deep750 Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei, de to siste dagene har jeg hatt problemer med outlook (office 2003). når jeg åpner ny epost hopper cpu-bruken til 100%, og slik er det frem til e-posten blir åpnet...har opplevd at det tar opptil 3 minutter per e-post. Jeg har kjørt panda-antivirus og søkt etter virus, også kjørt spybot, adaware og crapcleaner, men uten at det hjalp ... noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Dette skjer når du oppretter ny e-post? Fungerer Word som den skal? Bruker du Word som redigeringsprogram for ny e-post (Verktøy -> Alternativer -> E-postformat)? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 hei, takk for svar. Det gjelder ikke når jeg oppretter ny e-post. word, som er redigeringsprogrammet, fungerer fint. Det gjelder kun når jeg velger å åpne e-post som ligger i innboksen. Dette uansett om det er ny ulest e-post eller eldre e-post. outlooken er forøvrig tilkoblet exchange. Men jeg er den eneste her som opplever problemer med outlook Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Du har ikke tilfeldigvis noen programmer som kobler seg til Outlook? F.eks. Samurize eller Desktop Sidebar? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 nei, ikke som jeg vet om...det eneste jeg vet som kobler seg til er Panda clientshield for outlook/exchange Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hva er det som bruker all CPU kraften? Er det Outlook selv, eller et annet program? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 det er outlook, den bruker det som er tilgjenglig (99%)...igår brukte den over 100mb minne og Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Du kan prøve å kjøre "Detect and Repair" fra "help" menyen. De scanner gjennom registernøkler og filer for MS Office og ser etter og reparerer feil. Bruker du Exchange cached mode? Prøv i så fall å deaktivere den, og se om det blir bedre. Hvis det blir det, kan det være .ost-filen som er dårlig. Du kan også prøve å opprette en ny Outlookprofil. Det gjør du i kontrollpanelet, under "Mail" -> "Profiles" -> "Add". Om du ikke vet hvilken mailserver du bruker, sjekk dette i den gamle profilen først. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Du kan også forsøke følgende: Klikk Start -> Kjør og skriv: outlook /unregservr og klikk Ok. Klikk Start -> Kjør og skriv: outlook /regserver og klikk Ok. Dette fjerner og gjenoppretter alle registernøkler knyttet til Outlook. Har du forsøkt å deaktivere Panda Clientshield? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 takk for all forslag...skal teste dem ut...kommer med tilbakemelding Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 prøvde detect and repair, og det virker som det fungerer får se an om det fortsetter slik. TAKK til dere alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå