dravisher Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Joda, det er greit nok det. Men denne løsningen fører til at en ser det samme på alle de 4-5 skjermene, ikke sant? Det som er ønskelig, er at det i hver garderobe, blir vist ulike bilder/tekst. Og det funker vel heller dårlig med denne løsningen med usb. 8998862[/snapback] Nei så vidt jeg forstår blir det akkurat som om man kobler skjermene f.eks. via hver sin DVI-port. Dvs. at man kan velge om man vil klone samme bilde til alle skjermene eller utvide skrivebordet over dem. Hvis man utvider skrivebordet kan man kjøre forskjellige instanser av et bildevisningsprogram på hver skjerm (jeg regner med programmene fungerer slik, har ikke flere skjermer selv så får ikke testet). Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 For så vidt ingen dårlig ide. Selv om dette kanskje er noe unødvendig avansert? Ser helst for meg å ha det noe "lettere", spesielt med tanke på at jeg selv må ta meg av alt det tekniske. 8587022[/snapback] Spesielt avansert er det ikke. Du setter opp en vanlig XP-maskin. Legger inn styringsprogrammet og så logger de på som vanlig! En løsning slik jeg ser det, er at du starter opp maskinene (OfficeStation), starter et bildevisningsprogram som viser alle bildene i en gitt mappen. Så fjerner du tastatur og mus fra OfficeStation boksene. Disse står bare å surrer og går (pass på at eventuell skjermbeskytter og slikt er deaktivert. Når nye bilder skal vises, så sitter bare du på tjeneren (XP-maskinen) og putter disse inn i riktig mappe (og fjerner de som ikke skal være der). Vanskligere enn det tror jeg ikke det trenger å gjøres! Jeg mener dette vil bli en enkel og grei løsning, men finnes sikkert greiere løsninger. 8587488[/snapback] Ser ut til at jeg skal få testet dette nå, på en av avdelingene. Men funker det med en switch fra verten, til å dele ut til de fire basene? Eller må det noe mer avansert til her? Noen som har prøvd dette produktet før? 8996525[/snapback] Skal holde med en Switch mellom verten og Office Station boksene! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 12. september 2007 Forfatter Del Skrevet 12. september 2007 Om noen har noen nye tanker rundt dette prosjektet, så si gjerne ifra. Håper å få testet en officestation om ikke altfor lenge.... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Er igjen igang med fintenkning på hvordan dette skal gjøres. Har lekt med tanken på å kjøpe skjermer hvor en setter inn minnekort, men tenker da at det vil bli litt for liten mulighet til å kjøre powerpoint, film osv på skjermene. Noen som har erfaring med å kjøre Office Station trådløst? Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 Hva med å kjøpe 4 stk pci skjermkort og ha i en og samme maskin? Selv et billig radeon 7000 kort spiller divx helt greit om det er ønskelig i fremtiden. Koster 2-300kr pr kort. Du får 4 skjermer i garderoben, samt innebygt/agp/pci-ex grafikk til administrasjon m.m. Ellers må du ty til USB løsningen, billigere med USB kabler enn dvi kabler forsåvidt. Og billigere med usb forsterker i forhold til fiber-dvi over lengre strekk. Tynnklient er også en fin og veldig fleksibel løsning - men med ytterligere hardware kostnader. Dog mye mer fremtidsrettet. Kan f.ex. sette opp 4 x videokonferanse - viss barn blir syke og vil snakke med andre i barnehagen? Det er mye enklere å komme med en anbefaling om du sier litt om budsjett og hva du ønsker av utvidelses muligheter. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2007 Med fire skjermkort i maskinen må en vel trekke en dyr og stor kabel rundt om hele huset? Mens en med Office Station i utgangspunktet kan kjøre dette trådløst. Må vel også vise samme på alle fire skjermene med fire skjermkort? Kjenner jeg har lyst å teste ut Office Station, som jeg personlig nå tror er det beste løsningen. men hvor kraftig maskin tror dere trengs for å drifte dette systemet? Lenke til kommentar
bjorn.e Skrevet 9. oktober 2007 Del Skrevet 9. oktober 2007 [/size]'and_mit' date='09/10-2007 : 20:03' post='9669595']Må vel også vise samme på alle fire skjermene med fire skjermkort? Neida, de kan riktig nok settet opp med samme bilde, men også 4 uavhenige. Ja, som eg nevnte så er ikkje det veldig billigt å trekke DVI kabler over lengre strekk. Og KVM extender utstyr for å bruke Cat5 kabler er heller ikkje så billigt. Viss du har sånne begrensninger ville eg glatt anbefalt enten officestation, eller å lage deg 4 "tynnklienter" og bruke Linux Terminal Server (evt vnc mot en windows maskin, eller hive i en harddisk og bruke windows). Om det ikkje er langt mellom de 4 skjermene du vil plassere kan du spare penger på å gjøre som eg sa, og sette 4 kort i en "tynnklient". Googler du officestation så får du to norske tester som de første treffene. Blir blant annet bekreftet at trådløst ikkje er noe problem, og at video og lyd avspilling er ikkje optimalt. (Offisielt litt skuffet over at justfuckinggoogleit.com ikkje fungerer skikkelig med språk og andre instillinger i query-url'en.. jaja!) Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Har kommet over en ny løsning som jeg skal vurdere. Synd det bare er 15", men det skal nok faktisk være nok. En kan jo tross alt gå helt inntil disse skjermene. Kommentarer eller noen som vet om lignende saker i større utgave? 15" Leica skjerm Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 OfficStaion har endret navn til nComputing L200 Boksene er også kommet i to nye versjoner, nComputing L130 og nComputing L230, der L230 skal være bedre en det L200 har vært til nå. Lenke til kommentar
afoelges Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har kommet over en ny løsning som jeg skal vurdere. Synd det bare er 15", men det skal nok faktisk være nok. En kan jo tross alt gå helt inntil disse skjermene. Kommentarer eller noen som vet om lignende saker i større utgave? 15" Leica skjerm Bortsett fra at den er mer robust enn en vanlig skjerm og gjør at du slipper en ekstra boks ser jeg ikke helt hva denne løsningen tilbyr utover en kortleser/bildefremviser med fjernkontroll (som foreslått litt lenger oppi tråden) + en vanlig LCD. LCD + kortleser gir deg sånn sett mulighet for større skjerm og samme grunnleggende funksjonalitet til under halve prisen. Det du må avveie er hvor viktig robusthet + enkelhet er ift. skjermstørrelse og pris. Evt. skjermstørrelse + ekstra muligheter hvis du går for en nComputing-løsning. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Enda er ikke noe avgjort i saken, men idag var jeg i en annen barnehage og så på deres løsning. De har tre skjermer, som alle kan vise bilde fra bærbar som kobles rett til skjermen. I tillegg er det dratt en tp-kabel til hver tv, fra "basen". Der er det en forsterker (?) som gjør om signalende fra vgs-kabelen fra maskina, og sender det ut til de andre skjermene. Der er det også en "forsterkersak" som gjør at en kan koble fra TP til vga og inn i skjermen... Dette kan være en god løsning, da det kan vises film fra hovedmaskinen og slik vises på alle skjermene samtidig. Skal få et prisoverslag på en slik løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå