Xell Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Heisann Har lenge irritert meg over erstatt funskjonen i handlevongnen. Denne funksjonen bør være litt mer kritisk på hva den lister som potensielle erstattningsvarer. Nå virker det som om den lister alle varene butikken har i samme hovedkategori. Hvis man har satt sammen en PC (hovedkort/cpu/ramskjermkort osv) er det lite logisk å få listet Intel CPUer som erstatning til en AMD eller motsatt. Og få listet AGP skjermkort som erstatning for et PCIe er like lite logisk. Det dumme er at man faktisk ofte må klikke seg inn på varen for å i det hele tatt oppdage at den ikke passer i oppsettet i det hele tatt. Her synes jeg det burde legges inn et filter på noen hovedparametere. CPU burde feks filtreres på sokkel. DDR2 ram bør liste kun DDR2 ram ikke DDR. Dette er i hvertfall noe jeg har irritert meg over lenge som jeg mener bør vuderes. Lenke til kommentar
amund Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei, jeg er selvsagt helt enig med deg. Grunnen til at vi ikke kan gjøre noe slik i dag er at vi ikke har definert hvilke spesifikasjoner som er kritisk for kompatibilitet for hver kategori. Dersom vi begynner å matche på kompatible produkter tar vi samtidig et ansvar for at det resultatet som vises er riktig. I dag er funksjonen veldig enkel, den viser andre produkter fra samme hovedkategori som ligger i samme prissjikt. Mvh, Amund Lenke til kommentar
eigan Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Oppdaget akkurat problem med denne funksjonen. Hvis en butikk ikke har inne en vare i samme prisklasse, så bare ramser den opp en hau med produkter.. Her skjedde det: Link Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2007 Det er akkurat det jeg ville ha fram. Det er ikke det at butikken ikke har varen inne, men at prisguiden ramser opp alle produkene den har i den prisklassen i samme hovedgruppe. I ditt eksempel CPU. JEg mener det hadde vært bedre å skile på feks sokkel i dette tilfellet. Men Amund har altså forklart hvorfor de ikke har gjort noe med det enda. Jeg kan ikke si jeg er helt enig med forklaringen. Slik det står i dag viser den jo i hvertfall ikke riktig resultat, så med det argumentet burde funksjonen vært fjernet til man kan vise et mer korrekt resultat. Men var så snill å ikke fjern den VIlle bare fremhevet at argumentet er noe tynt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg