DrThomas Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hørte noe rykter om at Tide skal fjerne sonene og innføre fastpris på bussene i Bergen. Datoen jeg har hørt er 1. juni. Noen som kan bekrefte , eller eventuelt avkrefte, dette? Hvor mye vil det koste å ta bussen da? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 http://www.tide.no/Default.aspx?pageid=767 Står ikke noe om det.. Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Har bekjente som er sjåfører i Tide og de sier i alle fall at det skal innføres enhetstakst fra 1. juni. Vet at det har vært mye frem og tilbake fra politikernes side på dette, men det siste jeg hørte var altså at det skulle gjennomføres. Så ta det med en liten klype salt foreløpig, selv om i alle fall jeg tror at det blir. Og så blir det jo så mye enklere å utstede billett også. Prisen skulle være 23,- på enkeltbillett i hele Bergen Kommune for voksne. Husker ikke hva månedskortene kommer på. Mao. blir det vel da uendret pris for de som i dag bare reiser i en eller to soner, og billigere for alle andre. Mye billigere faktisk, for de som reiser langt. Håper du ble litt klokere, selv om jeg ikke er helt sikker... Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2007 Det stemmer egentlig veldig godt overens med de ryktene jeg har hørt, og det jeg har håpet på Betaler idag 38 kroner for buss er det vel, fra Olsvik til sentrum, så kommer til å spare masse penger jeg. Takker for oppdateringen Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Håper det blir noe av. Unødvendig å betale 62kr tilsammen for å komme meg til og fra byn. Og når vi er flere blir det mye billigere å ta bilen. Men har ikke noen tro på at dette vil vare så lenge. Håper også at natttaksten senkes, 55kr er litt mye når det koster det samme å ta taxi med 3kompiser. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Håper det blir noe av. Unødvendig å betale 62kr tilsammen for å komme meg til og fra byn. Og når vi er flere blir det mye billigere å ta bilen. Men har ikke noen tro på at dette vil vare så lenge. Håper også at natttaksten senkes, 55kr er litt mye når det koster det samme å ta taxi med 3kompiser. 8621013[/snapback] Tja... Man forsøkte jo å senke bussprisene i Bergen en gang på 80-tallet om jeg ikke husker feil, for å få flere mennesker over på kollektivtransport. Tiltaket funkerte selvsagt, og da fant man ut at man kunne øke prisene igjen for å tjene mer penger. Resultatet var, like selvsagt, at de nye brukerne falt fra og gikk over til bilen igjen. Regner med at vi kommer til å se noe liknende her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå