på. Av de to du foreslår vil jeg absolutt anbefale tomtom910. Større skjerm, fotoboks / bomring varsel inkludert. Stor skjerm har mye og si under kjøring. I tillegg vil jeg påstå at programvaren til datamaskinen er bedre hos tomtom enn garmin. Greiere å planlegge reiseruter - legge inn POI m.m Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Om du ender opp med TomTomGO910 så ta inderlig med noe du kan trykke på reset knappen med(binders eller mindre). Min henger seg alltid opp når det minst passer. Mye annet tull med den også, så hadde jeg skullet kjøpe i dag så hadde jeg endt opp med en Garmin. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Har en tomtom i audin, funker perfekt. (er ikke min bil, fortsatt under 18 ) Lenke til kommentar
underground Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Har en garmin nüvi 300 og er veldig fornøyd med den. Rask til og kalkulere ruter om man kjører feil, men husk og oppdatere firmware og programvare iblant. Det gjelder jo alle typer. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Forumet har en egen kategori for GPS og satelittsporing her. Her finner du mange som er flinke å svare på det du lurer på. *Svinge med tryllestaven* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå