Gå til innhold

Kjøp av GPS til bil

Senshi

Anbefalte innlegg

Hei,

Planlegger en roadtrip til Europa og vurderer derfor å gå til innkjøp av en GPS.

Noen som kan hjelpe meg i jungelen av GPS'er?

Ønsker en GPS med stor skjerm, og den må ha gode oppdaterte kart. Viktigste for meg at den finner fram, og er kjapp til å kalkulere ny rute dersom jeg kjører feil etc. MP3 støtte er ikke veldig viktig. Har IPOD tilkobiling i bilen. Bluetooth handsfree støtte er sikkert kjekt å ha.

TomTom GO 910 er vel et safe kjøp? Men er det verdt 4000 kr? Eller får jeg mer for pengene ved å gå for en Garmin Nüvi 310?

Hvordan er TomTom 910 mot Garmin Nüvi 660 f.eks ? :hmm:

Håper noen kan hjelpe meg i GPS jungelen. Har aldri hatt en GPS, så jeg trenger litt innspill fra noen med peiling. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet når folk setter GPSen midt i ruten er at de reduserer sikt ut gjennom ruten. Nå er jo ruten delt inn i felter som f.eks. bestemmer muligheten for reperasjon ved steinsprutskader.

Jeg lurer på hva folk tenker med når de setter gpsen i hodehøyde midt i ruta, bra korka. Det er problemet.

Endret av diss
Lenke til kommentar

Forumet har en egen kategori for GPS og satelittsporing her. Her finner du mange som er flinke å svare på det du lurer på.

Av de to du foreslår vil jeg absolutt anbefale tomtom910. Større skjerm, fotoboks / bomring varsel inkludert. Stor skjerm har mye og si under kjøring. I tillegg vil jeg påstå at programvaren til datamaskinen er bedre hos tomtom enn garmin. Greiere å planlegge reiseruter - legge inn POI m.m

Lenke til kommentar

Om du ender opp med TomTomGO910 så ta inderlig med noe du kan trykke på reset knappen med(binders eller mindre). Min henger seg alltid opp når det minst passer. Mye annet tull med den også, så hadde jeg skullet kjøpe i dag så hadde jeg endt opp med en Garmin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...